דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי טבע כפר סבא חזרו בהם מהשבתת קו הייצור במפעל: "לא נאפשר פגיעה בשכר"

ההשבתה תוכננה על רקע מחאת הוועד בשל הכנסת עובדי קבלן למפעל ושינוי במו"מ על הסכם שכר חדש | בעקבות התערבות יו״ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, עצרו העובדים את העצומים בכפוף להתחייבות ההנהלה לקיים דיון דחוף

אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום: אלבום פרטי)
אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי טבע כפר סבא השביתו הבוקר (רביעי) את אחד מקווי הייצור במפעל לכ-8 שעות. בעקבות התערבות יו״ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, עצרו העובדים את העצומים. זאת, בכפוף להתחייבות ההנהלה לקיים דיון דחוף עם הוועד וההסתדרות היום בשעה 20:00.

ההשבתה הגיעה בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז במפעל, בין היתר על רקע סכסוך העבודה שהוכרז במפעל כבר לפני ארבעה שבועות, בעקבות טענות הוועד להכנסת עובדי קבלן למפעל ולפגיעה בכוחם הארגוני של העובדים.

אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (צילום ארכיון: אלבום פרטי)

העובדים השביתו את הקו המייצר ואורז תרופה הנמכרת תחת השם AlfaD3 המשמשת לטיפול בחולים במחלות כליה ועצם הנגרמות בשל מחסור בוויטמין D. על פי ההערכות השבתת הקו למספר שעות צפויה הייתה להסב לחברה נזקים כלכליים בהיקף של מאות אלפי דולרים.

"ועד העובדים נרתם רבות בשנה האחרונה להבראת האתר", אמר יו"ר ועד העובדים אלירן קוזליק ל'דבר'. "כולנו נכנסנו 'מתחת לאלונקה' כאשר מצד ההנהלה אין כלל דוגמה אישית. ההנהלה חזרה בה מהסכמים, פועלת זה מספר חודשים בחוסר תום לב ומנסה בכל דרך לפגוע בעבודה המאורגנת תוך גיוס עובדים חדשים בשכר גבוה מהוותיקים והכנסת עובדי קבלן. למרות ניסיונות רבים לפתור את הבעיות ולמרות שאנו פועלים זה שנים כ'מבוגר האחראי' מול ההנהלה, לא נותרה לנו ברירה והחלטנו לעשות אחת ולתמיד סוף להתנהלות הזו. היום החלנו בצעד ראשוני של שביתת אזהרה של משמרת עבודה עם פגיעה מינורית במטופלים".

"אני מקווה ששביתה זו תעביר מסר חד להנהלה כי יש באתר כוח ארגוני ונעמוד על זכויותנו כי שעשינו עד כה", הבהיר קוזליק. "חשוב לי להדגיש כי אם יהיה מורך לא נהסס להשבית את האתר כולו. אנחנו לא נאפשר את המשך שחיקת שכר העובדים ואת פערי השכר שיצרה ההנהלה, כשמנגד היא מאיישת תפקידים במיקור חוץ. נמשיך לעמוד על זכויות העובדים ונשכב על הגדר לטובת כך".

מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)

מטבע נמסר: "אנו מצרים על החלטת וועד העובדים וההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים באתר כפר סבא, שפוגעים, בראש ובראשונה, באתר ובעובדיו, ואף עלולים לגרום לחוסרים בתרופות חיוניות הנחוצות למטופלים. החלטה תמוהה זו נתקבלה דווקא לאחר שורה של דיונים מרתוניים ופוריים בהם הצדדים השיגו התקדמות משמעותית ופתרו את מרבית המחלוקות ביניהם, כולל הסכמות בנוגע לסך תקציב קידום השכר לעובדים".

המחלוקת העיקרית שנותרה בעינה היא אופן החלוקה של סך הקידום המוסכם", הוסיפו במפעל. "אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לבטל את הצעדים המתוכננים, לגלות אחריות לעתיד האתר, עובדיו – וחשוב מכך לבריאות המטופלים הסומכים ידיהם על החברה – וללבן גם את המחלוקת שנותרה בהידברות עד היתמר עשן לבן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!