דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אופטיקה הלפרין תיקנס ב-174 אלף ש"ח על הטעיית צרכנים: נציגי מכירות הציגו את עצמם כאופטומטריסטים

חברת האופטיקה צפויה לקנס של הרשות להגנת הצרכן בגין "הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה" | אופטיקה הלפרין: "שני מקרים בלבד שאירעו לפני שנים"

משקפיים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
משקפיים. הרשות להגנת הצרכן: "הנזק עלול לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים" (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אופטיקה הלפרין העסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים, אף שלא הורשו לעסוק בתחום, כך עולה מחקירה של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. הרשות הודיעה היום (ראשון) על כוונתה להטיל קנס בסך 174,190 שקלים על החברה בגין הטעיית הצרכנים.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים. באחד מהמקרים שנחקרו נמצא שצרכנית רכשה, על סמך בדיקה של נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, 3 זוגות משקפי ראייה בשווי של כ-12 אלף שקלים.

כעבור זמן מה גילתה הצרכנית שהמשקפיים לא מתאימים לה, ולכן התבקשה לעבוד בדיקה נוספת, ושוב נבדקה על ידי נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט. בהמשך הזמינה שוב משקפיים חדשים, אבל גם במקרה זה, המשקפיים לא התאימו לה, ולכן זומנה לבדיקה שלישית, ושוב הזמינה משקפיים חדשים.

החקירה העלתה ששתיים משלוש הבדיקות שנעשו לצרכנית, בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים אף שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה.

נוסף על כך, החברה לא פרסמה את המספר המינימלי של זוגות המשקפיים שמוצעים במבצע כנדרש לפי החוק. על פי המועצה, מדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, מכיוון שהחברה פרסמה את המודעות בצורה נרחבת בכמה עיתונים.

"הצגת מצג לצרכנים שלפיו עובד בתפקיד אופטומטריסט הוא אכן אופטומטריסט ובעל היתר לעסוק בתחום זה, בעוד שלא כך הם פני הדברים היא הטעיה בזהות נותן השירות, שמהווה הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה", אמרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין. "הנזק במקרה הספציפי הזה עלול לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים. אנחנו רואים בכך הפרה חמורה, וממשיכים במאבקנו להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין נגד המפרים".

חוק הגנת הצרכן מאפשר לחברה לטעון הן נגד הכוונה להטיל עיצום כספי, והן לעניין סכומו, 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

באופטיקה הלפרין הודיעו: "מרביתו של העיצום נוגע לטענת אי-פרסום הכמות המינימלית במבצעי המכירות, טענה שעל פניה אינה נכונה, שכן הכמות המוצעת למכירות במבצעים מיוחדים אינה מוגבלת. באשר לטענה הנוספת: טענותיה של הרשות נוגעות לשני מקרים בלבד שאירעו לפני שנים. הלפרין תמשיך להעמיד את טובת הצרכן בראש מעייניה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!