דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מדריך / מצפון עד דרום: כל האפשרויות לבילוי עם הילדים בחופש הגדול

קטיף עצמי 'אכול כפי יכולתך' של פירות העונה בעין זיוון, מתחם תרומות צעצועים ויצירה למען ילדי אוקראינה בירושלים והופעות בצפון הנגב | מדריך ׳דבר׳ המלא לאירועי קיץ עם הילדים

פעילות ״נייט מרקט״ לחופש הגדול שמתקיימת בעין זיוון (צילום: מיקי אלקובי)
פעילות ״נייט מרקט״ לחופש הגדול שמתקיימת בעין זיוון (צילום: מיקי אלקובי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

החופש הגדול החל, משפחות רבות מחפשות מקומות לבלות עם ילדיהם, ו׳דבר׳ מרכז מספר אפשרויות שונות מצפון ועד דרום לעשות זאת: 

צפון 

נהריה-"קיץ של העולמות", תאריכים משתנים
שלל מופעים והרקדות לגילאים שונים בהפקת עיריית נהריה. החל מ עדן בן זקן, אביב גפן, יסמין מועלם, אושר כהן, נרקיס, טונה, רביב כנר, היהודים, מרגול, בועז שרעבי, שימי תבורי, מרסדס בנד ועוד. בנוסף יתקיים הפנינג לילי בשם "נייט מרקט"  למשפחות הכולל מיצגים, הפעלות ומופעים של להקת 'טיפקס' 'עודד פז והקסדות', 'הטברנס' ו'חתולי הרחוב'.

איפה: כלל האירועים יתקיימו בטיילת ובשדרות הגעותון – רחובה הראשי של נהריה. המופעים וההרקדות יתקיימו בטיילת ושאר האירועים לאורך שדרות הגעתון.

גן לאומי ציפורי-"שישה סדרי נשימה, יוגה ומופע פעמונים אל מול שקיעה" ו"דרך הגפן, יין וניצחון דיוניסוס", 12 ו-26 ליולי
מדובר בשני אירועים שונים. שישה סדרי נשימה יוגה ומופע פעמונים הוא אימון יוגה מול מופע פעמונים בעת השקיעה. דרך הגפן יין וניצחון דיוניסוס הוא סיור בכרמים של ענבי מורשת ועצי זית מקומיים. בסיור מכירים את סיפורו של אל היין דיוניסוס דרך שרידים מתקופות שונות כמו פסיפסים. 

מתי: אימון היוגה יתקיים בשני מועדים ב-12 וב-26 ליולי. מופע הפעמונים יתקיים במועדים אלו ב-18:00 וב-20:00. הסיור יתקיים בימי ראשון וחמישי בחודש יולי ב-18:30. ככלל הגן הלאומי ציפורי יהיה פתוח עד השעה 20:00 לאורך כל חודש יולי. 

עלות: שני האירועים ללא תשלום נוסף מעבר לכנסה לאתר. חינם למנויי 'מטמון' 

קטיף עין זיוון, במהלך כל החופש הגדול
קטיף עצמי 'אכול כפי יכולתך' של פירות העונה כמו אסנה, פטל, תות עץ אדום, נקטרינה לבנה, נקטרינה כתומה, אגס ירוק, אגס אדום, אגס אסיאני, אפרסק  ואוכמניות. בנוסף ניתן לקנות פירות שנקטפו. מלבד אזור הקטיף המתחם כולל גן שעשועים, פינת חי, מתחמי מזון, קיר טיפוס, בריכת "שכשוכית", בית קפה, פינות ישיבה, שולחנות פיקניק וערסלים, בבוסתן עין זיוון ברמת הגולן.

מתי: במהלך השבוע הקטיף פועל בשעות 16:00-10:00 ובסופי שבוע 16:00-9:00.

עלות: הכניסה ללא עלות עד גיל 3. החל מגיל 3 עלות הכניסה לאדם היא 39 ש״ח. עלות הכניסה לגמלאי/חייל/שוטר/נכה בהצגת תעודה היא 31 ש״ח. עלות הכניסה לתושבי רמת הגולן היא 35 ש״ח. ישנה אפשרות לקניית כרטיסים משפחתיים.

הערות: התשלום על פירות שנקטפו הוא לפי משקל במחירון שמשתנה בכל יום. חלק מפעילויות באתר שאינן הקטיף העצמי כרוכות בתשלום נוסף.

 

מרכז 

מוזיאון הטבע-"אגדה חיה". ימי חמישי לכל אורך יולי
מופע מוזיקלי המבוסס על אלבום של המוזיקאי שחר אבן צור בשיתוף מוזיאון הטבע בתל אביב. האלבום עוסק בהכרת עולם החי בדגש על חיות פחות מוכרות כמו: קוצן זהוב, בריום, נשפון פגום-אוזן, אילנית, נוטריה, קרקל, כחל, שממית חרמונית ועוד. בנוסף הופק ספר בהשראת המופע הכולל איורים ו'תעודות זהות' של החיות מהמופע.  

מתי: המופע יתקיים בימי חמישי בחודש יולי בשעה 17:30. משך המופע הוא 50 דקות. 

עלות: עלות הכרטיס לילד עד גיל 5 עומדת על 45 ש״ח. עלות כרטיס לילד ולמבוגר מעל גיל 5  המשלבת כניסה למוזיאון עומדת על 85 ש״ח.  עלות הכרטיס המשלבת ביקור במוזיאון לנכה ולמלווה, אזרח וותיק או תושב תל אביב-יפו עומדת על 75 ש״ח.

גן לאומי אפולוניה – חוויות עד שעת ערב מאוחרות, לכל אורך יולי
משחקי הפעלה משפחתיים בנושאים הקשורים לאתר ולרשות הטבע והגנים בכלל כמו 'תעלומה בזמן בעקבות המטמון של אפולוניה', 'חידאפולוניה' ו'יום הפקחים הצעירים'. בנוסף יתקיימו שני סוגים של  סיורים: האחד 'משהו מפעם 'עוסק בהדגמת מלאכות קדומות דרך ממצאים הקיימים באתר כמו זכוכית, מטבעות ועוד והשני הוא סיור שקיעה. מלבד זאת תתקיים פעילות העוסקת בחיי אבירים במבצר 

מתי: כל פעילות מתקיימת לאורך חודש יולי ביום אחר בשבוע. בימי ראשון יתקיים המשחק 'תעלומה בזמן בעקבות המטמון של אפולוניה', בימי שני יתקיים 'יום פקחים צעירים', בימי שלישי יתקיים הסיור 'משהו מפעם', בימי רביעי יתקיים המשחק המשפחתי 'חידאפלוניה' ובימי חמישי תתקיים הפעילות על חיי האבירים במבצר. כלל הפעילויות מתקיימות בין 17:00-20:00. סיורי השקיעה מתקיימים בכל יום בשתי פעימות- 18:30 ו-20:00 בערב.  

עלות: כלל הפעילויות למעט 'יום פקחים צעירים' כלולות במחיר הכניסה. עלות חוברת הפעילות של 'יום פקחים צעירים' עומדת על 12 ש״ח ועלות תג הפקח עומדת על 6 ש״ח. ניתן להדפיס את החוברת בבית ללא עלות. כלל הפעילויות הן חינם למנויי 'מטמון'.  

מוזיאון העם היהודי- ה'חמישייה הסודית'. 9 עד ה-25 באוגוסט
משחק משימות משפחתי העוסק בהיסטוריה של העם היהודי. המשחק כולל היכרות עם חמש דמויות מההיסטוריה של העם היהודי ועל המשתתפים לנחש את זהות הדמויות. 

איפה: מוזיאון לעם היהודי (בית התפוצות לשעבר) בתל אביב. 

עלות: הפעילות כלולה בעלות הכניסה למוזיאון. 

הערות: למשפחות המצליחות במשחק מוענק שי בחנות המזכרות של המוזיאון. ניתן להסתובב בשאר התערוכות של המוזיאון למעט גלרית הילדים 'גיבורים' אליה צריך להזמין מקום מראש.  

 

ירושלים 

הבוסתן של רפי – מושב נס הרים, כל ימות השבוע
קטיף עצמי הכולל פירות יער כמו פטל אדום, פטל שחור, תות עץ ועוד. בנוסף ניתן לקנות פרות שנקטפו. מלבד הקטיף מתקיימים גם סיורים במטע הכוללים הסברים על הגידולים השונים.  

מתי: ראשון עד שישי, 9:00 עד 17:00 

עלות: הכניסה היא ללא עלות לילד עד גיל 5. מגיל 5 ומעלה עלות הכניסה עומדת על 25 ש״ח לאדם. עלות סלסלה עם פרות שנקטפו עומדת על 25 ש״ח.  

הערות: יש לתאם את ההגעה מראש בטלפון 055-6636556 ולהגיע עם מכנסיים ארוכות ונעליים סגורות. 

סיור לימודי וחוויתי במקלט הקופים הישראלי בכפר דניאל

במסגרת פעילותו של מקלט הקופים הישראלי מתקיים סיור הכולל מפגש עם חלק מהקופים והיכרות עם פועלו של המקלט. המקלט עוסק בהצלת קופי מעבדה או כאלו שנתפסו במסגרת סחר לא חוקי של חיות מחמד אקזוטיות. מלבד הסיור המקלט כולל ג'ימבורי ענק, מתקני ספורט אתגרי, מתקן שעשועים בן ארבע קומות, פינת יצירה ועוד. 

מתי: בימים ראשון עד חמישי ושבת בשעות 16:00-10:00. בימי שישי בשעות 10:00-14:00. 

עלות: 48 ש״ח לאדם. 

מוזיאון ידידי ישראל בירושלים למען ילדי אוקראינה
מתחם תרומות צעצועים והכנת ברכות וציורים המיועדים לילדי אוקראינה. מתחם זה הוא בנוסף לביקור כולל במוזיאון המספר את סיפורם של הלא יהודים בהיסטוריה של העם היהודי בדגש על הקמת מדינת ישראל. 

מתי: המתחם פועל בשעות המוזיאון.

עלות: הכניסה למתחם כלולה במחיר הכניסה למוזיאון. 

 

דרום 

לילות יולי בצפון הנגב, עד ה-15 ליולי
מגוון אירועים ופעילויות כמו תצפית כוכבים משולבת עם חווית חלל במציאות מדומה, וסיורים בנושאים שונים כמו ליקוט עשבי תבלון,  עקרבים ותצפיות על כוכבים. בנוסף פעילות גיבוש משפחתיות, טיול ג'יפים, סדנאות יצירה ומופעים של לירן דנינו, אביב גפן ויסמין מועלם.  

איפה: כלל האירועים מתקיימים בצפון הנגב. תצפית הכוכבים עם חווית חלל במציאות מדומה מתקיימת ב'כיף בעוטף'. סיור ליקוט עשבי התבלין יתקיים ב'מבוך מרים'. טיול הג'יפים יתקיים ב'במדבר'. סיור העקרבים וכוכבים יתקיים ב'פארק הבשור'. פעילות הגיבוש תתקיים ב'חוות הדקלים' וסדנאות היצירה יתקיימו ב'גלריה של שוש', 'עיצובים מהלב', הדס זיגרון וב'ברזליה'. 

מתיהפעילויות והאירועים הן ברביעי עד שבת. כלל הפעילויות והאירועים מתקיימים לאחר שעות השקיעה בשעות משתנות. 

שמורת טבע נחל פרת – לטייל בגן עדן. סופי שבוע לכל אורך יולי
סיור בבריכות השמורה דרך סיפוריהם של ירמיהו הנביא והנזיר המתבודד חריטון ועוד. 

מתי: בסופי שבוע של יולי בין השעות 10:00 ל-14:00.

ההשתתפות בסיור אינה כרוכה בעלות נוספת. יש לבוא עם נעליים נוחות להליכה ומים. 

שמורת טבע עיינות צוקים – נופשים ונהנים בבריכה הגדולה, לכל אורך יולי
פתיחת הבריכה הגדולה בשמורה לרחצה. הבריכה כוללת מקום מוצל לפיקניק, ומתווספת לשאר הבריכות בשמורה. בנוסף תתקיים פעילות ה'פקחים הצעירים' המלמדת על עבודתם של פקחי רשות הטבע והגנים. 

מתי: בכל יום בחודש יולי ביו השעות 8:00-19:00. השחייה בבריכה הגדולה תתאפשר עד השעה 18:00. 

עלות: השהות בבריכות כלולה במחיר הכניסה. עלות השתתפות בפעילות של 'הפקחים הצעירים' עומדת על 12 ש״ח לחוברת הפעילות. ו-6 ש״ח לתג פקח צעיר. ניתן להדפיס בבית ללא עלות. הכניסה למקום והפעילות ללא עלוות למנויי 'מטמון'.   

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!