דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות הנפש

מערך בריאות הנפש / בוטלה השביתה בבריאות הנפש: תנאיהם של העובדים הובטחו

ההסתדרות ומשרד הבריאות הגיעו להסכמות המבטיחות כי תנאיהם של העובדים ישמרו במסגרת השינויים במערך בריאות הנפש, ומספר התקנים לא יצומצם.

מרכז לבריאות הנפש (תמונה מתוך ויקיפדיה)
מרכז לבריאות הנפש (תמונה מתוך ויקיפדיה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול הודיעו ההסתדרות ומשרד הבריאות כי הגיעו להסכם בנושא עובדי מערך בריאות הנפש, והשביתה שתוכננה להתקיים היום (שני) בוטלה.  מההסתדרות נמסר כי בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סוכם כי מספר התקנים של העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים בקהילה, ומספר הסטודנטים שמקבלים מלגות בקהילה, לא יופחת עקב הרפורמה במערך בריאות הנפש. המו"מ נערך הערב בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הממונה על השכר באוצר יוסי כהן, יו"ר האיגוד צפרא דוויק ויו"ר הסתדרות המח"ר יעל רון.

ביום שלישי שעבר הודיעו  הודיעו הסתדרות המח"ר ואיגוד העובדים הסוציאליים על כוונתם להשבית את הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים במערך בריאות הנפש של משרד הבריאות, כולל בבתי החולים הפסיכיאטריים. האיום בשביתה הגיע בעקבות צעדים חד-צדדים שנקט משרד הבריאות, בראשם שינוי ארגוני במרכז הרפואי באר יעקב, ללא תיאום עם האיגודים המקצועיים, ותוך כדי שמתנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי.

מפרטי ההסכם שהגיעו לדבר ראשון  מגורמים במערך בריאות הנפש הוחלט כי ייחתם הסכם קיבוצי עד סוף נובמבר, לא יפוטרו עובדים במערך בריאות הנפש עקב הרפורמה, ותישמר מצבת התקנים האמבולטוריים במערך בריאות הנפש. משמעות הדבר היא כי לא יצומצם מספר התקנים במרפאות האמבולטוריות וישמר היקף השירות הניתן לאוכלוסיה.

בהמשך לכך, סוכם כי במידה ויערך שינוי ארגוני שידרוש צמצום במרפאה מסוימת או איחוד מרפאות באזור מסוים, עובדים ינוידו אך ורק בתוך המערך האמבולטורי, אלא אם יבחרו אחרת, ובכל מקרה לא יצומצם מספר התקנים במערך.

בנוסף, סוכם כי במידה ויהיה צורך בניוד, עובד יקבל 3 הצעות ניוד בתוך המערך האמבולטורי, ההצעות תהיינה בהתאם לאוכלוסייה עמה עבד טרם השינוי – ילדים ונוער או מבוגרים, הצעות הניוד תהינה במרחק שלא יעלה על 40 ק"מ מביתו או במרחק שבו נסע עד כה ולא יפגעו תנאי שכרו והיקף משרתו של העובד. עובד שלא יסכים לכל הצעות הניוד יוכל לפרוש בתנאים מיטיבים, ולעובד שיתנייד תישמר הזכות לפרוש בתנאים מיטיבים למשך 24 חודשים.

משרד הבריאות אף יתחייב כי לא ישונו ההנחיות בעניין חלוקת העבודה (שני שליש מגעים, שליש הדרכות, השתלמויות וכו'), במשך כל תקופת ההסכם המשרד גם יתחייב כי מספר המלגאים (מתמחים) בפסיכולוגיה לא יפחת ממספרם טרם הרפורמה, וכן תקציב המלגות לא יפחת.  כמו כן, לא תיפגע התמחותו של מתמחה בפסיכולוגיה עקב שינוי ארגוני במרפאה.

מארגון בנפשנו המייצג פסיכולוגים ומתמחים נמסר כי "אנו מברכים על הישגי המו"מ בין ההסתדרות ומשרד הבריאות, ושמחים שהלחץ שהופעל על-ידינו בימים האחרונים נשא פירות. לצד זאת, קשה להתעלם מכך שההסכם הנוכחי לא מתמודד עם סגירת המרפאות, צמצום השירות, והמחסור החמור בטיפול פסיכותרפי בפריפריה ובכלל, כפי שהובטח."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!