דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

העלאות שכר של 12%-20% והפרשות לקרן השתלמות מהיום הראשון: הסכם קיבוצי מיוחד נחתם בקמהדע

ההסכם נחתם בין ההנהלה, הוועד וההסתדרות במרחב הנגב, יהיה תקף לשמונה שנים, ויכלול גם פיצוי כספי על ביטול מדרגי שכר | יו"ר מרחב נגב בהסתדרות נורברט בוקובזה: "ההסתדרות הוכיחה שוב שהיא הבית החזק ביותר עבור העובדים בישראל"

מדען במפעל קמהדע בבית קמה (צילום: קמהדע - חברת תרופות ישראלית ציבורית)
מדען במפעל קמהדע בבית קמה (צילום: קמהדע - חברת תרופות ישראלית ציבורית)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי מיוחד נחתם היום (ראשון) בקמהדע בין ההסתדרות במרחב נגב, הנהלת ועד העובדים והנהלת החברה. ההסכם מסיים את סכסוך העבודה בקמהדע שהוכרז בדצמבר האחרון, וכלל שביתה של כחודשיים וחצי. הוא כולל בין היתר העלאות שכר של 12%-20% למשך 4 השנים הקרובות, ומחויבות להפרשות לקרן השתלמות מהיום הראשון בעבודה. נוסף על כך, כמחצית מהעובדים יקבלו פיצוי כספי עבור ביטול מדרגי שכר.

ההסכם יחול על כ-200 עובדים במפעל החברה בבית קמה, ויהיה בתוקף לשמונה השנים הקרובות עד סוף 2029. כמה נושאים כלכליים יועלו לדיון אחרי ארבע שנים. עוד כולל ההסכם את הגדלת ההחזר על הוצאות הדלק, תשלום דמי מחלה מהיום הראשון, הגדלת תקציב הנופש השנתי לכל עובד ותשלום עבור שעות כוננות, נוסף על דמי כוננות.החברה תגדיל את ההשתתפות בעלות כרטיס הסיבוס, ועובדים שיוגדרו מיומנים יקבלו תוספת לשכר היסוד שלהם. עוד סוכם על שימור תקציבי הרווחה שמיועדים לרווחת העובדים, הגדלת הזכאות למשרת אם ושיפור מענקי ההתמדה לחלק מהעובדים. שכרם של עובדי משמרות, לרבות שעות נוספות ואחוזים מוגדלים, יוגדר כשכר פנסיוני, מה שיגדיל את הפנסיה שלהם בצורה ניכרת.יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם ושמח שמערכת היחסים בקמהדע חוזרת להיות תקינה. אני בטוח שמעתה החברה תצעד קדימה למען העובדים והמפעל. נמשיך לפעול למען זכויותיהם של העובדים בכל ענפי המשק".
יו"ר מרחב נגב נורברט בוקובזה: "בתום חודשיים וחצי של שביתה, משאים ומתנים ליליים ואין ספור שיחות טלפון, הגענו בשעה טובה לעמק השווה והצלחנו לבנות הסכם נהדר עבור מאות עובדי קמהדע. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שאילולא מעורבותו הישירה במשבר והליווי הצמוד שלו זה לא היה קורה.

"נוסף על כך, אני מבקש לשבח את מזכיר האיגוד במרחב נגב, עוזי שדה, שעבד במסירות ובחריצות למען השגת הסכם ראוי עבור עובדי המפעל. כמובן אבקש להודות לוועד עובדי קמהדע שידע להילחם כאריות מחד, ולהתפשר תוך התחשבות בכל הצדדים מאידך. ההסתדרות הוכיחה שוב שהיא הבית החזק ביותר עבור העובדים בישראל".
יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות אליעזר בלו: "אני שמח שהצלחנו לאחר משא ומתן אינטנסיבי לסיים את המשבר בקמהדע ולהחזיר את העבודה במפעל לסדרה. ההסכם שנחתם היום הוא הסכם מיטיב שנוגע לכל אוכלוסיות העובדים בחברה".
 מזכיר איגוד מקצועי במרחב נגב, עוזי שדה, שליווה את ועד העובדים: "אני מברך את העובדים על הגעה להסכם קיבוצי מהטובים מסוגו. אני מאחל לצדדים לדעת להתגבר על המשקעים הרבים ולצאת לדרך חדשה".
יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש: "בשעה טובה אני יכול לברך ולהודיע שתם מאבק עובדי החברה לשיפור זכויותיהם של כלל העובדים. המאבק לווה בנחישות אדירה של עובדי החברה שלא נשברו למרות כל הלחצים שהופעלו עליהם. אין ספק שללא נחישותם של העובדים לא היינו מצליחים להגיע להישגים. זה הזמן להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שתמך במאבק העובדים לכל אורך הדרך, לאליעזר בלו שללא עזרתו במשך ימים ולילות במשא ומתן לא היה הסכם, ולנורברט בוקובזה שתמך, סייע וליווה את המאבק מראשיתו. תודה מיוחדת לעוזי שדה שבנה את ההסכם, ליווה את כל העובדים בשעות הקשות וכל הישג נזקף לזכותו, ולעו"ד אודי שילוני שידע להכניס את כל ההישגים לתוך מסמך משפטי".
קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה שמתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק תרופות באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים מפלסמה אנושית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!