דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בארה"ב 2016

ארה"ב בוחרת / האשמות קשות נגד ראש האפ.בי.אי: "אולי עבר על החוק"

ראש הדמוקרטים בסנאט האשים את העומד בראש האפ.בי.אי, שפרסם כי תחודש החקירה נגד קלינטון, בהתערבות בבחירות "שעלולה להוות עבירה על חוק פדרלי". בעוד הפער בסקרים מצטמצם, כל גילוי חדש עלול להטות את הכף.

ג'יימס קומי (צילום: FBI).
ג'יימס קומי (צילום: FBI).

ראש הדמוקרטים בסנאט האמרקאי הארי ריד אמר אתמול (ראשון) כי יתכן שראש האפ.בי,אי ג'יימס קומי עבר על החוק כשהודיע 11 יום לפני הבחירות שהמיילים החדשים שנתגלו יכולים להיות רלוונטים לחקירה נגד המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, וזאת מבלי שביסס את הדבר. ריד אף האשים את קומי בכך שהתערב במכוון בבחירות.

במכתב נוקב לקומי, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט האשים את ראש האפ.בי.אי בצביעות ומוסר כפול. לדבריו, בעוד סירב ראש הסוכנות להיענות לקריאות הדמוקרטים ולבחון את הקשר בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לממשלת רוסיה, הוא מצא לנכון להודיע לקונגרס ביום שישי האחרון על תכתובות האימייל של הילרי, שנמצאו כביכול בזמן חקירתו של אנתוני ווינר, חבר הקונגרס לשעבר מניו יורק ובעלה לשעבר של אומה אבדין, עוזרתה הבכירה של הילרי.

"פעולותיך בחודשים האחרונים הפגינו מוסר כפול, בדרך טופל מידע רגיש, באופן בו זה נראה ברור שנועד לסייע למפלגה פוליטית אחת על פני השניה" אמר ריד. "אני כותב זאת כדי ליידע אותך שהמשרד שלי קבע שפעולות אלה ייתן ומהוות הפרה של חוק פדרלי, אשר אוסר על גורמים רשמיים באפ.בי.אי מלהשתמש בסמכותם הרשמית כדי להשפיע על הבחירות. באמצעות פעולותיך החד צדדיות, אולי הפרת חוק זה".

הילארי קלינטון במסיבת עיתונאים שכינסה בשישי (צילום: AP)
הילארי קלינטון במסיבת עיתונאים שכינסה בשישי (צילום: AP)

ראש האפ.בי.אי זעזע את מערכת הבחירות לבית הלבן במכתב ששלח לקונגרס ביום שישי בו יידע את המחוקקים על מציאתן של תכתובות מייל חדשות שבגינן יש לחדש את החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית לבית הלבן. הדמוקרטים חוששים שהתגלית, עליה לא נמסר בשלב זה שום מידע, תייצר מומנטום למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בשבוע המכריע של הבחירות לנשיאות, וכן תייצר מומנטום למועמדים המתחרים בבחירות לסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית.

במקביל לדבריו של מנהיג הדמוקרטים, התובע הכללי לשעבר אריק הולדר, יחד עם שנים עשר ובעים פדרליים לשעבר, הוציא מכתב המבקר את החלטתו של של ראש האפ.בי.אי.  לדבריהם סטה קומי ממדיניות מערכת המשפט האמריקאית בשליחת המכתב. "אנחנו לא יכולים להיזכר בתקרית קודמת בה בכיר במערכת הצדק האמריקאית, רפובליקני או דמוקרטי, שלח, בערב הבחירות הכלליות, הצהרה ציבוריות ובה גילוי של מידע שיכול להשפיע על תוצאות הבחירות, וזאת בעוד אותו בכיר מכיר בכך שהמידע המדובר אינו בהכרח חדש או בעל חשיבות".

בינתיים דורשים שני המועמדים לנשיאות מהאף.בי.אי למסור מידע נוסף על תכתובות המייל החדשות. בנאום שנשא אתמול דונאלד טראמפ הוא אמר כי מדובר בפרשה גדולה יותר מפרשת ווטרגייט, וכי להילרי אין את מי להאשים מלבד את עצמה.

הסקרים שהתפרסמו בעקבות הפרשה מראים בינתיים כי הילארי שומרת על הובלה במירוץ לבית הלבן, אך לצד זאת נראה כי טראמפ מצמצם את הפער בכמה ממדינות המפתח. קלינטון, הסובלת מרמות גבוהות של חוסר אמון מצד הציבור, פגיעה במיוחד לפרסומים המטילים דופי ביושרה האישי והציבורי. על רקע דברים אלה, צפוי המתח לקראת הבחירות להגיע לשיאים חדשים בימים הקרובים, וזאת על רקע ההערכה כי לכל פרסום שיגיע מכיוון האפ.בי.איי בנוגע לפרשה עלולה להיות משמעות רבה ביחס לתוצאות הבחירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!