דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

זהבה גלאון הכריזה רשמית על התמודדות לראשות מרצ

גלאון הנהיגה את מרצ בין השנים 2012 ל-2018 והייתה ח"כית מטעמה במשך 16 שנה | היא תתמודד על ראשות המפלגה מול סגן השר, ח"כ יאיר גולן בפריימריז שייערכו ב-23 באוגוסט

זהבה גלאון (צילום: בן קלמר  פלאש90)
זהבה גלאון (צילום: בן קלמר פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון הכריזה היום (שלישי) כי היא חוזרת להתמודד על ראשות המפלגה.

גלאון הנהיגה את מרצ בין השנים 2012 ל-2018 והייתה ח"כית מטעמה במשך 16 שנה. היא תתמודד מול סגן השר, ח"כ יאיר גולן בפריימריז שייערכו ב-23 באוגוסט. "אני חוזרת, מרצ חוזרת", כך אמרה בסרטון שפרסמה בטוויטר.

גלאון נפגשה מיד לאחר ההכרזה עם ראש הממשלה יאיר לפיד, ו״הביעה את מחויבותה לגוש השינוי בהנהגתו של ראש הממשלה״. ראש הממשלה עצמו כתב בטוויטר כי הוא "מברך את זהבה גלאון על חזרתה לחיים הפוליטיים״, והוסיף כי היא ״קול חשוב בשמאל הישראלי״.

חברי הכנסת של מפלגה בירכו את היו"ר לשעבר על הודעתה. ח"כ מיכל רוזין אמרה כי "‏החלטתה של חברתי ‎זהבה גלאון להתמודד על ראשות המפלגה היא המצפן שנחוץ למרצ בעת הזו. אני מאמינה שהיא תדע להוביל את מרצ בבטחה לקואליציה ולממשלה הבאה, תוך שמירה על הערכים והאידיאולוגיה של מרצ. הדמוקרטיה במרצ אינה מס שפתיים וכולנו יחד יכולים ויכולות לבנות את ההנהגה הבאה".

גם ח"כ יאיר גולן, שמתמודד מולה על ראשות המפלגה, אמר ש"זהבה גלאון בעלת ניסיון ועבר של עשייה משמעותית, אך הפעם מרצ מסתכלת אל העתיד". עוד אמר כי "האתגר הוא לא מי ישיג את המנדט המתנדנד בין העבודה למרצ, אלא מי יחזיר למרצ את מצביעי השמאל שנמצאים ביש עתיד, כחול לבן ומפלגות אחרות. אני בטוח ביכולתי לבנות בית גדול ומשמעותי ולהבטיח שמרצ תהיה המצפן השמאלי של הממשלה הבאה. מרצ צריכה לצעוד קדימה בראש מורם".

ח"כ מוסי רז הצטרף לאיחולים ואמר כי הוא שמח על ההחלטה. "גלאון נאמנה לערכים, ישרה, שנונה ומנוסה, היא הכפילה בעבר את כוחה של מרצ ואני מאמין שביכולתה לחזק את מרצ שנית. תומך בה בכל ליבי", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בירכה אף היא: "אני בטוחה שזהבה תאבק להחזרתה של מרצ לחיים כגוף פוליטי עצמאי וחזק", כתבה. גלאון השיבה: "תודה מרב יקרה, נשב בקרוב לסגור כמה פערים".

סקר שפורסם בתחילת השבוע בחדשות 13 העלה כי רשימת מרצ בראשות גלאון תקבל חמישה מנדטים, לעומת ארבעה שתקבל אם יאיר גולן יעמוד בראשה. לפי הסקר, המנדט שמאבדת מרצ עובר לרשימת העבודה.

בשבוע שעבר הודיעה השרה להגנת הסביבה ויו"ר המפלגה לשעבר תמר זנדברג שלא תתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. היא הוסיפה כי תמשיך לשמש כשרה להגנת הסביבה בממשלת המעבר. פרישה משמעותית נוספת במפלגה הייתה עם עזיבתו של עיסאווי פריג'. מי שכיהן כיו״ר המפלגה ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, הודיע שלא יתמודד על ראשות המפלגה, וירוץ בפריימריז לרשימה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!