דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי טבע כפר סבא ינקטו עיצומים, במחאה על העסקת עובדי קבלן ותקיעות במו"מ

ועד העובדים הודיע על עיצומים מדורגים החל מהשבוע הבא, לאחר ששיחות מו"מ עם הנהלת החברה לא הגיעו להסכמות | סמוך להודעה על העיצומים, הודיעה ההנהלה על החלפת מנכ"לית האתר | הנהלת טבע: "קוראים לוועד ולהסתדרות ללבן גם את המחלוקת שנותרה בהידברות"

אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע בכפר סבא (צילום: אלבום פרטי)
אלירן קוזליק, יו"ר ועד טבע בכפר סבא (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי טבע בכפר סבא הודיע כי בכוונתו לנקוט צעדים ארגוניים החל מהשבוע הבא. בסמוך להודעת הועד, הודיעה ההנהלה כי מנכ"לית האתר, שוש נוימן, תסיים את תפקידה בספטמבר.

סכסוך העבודה הוכרז על רקע המבוי הסתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי, וטענות הוועד בדבר הרחבת ההעסקה הקבלנית והפגיעה בעבודה המאורגנת במפעל.

בהודעה לעובדים ששלח הוועד, שבראשו עומד אלירן קוזליק, נאמר שמאז הוכרז סכסוך העבודה בחברה לפני שלושה שבועות נערכו מספר ישיבות עם הנהלת החברה שלא נשאו פרי, בהן ישיבה שהתקיימה בשלישי האחרון ונמשכה אל תוך שעות הלילה. עוד ציינו בוועד ש"לאחר דיונים וישיבת הערכת מצב עם ההסתדרות והיועצים שלנו ולאור כך שאנו כבר זמן ממושך לאחר הכרזת סכסוך העבודה".

בוועד הדגישו ש"מדובר בצעדים ארגוניים מדורגים ,ואנו תקווה שלא נדרש להגיע לשביתה כללית". עוד ציינו בוועד שלא תהיה פגיעה בייצור תרופות מצילות חיים.

לפי טענות הוועד, הנהלת החברה מבצעת שינויים בסדרי עבודה מהותיים המשפיעים על תנאי העבודה של העובדים באופן חד צדדי, לרבות קליטת עובדים במיקור חוץ לתפקידי ליבה. כמו כן נטען כי ההנהלה מפרה פעם אחר פעם את ההסכמות והסיכומים שמתקבלים עם נציגות העובדים בקשר לתנאי העבודה והרווחה של העובדים. טענות נוספות נגעו להתנהלות לא שקופה ולפגיעה בוועד עובדי המפעל.

בהודעת הנהלת טבע לעובדים נאמר שמנכ"לית האתר נוימן צפויה לסיים את תפקידה בספטמבר ולעבור לתפקיד אחר בחברה. את מקומה יתפוס ג׳ודי פורסט, המנהל כיום את אתר טבע בזאגרב, בירת קרואטיה, וצפוי לעבור לשם כך לגור בישראל.

בהנהלת טבע ביקרו את החלטת הוועד וציינו שהעיצומים עלולים לגרום למחסור בתרופות. "אנו מצרים על החלטת ועד העובדים וההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים באתר כפר סבא, שפוגעים, בראש ובראשונה, באתר ובעובדיו, ואף עלולים לגרום לחוסרים בתרופות חיוניות הנחוצות למטופלים". בוועד העובדים הבהירו להנהלה כי אין בכוונתם לפגוע בייצור ואספקת תרופות מצילות חיים במסגרת העיצומים.

"החלטה תמוהה זו נתקבלה דווקא לאחר שורה של דיונים מרתוניים ופוריים בהם הצדדים השיגו התקדמות משמעותית ופתרו את מרבית המחלוקות ביניהם, כולל הסכמות בנוגע לסך תקציב קידום השכר לעובדים. המחלוקת העיקרית שנותרה בעינה היא אופן החלוקה של סך הקידום המוסכם.

"אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לבטל את הצעדים המתוכננים, לגלות אחריות לעתיד האתר, עובדיו – וחשוב מכך לבריאות המטופלים הסומכים ידיהם על החברה – וללבן גם את המחלוקת שנותרה בהידברות עד היתמר עשן לבן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!