דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חברת המשלוחים הערבית ישראלית מתרחבת גם למגזר היהודי ומסמנת יעדים מעבר לגבול

חברת "האאט" מאום אל פאחם תתחיל לתת שירות למסעדות בכרמיאל: "שואפים להגיע גם לרשות הפלסטינית ולמרוקו" | שליחי החברה פועלים דרכה כפרילנסרים, בדומה לשליחי "וולט"

שליח Haat על קטנוע (צילום: מחמוד זידיאן)
שליח Haat על קטנוע (צילום: מחמוד זידיאן)
הדס יום טוב

חברת המשלוחים האאט (Haat, בערבית- "תביא"), שבסיסה באום אל-פאחם, הודיעה היום (שני) כי  תתחיל להציע משלוחים גם ממסעדות ישראליות בישובים שאינם ערבים, ותשיק את הפעילות שלה בכרמיאל באמצע אוגוסט, ובימים הקרובים גם תשיק האאט את האפליקציה בעיר רהט וסביבותיה.

בשנתיים האחרונות האפליקציה זכתה לפופולריות רבה ביישובים רבים בחברה הערבית והיא פועלת כיום ביותר מ-20 ישובים, בהם נצרת, כפר כנא, באקה אל גרבייה, אום אל-פאחם, כפר קאסם, עראבה, טמרה ועוד.

החברה מצהירה כי בכוונתה להתרחב ליישובים נוספים במגזר הכללי וכי היא נערכת להרחיב את פעילותה גם לרשות הפלסטינית, תחילה בטול כרם ובהמשך בשכם וברמאללה, ולהתרחב גם למדינות ערביות נוספות, כאשר בעוד כחודשיים תשיק את פעילותה במספר ערים במרוקו.

האאט הוקמה לפני כשנתיים באום אל פאחם על ידי ד"ר חסן עבאסי, לשעבר מהנדס בגוגל ובאינטל, שהחליט להקים סטארטאפ משלוחים, בדומה לוולט ותן ביס, שישרת את המגזר הערבי בישראל, לאחר שחזר להתגורר בעיר הולדתו, אום אל פאחם, וגילה כי קשה מאוז להזמין משלוח מזון לביתו.

ד"ר חסן עבאסי מנכ״ל ומייסד שותף Haat (צילום: עומר סמיר, הנהלת Haat)
ד"ר חסן עבאסי מנכ״ל ומייסד שותף Haat (צילום: עומר סמיר, הנהלת Haat)

האפליקציה נותנת מענה על צרכים האופיינים ליישובים בחברה הערבית, למשל, ניתן לבצע משלוחים גם ללא כתובת או במזומן, וניתן שירות גם למסעדות ללא תשתית דיגיטלית. לפי החברה, היא מושתתת על "אלגוריתם חדשני של שירותי מיקום, ממשק קל ונוח לתפעול ומערכת ניהול מזומן". האפליקציה מכילה גם צ'אט לקוחות ושירות טלפוני, ואפשרות לצפייה בתפריט דיגיטלי.

על פי האאט, נכון להיום עובדים דרכה כ-800 שליחים והיא מעסיקה כ-100 עובדים בתחום המחשוב והפיתוח. בדומה לענקית המשלוחים הבינלאומית וולט, השליחים בהאאט אינם מועסקים על ידה ומנהלים עמה אינטרקציה כ"פרילנסרים", זאת למרות ששליחי האפליקציה מנהלים דרכי גבייה מורכבות מלקוחות הכוללים סכומים רבים במזומן.

נכון להיום, האאט משרתת יותר מ-900 מסעדות הפזורות ב-17 אזורים ברחבי הארץ, ולדבריה, החברה גובה מהמסעדות עמלה של בין 15 ל-18 אחוזים, עמלה הנמוכה משמעותית מזו שגובות האפליקציות הישראליות, העומדת על 25-30 אחוזים.

עד היום החברה גייסה 3.7 מיליון דולר ממשקיעים, בהם שמות בולטים כמו גיגי לוי וייס מייסד קרן ההשקעות NFX Guild, סר רונלד כהן מייסד קרן ההשקעות אייפקס פרטנרס, אייל ולדמן מייסד חברת מלאנוקס ועוד. לדברי החברה, בקרוב היא עתידה לגייס סכום נוסף אשר יבטיח את התרחבותה למדינות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!