דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר הטייסים יוחזר לגובהו לפני הקורונה: נחתם הסכם בין אל על לטייסים

עוד בהסכם שנחתם: יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי בואינג 777 | בר-דוד: "כעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה"

משמאל: אבי אדרי, דינה בן טל, רן אלקבץ, לימור בוזגלו (צילום: דוברות אל על)
משמאל: אבי אדרי, דינה בן טל, רן אלקבץ, לימור בוזגלו (צילום: דוברות אל על)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת אל על וועד הטייסים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי מיוחד שמסדיר את יחסי העבודה בחברה ויאפשר לה פעילות יעילה יותר וצמיחה מחודשת מול האתגרים בענף התעופה.

במסגרת ההסכם יוחזר שכר הטייסים שהופחת בתקופת הקורונה בפעימות עד שיחזור לרמתו לפני משבר הקורונה עד תחילת 2023. במקביל, יתבצעו אימוני סימולטור בארץ והטייסים יבצעו הכשרות מהירות על מטוסי בואינג 777. כן תתאפשר הפעלת מטוסים חכורים בהתאם להתרחבות הפעילות המסחרית.

"אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. "אני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה. אני מודה לאבי אדרי, להנהלת החברה, לוועד הטייסים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק".

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו".

לדבריה, עם החתימה על ההסכם, פני החברה מופנות קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל מגזרי העובדים באל על כדי להתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. "למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים" אמרה, והודתה לבר-דוד וליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי על הסיוע בהגעה להסכמות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "טייסי חברות התעופה הישראליות וביניהם טייסי אל על הפחיתו משמעותית משכרם על מנת שחברות התעופה ישרדו. היום, לאחר שענף התעופה מתאושש, הגיע הזמן להחזיר את המצב לקדמותו ולהוקיר הערכה מרובה לעובדים בחברות התעופה הישראליות שהצילו את הענף מקריסה".

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!