דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

השרה ברביבאי הודיעה: מחירי הלחם המפוקח צפויים לעלות ב-20%

ועדת המחירים צפויה להמליץ על העלאת המחיר עקב התייקרות חומרי הגלם, ומחיר כיכר לחם לבן או אחיד יעמוד על כ-6.14 ש"ח | השרה התחייבה שהפיקוח יימשך, ושתפעל להוזלת המחירים: "ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח"

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, הודיעה היום (רביעי) שמחיר מוצרי הלחם המפוקח צפוי לעלות החל מראשון הקרוב ב-20%, עקב החלטתה המסתמנת של ועדת המחירים להמליץ על העלאת המחירים. הסיבה לעלייה היא עלייה בתשומות הייצור. לדברי השרה, הפיקוח הממשלתי על מוצרי הלחם יימשך, והמשרד יפעל להורדת מחירים כאשר עלויות התשומות ירדו.

שבעה מוצרי לחם נמצאים תחת פיקוח ממשלתי, ומחירם המירבי נקבע על ידי ועדה המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה. בין המוצרים המפוקחים: לחם אחיד כהה ולחם לבן, שמחירם לכיכר 750 גרם עומד כיום על 5.12 שקלים; חלה, שמחיר כיכר 500 גרם עומד על 5.17 שקלים; לחם אחיד כהה פרוס וארוז שמחירו לצרכן עומד על 7.11 שקלים ולחם לבן פרוס וארוז שמחירו עומד על 6.1 שקלים.

המשמעות של עלייה של 20% היא שמחיר כיכר לחם אחיד כהה ולחם לבן 750 גרם יעלה מ-5.12 שקלים כיום ל-6.14 שקלים.

לדברי השרה ברביבאי: ״ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, יופחת גם מחירו של הלחם. נמשיך לפעול לפתיחת ערוצי אספקה נוספים של חיטה אשר יגדילו את ההיצע ובכך תתאפשר הוזלת העלויות". עוד אמרה השרה ברביבאי: "למרות שלא אישרתי את הסרת הפיקוח על הלחם, ועדת המחירים צפויה להחליט במסגרת הסמכות המוקנית לה בחוק, להעלות את מחירו עקב התייקרות התשומות בארץ ובעולם. הלחם המפוקח הוא מוצר צריכה בסיסי שמהווה במשפחות רבות מרכיב תזונה משמעותי ולפיכך עליו להיות נגיש בכל בית".

"לאור התנאים המוגדרים בחוק, יעלה מחירו של הלחם המפוקח, ככל הנראה, מיום א', בשיעור של כ-20%, אך בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח."

ברביבאי ביקרה את המאפיות שפנו לוועדה בדרישה להעלות את מחירי מוצרי הלחם המפוקח. לדבריה, "על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל."

נוסף על כך קראה שרת הכלכלה לקמעונאים "לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים."

השרה אמרה שעם ירידת עלויות הייצור, היא תדרוש את הורדת המחיר המפוקח. "במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!