דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

אדאני פורטס ההודית וגדות כימיקלים זכו במכרז להפרטת נמל חיפה 

קבוצת משקיעים בראשות שתי החברות זכתה במכרז תמורת 4.1 מיליארד ש"ח | מיליארד שקלים מהסכום אמורים להישאר בקופת הנמל לצורך שדרוג והיערכות לתחרות מול נמל המפרץ | חברת נמל חיפה: "הנמל נמכר כשהיה בשיאו"

אונייה עם מכולות צים מול נמל חיפה (צילום: גיאודרונס)
אונייה עם מכולות צים מול נמל חיפה (צילום: גיאודרונס)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד האוצר הודיע אתמול (חמישי), כי הסתיים תהליך ההתמחרות שערכה הוועדה למכירת מניות המדינה בנמל חיפה. הקבוצה הזוכה מורכבת מחברת גדות מסופים הישראלית וחברת Adani ההודית, והיא תרכוש 100% ממניות החברה בסכום של 4.1 מיליארד שקלים חדשים, מתוכם כמיליארד שקלים יישארו בקופת הנמל ללצורך שדרוג והיערכות לתחרות מול נמל המפרץ.

בהליך ההתמחרות השתתפו שלוש קבוצות שהגישו לוועדה את ההצעות הגבוהות ביותר: קבוצה המורכבת מחברת Adani ההודית וחברת גדות הישראלית, קבוצה המורכבת מחברת DAO , ג'נריישן קפיטל ו- LOMAR Shipping הבריטית, וכן תעשיות מספנות ישראל בע"מ.

הליך ההפרטה החל בשנת 2020 עם אישור ועדת השרים לענייני הפרטה. הפרטת נמל חיפה היא השנייה שמבוצעת בישראל לאחר שבשנת 2013 הפריטה המדינה את פעילות נמל אילת.

״מדובר בבשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל", אמר שר האוצר, אביגדור ליברמן, "הפרטת נמל חיפה תביא להגברת התחרות בנמלים ובכך להורדת יוקר המחייה. נמשיך להוביל מדיניות אחראית של כלכלה חופשית, שתזניק את הכלכלה הישראלית״.

"מכירת מניות חברת נמל חיפה הינה צעד משמעותי לשיפור יעילות הנמלים בישראל ולעידוד התחרות בנמלי הים", אמר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר הוועדה למכירת מניות המדינה בנמל חיפה, רם בלינקוב, "אני מודה לחברי הוועדה, אנשי רשות החברות הממשלתיות, יועצי הוועדה וגורמי המקצוע במשרדי האוצר והתחבורה, על העבודה המסורה למען ביצוע הליך מיטבי ושקוף. המחיר משקף אמון במשק הישראלי ובעובדי והנהלת הנמל".

מחברת נמל חיפה נמסר: ״למעלה משלוש שנים של הליך הפרטה הגיעו לשיאם היום ובמחיר גבוה מהמצופה, שמעיד על כך שנמל חיפה הגיע לרגע המכירה בשיאו. הפרטת נמל חיפה תבטיח את יכולת התחרות של הנמל ושיגשוגו בעשרות השנים הבאות. העובדה כי ארבע קבוצות שונות התחרו היום על הזכות להפעיל את נמל חיפה עד לשנת 2054 מהווה תעודת כבוד להליך הפרטה מורכב שהיה רווי אתגרים, והסתיים בהצלחה, בתקופה בה השרשרת הלוגיסטית בעולם חווה טלטלות. חברת נמל חיפה שתעבור בקרוב לידי הזוכה היא חברה רווחית, שהכינה את עצמה לעידן התחרות, עברה תהליך התייעלות מקיף כולל הסכם פרישה של כ-200 עובדים, ושימרה את עמוד השדרה הניהולי שלה בהובלתם של יו״ר הדירקטוריון אשל ארמוני ומנכ״ל הנמל מנדי זלצמן. תחת הנהלת הקבוצה הזוכה תוכל חברת נמל חיפה לעשות קפיצת מדרגה נוספת בשנים הקרובות. לצד פעילות המכולות, תוכל החברה להתמקד בתחומי המטען הכללי ותחום התיירות והקרוזים, כולל פיתוח חזית ים משגשגת, למען תושבי ישראל בכלל וחיפה בפרט".

מנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן: ״חברה שנמצאת בהליך מכירה ארוך עלולה לאבד עם הזמן את הרוח במפרשיה. אני גאה לומר שנמל חיפה הצליח להגיע לרגע מכירת הנמל בשיאו, תוך שהוא גם מתייעל ונותן שירות מצויין בהווה, וגם הניע מהלכי רכש ותוכניות אסטרטגיות לשנים הבאות. אני מאחל לרוכשים שידעו לקחת את הנמל קדימה, להמשך שיגשוג והתמודדות בתחרות בריאה מול שאר הטרמינלים בישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!