דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר של 7%, צמצום פערי שכר ומענק ותק: הסכם קיבוצי חדש לעובדי פרטנר

ההסכם נחתם לאחר מו"מ מואץ בעקבות העברת השליטה בפרטנר לקבוצת אמפיסה, וכולל מנגנון של שיתוף העובדים ברווחי החברה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הוכחה לכך ששיח מועיל בין הנהלה לעובדים מביא לתוצאות עבור כולם"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, ועד עובדי פרטנר וההנהלה חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי מיוחד בחברה. ההסכם, שיחול על כ-2,700 עובדים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2024. ההסכם נחתם כשלושה חודשים לאחר העברת השליטה בפרטנר לקבוצת אמפיסה, ומצטרף להסכם הקיבוצי שנחתם בדצמבר האחרון.במסגרת ההסכם הוגדל תקציב תוספות השכר לשנים 2023 ו-2024, כך שיעמוד על 7% עבור עובדים בוותק של שנה וחצי לפחות. בנוסף, בצעד תקדימי שמטרתו צמצום פערי שכר, כל העובדים בוותק של ארבע שנים לפחות ששכרם נמוך מ-11,800 שקל ברוטו (בסיס+תגמול משתנה) ב-2023, ו-12,300 שקל ברוטו ב-2024, יקבלו עוד תוספת לשכרם שיכולה להגיע עד 7% נוספים עבור השנתיים הללו.

יו"ר פרטנר אבי גבאי (מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, ויו"ר איגוד עובדי ההיי-טק, האינטרנט והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי בחתימת הסכם קיבוצי לעובדי פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר פרטנר אבי גבאי (מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, ויו"ר איגוד עובדי ההיי-טק, האינטרנט והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי בחתימת הסכם קיבוצי לעובדי פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוד נקבע כי כל עובדי החברה בוותק של שנתיים ומעלה ייהנו ממענק מיוחד שינוע בין 4,000 ל-21,600 שקל, בהתאם לוותק בחברה, שחציו יחולק בספטמבר הקרוב. ההסכם החדש כולל גם התאמות במנגנון ההשתתפות ברווחים החל משנת 2023 ואילך, ובמסגרתו תקצה החברה תקציב מיוחד של השתתפות העובדים ברווחים שינוע בין חצי מיליון ל-8 מיליון שקל בשנה, וזאת לפי יעדי החברה אשר נקבעים כל שנה. זאת בנוסף לתגמול השנתי לו זכאים העובדים.

החברה התחייבה לא לנקוט פיטורי התייעלות לפחות עד סוף שנת 2024. כמו כן, החברה תשמור על נכסיה – תשתיות רשת הסלולר והסיבים – בבעלותה, במהלך תקופה זו.ההסכם שנחתם היום מתווסף להסכם הקיבוצי שנחתם בפרטנר בדצמבר 2021, למשך שלוש שנים. ההסכם מדצמבר כולל בין היתר תוספות שכר, הרחבת ימי הבחירה, השתתפות ברווחי החברה, הכפלת תקציב קרן הסיוע לעובדים, שעת הורות, תגמול עבור כוננויות לכלל החטיבות, הגדלת השתתפות החברה בכרטיס ההסעדה סיבוס, שימור תקציב הרווחה ומינוי ממונה שוויון וגיוון תעסוקתי.מאז סיום תהליך העברת השליטה ולאחר שהוכרז סכסוך עבודה, נכנסו הצדדים למו"מ מואץ של כחודש וחצי, ובמסגרתו נקבעו תוספות השכר לשנים 2023 ו-2024, מענקי ההשתתפות ברווחים לשנים הבאות, מענקי שימור ועוד.

יו"ר ההסתדרות: "הוכחה לכך ששיח מועיל בין הנהלה לעובדים מביא לתוצאות עבור כולם"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אני מברך על חתימת ההסכם, שמעניק לעובדי פרטנר ודאות וביטחון תעסוקתי גם לאחר העברת השליטה בחברה. ההסכם, שמהווה עוד הוכחה לכך ששיח מועיל בין הנהלה לעובדים מביא לתוצאות עבור כולם, משקף את התרומה המשמעותית של עובדות ועובדי פרטנר לצמיחת הקבוצה.

"אני מודה ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק יקי חלוצי וליו"ר הוועד קרן אופק. תודה גם להנהלת קבוצת פרטנר ולמנכ"ל אבי גבאי שידעו לשים את העובדים ואת ההון האנושי במרכז. נמשיך ונפעל למען כלל העובדים במשק".

חתימת הסכם קיבוצי לעובדי פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי לעובדי פרטנר (צילום: דוברות ההסתדרות)

מנכ"ל קבוצת פרטנר, אבי גבאי: "עובדים מרוצים ותנאי שכר הוגנים יוצרים גם לקוחות מרוצים. זה העיקרון המוביל של ההסכם שעליו חתמנו. יחסי העבודה בפרטנר מבוססים על שיח פורה והבנה הדדית לטובת החברה ועובדיה. אני מבקש להודות לכל מי שעסק בהבאת ההסכם הזה בצורה מכובדת, הוגנת ופרטנרית".  את הנהלת פרטנר ייצגה במשא ומתן סמנכ"לית משאבי אנוש, עדי קורן. יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "נוכח העברת הבעלות והשליטה בחברת פרטנר, הצלחנו בענק לשמור על העובדים והחברה. מעבר למענקים המכובדים ולתוספות השכר שייתנו מענה בתקופה המאתגרת הזו, לא יהיו פיטורי התייעלות והחברה תתחייב לשמור על נכסיה. זו בשורה מצוינת לעובדי פרטנר, ועתה נותר להצמיח את החברה לטובת לקוחותיה, בעלי המניות והעובדים גם יחד. אבקש להודות להנהלה ולוועד על האמון".יו"ר ועד עובדי פרטנר, קרן אופק: "חתמנו היום על הסכם חסר תקדים, שמעריך את העובדים שלנו ומעניק להם ביטחון תעסוקתי. ההסכם הוא תוצאה של דיאלוג מכבד ומכיל של הנהלת החברה, שמוקירה את עמלם של העובדים, לבין הנהגת עובדים חזקה. סעיף ייחודי בהסכם מתייחס לעליות המחירים בישראל ומעניק תוספות נוספות, לפי גובה השכר. ויותר מתמיד, ההסכם הופך את העובדים לחלק אינטגרלי מתוצאות החברה ומבטיח השתתפות ברווחים תוך מאמץ משותף".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!