דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לפקודת מדינת ישראל: התעשייה האווירית תעביר דיבידנד של 655 מיליון ש״ח למדינה

זהו סכום שיא של חלוקת דיבידנד למדינה מחברה ממשלתית | היקף המכירות בתעשייה האווירית הסתכם בכ-4.5 מיליארד דולר | יאיר כץ, מזכיר ארגון העובדים: ״ גם לנו מגיע ליהנות מפירות השגשוג״

ראשי התעשייה האווירית, המנכ״ל בועז לוי והיו״ר עמיר פרץ, לצד מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, בהענקת דיבידנד של 655 מיליון ש״ח למדינה (צילום: התעשייה האווירית)
ראשי התעשייה האווירית, המנכ״ל בועז לוי והיו״ר עמיר פרץ, לצד מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, בהענקת דיבידנד של 655 מיליון ש״ח למדינה (צילום: התעשייה האווירית)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בטקס מיוחד שהתקיים היום (ראשון) העניקו יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי המחאה על סך של 655 מיליון ש״ח לפקודת מדינת ישראל, ומסרו אותה למנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים.

התשלום קובע סכום שיא של חלוקת דיבידנד למדינת ישראל מחברה ממשלתית, ומתבצע לאור התוצאות הכספיות של החברה בשנים האחרונות, שהגיעו לשיא ב-2021, עם היקף מכירות שהסתכמו בכ-4.5 מיליארד דולר, ורווח נקי של 148 מיליון דולר. מהלך זה מעמיד את סכום הדיבידנד השנה מהחברות הממשלתיות על כ-1.1 מיליארד ש״ח.

"היום נעשה צעד נוסף שמשקף את האחריות של חברה ממשלתית לבעלי המניות שלה – הציבור בישראל״, אמרה מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, ״נמשיך ליישם את מדיניות שר האוצר, אביגדור ליברמן, ונקפיד על תשלומי דיבידנדים שוטפים כפי שכל חברה עסקית נוהגת כלפי בעלי מניותיה. התעשייה האווירית מוכיחה כי היא בעלת חשיבות לאומית, ביטחונית ומשקית למדינת ישראל.

״החברה ניצבת בחזית העולמית של הטכנולוגיה הביטחונית בזכות מחקר ופיתוח איכותי, הון אנושי מובחר ומקצועיות שאינה מתפשרת. המשק הישראלי נהנה היום מפירות ההצלחה של התעשייה האווירית שאף קלטה בשנים האחרונות אלפי עובדים במקצועות היי-טק, ותרמה תרומה כבירה לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל".

״שמחים שהחברה מסוגלת להעביר כספים שישמשו את אזרחי מדינת ישראל, במיוחד בזמנים של אינפלציה גבוהה ויוקר מחייה״ (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)
״שמחים שהחברה מסוגלת להעביר כספים שישמשו את אזרחי מדינת ישראל, במיוחד בזמנים של אינפלציה גבוהה ויוקר מחייה״ (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)

יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית: ״אנחנו שמחים על כך שהחברה הגיעה לאיתנות פיננסית והיא מסוגלת להעביר כספים שישמשו את אזרחי מדינת ישראל, במיוחד בעת זו, של אינפלציה גבוהה ויוקר מחייה. בנוסף לביטחון שהתעשייה האווירית מייצרת עבור אזרחי מדינת ישראל, אנחנו גם שותפים לסיוע בהיבט הכלכלי לקופת המדינה.

״חשוב לציין כי עובדי התעשייה האווירית נכנסו לא אחת מתחת לאלונקה כשהחברה הייתה זקוקה לסיוע שלנו. נהגנו באופן אחראי וממלכתי תוך ויתור על תוספות והטבות שכר כשנדרשנו לכך בדגש על תקופת הקורונה ולפניה.

״יחד עם זאת, העובדים הם אלה שאחראיים על הרווחים ועל הצלחות החברה, ולכן כשהחברה נמצאת באיתנות ונהנת משגשוג כלכלי, אנחנו חושבים שגם ציבור העובדים שהביא את החברה להישגים וביצועים מדהימים צריכים להיות חלק. לאור הכוונה להעביר למדינה דיבדנד, נפגשתי הבוקר עם יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה והבעתי בפניהם את הדרישות. הוסכם להיכנס לסבב דיונים ולבחון את אופן החלוקה והשתתפות העובדים בפירות השגשוג״.

יו״ר תעשייה אווירית, עמיר פרץ: ״היום נזכיר לכל אזרח ישראלי שהוא הבעלים שלנו״ (צילום: תומר ניוברג/פלאש 90)
יו״ר תעשייה אווירית, עמיר פרץ: ״היום נזכיר לכל אזרח ישראלי שהוא הבעלים שלנו״ (צילום: תומר ניוברג/פלאש 90)

"התעשייה האווירית בתוך עמה יושבת״, אמר יו”ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ. ״היום נזכיר לכל אזרח ישראלי שהוא הבעלים שלנו ולכן הוא נהנה מהתוצאות העיסקיות של החברה. נכון, זאת חברה עסקית שלה מטרות רווח, אך כשם שררבות עובדיה הם החברה הישראלית, כך גם בעליה הם אזרחי מדינת ישראל. בזכות אותם ישראלים נפלאים היא הצליחה בשנים האחרונות – טכנולוגית, ביטחונית, אך גם כלכלית. אנחנו מחזירים לעם ישראל 655 מיליון ש״ח באמצעות דיבידנד אותו אנו משלמים לבעלים של החברה – אזרחי ישראל. הדיבידנד אותו אנו מעבירים היום הוא הגדול ביותר שניתן על ידי התעשיה האווירית והוא הגדול ביותר גם מול כל החברות הביטחוניות הממשלתיות".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, אמר כי ״חברי הדירקטוריון, ההנהלה ועובדי התעשייה האווירית הם אלו שבזכותם הגענו ליום משמעותי זה. 655 מיליון ש״ח מועברים היום מהתע”א למדינת ישראל, זהו אינו דבר של מה בכך והוא פרי עמלים של העובדות והעובדים בחברה. אנו גאים מאוד על שהובלנו את החברה להצלחות עסקיות משמעותיות בשנים האחרונות, דבר המאפשר לנו להעניק דיבידנד משמעותי זה למדינת ישראל.

״האתגרים המשמעותיים של השנים האחרונות בהן ידענו את משבר הקורונה, משברים ביכולת רכש ואסקפה, ומלחמות בעולם, הוכיחו את כוחה של התעשייה האווירית, שהמשיכה להוביל ולספק ללקוחותיה את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם״, הוסיף לוי. ״השנה החולפת הייתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של החברה, עובדה המסמלת את חוזקה של החברה ואיתנותה. זאת בתוספת לצבר הזמנות של 14 מיליארד דולר המאפשר הסתכלות אל העתיד״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!