דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

לפיד: "למצוא אפשרויות טובות יותר מכיבוש עזה או סבב בלתי נגמר"

ראש הממשלה אמר את הדברים בטקס הממלכתי במלאת 8 שנים למבצע צוק איתן | על הנעדרים אמר לפיד: "יש לנו מחויבות קדושה להחזיר לקבר ישראל את חללינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה"

ראש הממשלה יאיר לפיד, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכת צוק איתן (עמוס בן גרשום /לע"מ)
רפיח אחרי התקפה של חיל האוויר במהלך צוק איתן, 1 באוגוסט 204. (צילום ארכיון: עבד רחים/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה יאיר לפיד השתתף היום (ראשון) בטקס הזיכרון לחללי צוק איתן במלאת שמונה שנים למבצע, ואמר "תפקידינו הוא למצוא אפשרויות טובות יותר מכיבוש עזה או סבבי לחימה בלתי נגמרים".

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה לפיד: "שמונה שנים עברו מאז אותם חמישים ימים קשים, בהם לחם צה"ל בעזה במבצע צוק איתן. חמישים ימים בהם פגעו כוחותינו פגיעה קשה בתשתיות הטרור, וגם ימים בהם ספגנו אבדות כבדות בחזית ובעורף. במלחמה מול חמאס, ארגון טרור אכזר ורצחני, אנחנו לא רק הצודקים אלא גם החזקים. הצבא הטוב במזרח התיכון, הטכנולוגיה המתקדמת, לצד העוצמה המדינית והכלכלית שלנו, הם הערובה לביטחוננו".

סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל (צילומים: פלאש 90)
סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל (צילומים: פלאש 90)

לפיד, שהיה חבר קבינט בזמן 'צוק איתן' סיפר, "כל מי שלא חזר צרוב בנשמה של כולנו. יש לנו מחויבות קדושה להחזיר לקבר ישראל את חללינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה. מדינת ישראל חבה את ביטחונה, דור אחר דור, לגיבורים שלה. לשבעים חללי צוק איתן, לכל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל. גם למי שלחמו בעוז וזכו לחזור הביתה בשלום. הם חומת המגן האמיתית, הם כיפת הברזל שלנו".

עוד אמר ראש הממשלה, "כבר זמן רב שתי החלופות היחידות שנמצאות על השולחן הן כיבוש עזה או סבבי לחימה בלתי נגמרים. תפקידנו למצוא אפשרויות טובות יותר".

רפיח אחרי התקפה של חיל האוויר במהלך צוק איתן, 1 באוגוסט 2014 (צילום ארכיון: עבד רחים/פלאש90)
רפיח אחרי התקפה של חיל האוויר במהלך צוק איתן, 1 באוגוסט 2014 (צילום ארכיון: עבד רחים/פלאש90)

שר הביטחון בני גנץ, התייחס גם הוא בנאומו למאמצים להשבת הבנים: "אנו ממשיכים לפעול להשבתם של אורון שאול, הדר גולדין, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. מבלי שזה יקרה, לא נאפשר הסדרה מלאה ברצועת עזה מעבר לרף ההומניטארי. השבת כל הבנים היא תנאי להסדרה ולפיתוח".

עוד אמר שר הביטחון: "מבצע צוק איתן הביא לתקופה ארוכה של שקט, שלצערי לא נוצלה למהלכים שימשיכו אותו, עד שהגענו למבצע ״שומר החומות״. גם היום, כשאנחנו בשנה השקטה ביותר מזה זמן רב בדרום הארץ, אנו זוכרים שהמערכה נמשכת: אנחנו שומרים על השקט וההרתעה באמצעות תגובות עוצמתיות לכל הפרת ריבונות; מוציאים לפועל גם צעדים אזרחיים בסיסיים מול תושבי הרצועה – ולא מול החמאס ואנחנו נוקטים גם בצעדים מדיניים מול מצרים, קטאר, האו"ם וגופים בינלאומיים נוספים, ולא מחכים להסלמה הבאה. נמשיך להפוך כל אבן, ולעשות כל פעולה בכדי לשמור על השקט והיציבות".

יו"ר הכנסת מיקי לוי, שהחליף את נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר: "ההבדל בין אויבנו לביננו – הם מנסים לרצוח כמה שיותר חפים מפשע, אנחנו עושים הכל כדי להימנע מכך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!