דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

המשימה הושלמה: נבחרת העתודה לנשים בכדורסל עלתה לדרג א' באירופה

הנבחרת ניצחה 64:82 את סלובניה במשחק על המקום השלישי באליפות דרג ב' ועלתה לדרג הבכיר ביבשת לאחר הפסקה של 15 שנים | ירדן גרזון סיימה במקום השני באליפות בכמות נקודות |עדן ציפל: "זה רגע שיא בקריירה של כולנו"

נבחרת העתודה לנשים בכדורסל חוגגת את ההעפלה לדרג א' באירופה (צילום: FIBA.COM)
נבחרת העתודה לנשים בכדורסל חוגגת את ההעפלה לדרג א' באירופה (צילום: FIBA.COM)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת העתודה סיימה הערב (ראשון) במקום השלישי באליפות אירופה דרג ב' לנשים בכדורסל ועלתה לדרג א'. הנבחרת של טל נתן ניצחה 64:82 את סלובניה במשחק ולאחר הפסקה של 15 שנה עלתה לדרג הבכיר ביבשת. כוכבת הנבחרת ירדן גרזון סיימה את הטורניר במקום השני במלכות הסלים.

ברבע הראשון הסלובניות נכנסו לצבע כמעט בכל הזדמנות אבל הגנה טובה של ישראל בסיום הרבע הריצה את עדן ציפל למתפרצות והיא סגרה את הרבע הראשון ביתרון 14:20. שני אסיסטים נהדרים של גרזון ועוד נקודות שלה מתחת הסל קבעו 19:36 לישראל ברבע שני מהסרטים. לקראת סיום המחצית הראשונה הסלובניות הגבירו את הלחץ בהגנה וצימקו עד 32:40 בהפסקה.

ירדן גרזון במדי נבחרת העתודה לנשים בכדורסל מול סלבניה באליפות אירופה דרג ב' (צילום: FIBA.COM)
ירדן גרזון במדי נבחרת העתודה לנשים בכדורסל מול סלבניה באליפות אירופה דרג ב' (צילום: FIBA.COM)

שלשה של עדן ציפל שמרה על היתרון של ישראל בפתיחת המחצית השניה, ונקודות של זינגר העלו את ישראל שוב ליתרון גדול, 36:49 אחרי 4 דקות ברבע השלישי. ברבע הרביעי הסלובניות התחילו לצלוף מעבר לקשת ולקזז בהפרש הישראלי שירד עד 60:66, עם 6 דקות לסיום.

שלשת קלאץ' של אמי רינת ועוד נקודה שלה מהקו החזירו לישראל את היתרון המבטיח בתוך דקה וירדן גרזון קבעה 60:72, ארבע דקות לסיום. סל חשוב של תמר זינגר סגר את הסיפור ונתן את האות לחגיגות של הנבחרת.

עדן ציפל במדי נבחרת העתודה לנשים בכדורסל מול סלובניה באליפות אירופה דרג ב' (צילום: FIBA.COM)
עדן ציפל במדי נבחרת העתודה לנשים בכדורסל מול סלובניה באליפות אירופה דרג ב' (צילום: FIBA.COM)

קלעו לישראל: ירדן גרזון 25 (14 ריב', 6 אס', 33 מדד), נעה גבעון 17, אמי רינת 14, תמר זינגר 11 (8 ריב', 7 אס'), עדן ציפל 11, שירה חג'ג' 3, מאי רווח 1.

מאמן הנבחרת, טל נתן, אמר לאחר ההעפלה לדרג א': "אני כ"כ גאה בנבחרת ישראל, כמו שהיא צריכה להראות. חבורה של פייטריות, מוכשרות, עם לב גדול ונשמה גדולה, מילוי הוראות טקטיות לאורך כל הקמפיין. עברנו נבחרות קשות ועלינו אחרי 15 שנה לדרג א'".

עדן ציפל: "איזה כיף לשחק כדורסל, בשביל רגעים כאלו אנחנו עובדות כ"כ קשה. כל השחקניות אחת אחת ווינריות ויש לנו צוות מדהים ואנשים ששמו את הלב ואת הגוף במשך שלושה חודשים בשביל המטרה שהשגנו. עשינו את זה, עלינו דרג, זו היתה המטרה שלנו וזה רגע שיא בקריירה של כולנו. אנחנו כבר מחכות לשחק עם הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה, אנחנו מאושרות ממש".

תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!