דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אנגליה בחצי גמר היורו אחרי מהפך 1:2 על ספרד בהארכה

הספרדיות שלטו רוב המשחק והובילו בזכות חילוף מצוין, אך המאמנת של הנבחרת האנגלית החזירה עם 4 חילופים נועזים וגררה את המשחק להארכה, בה האנגליות ניצחו | בחצי הגמר תפגוש את המנצחת בין שבדיה ובלגיה

ג'ורג'יה סטאנוויי האנגליה שולחת את הכדור לרשת הספרדית (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
ג'ורג'יה סטאנוויי האנגליה שולחת את הכדור לרשת הספרדית (צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת אנגליה ניצחה אתמול (רביעי) 1:2 בהארכה את ספרד ועלתה לחצי גמר הירו. ספרד הייתה טובה יותר במשך 80 דקות והובילה במשחק, אבל חילופים נועזים של המאמנת האנגלית סרינה ויחמן הובילו למהפך במשחק וניצחון חשוב לעיניי הקהל הביתי.

משחקי רבע הגמר נפתחו עם משחקה של אנגליה המארחת, ששלטה בצורה בלתי מעורערת בשלב הבתים עם שלושה ניצחונות 0:1 על אוסטריה, משחק השיא 0:8 על נורבגיה ו-0:5 על צפון אירלנד. ספרד סיימה את שלב הבתים במקום השני, לאחר שניצחה בדרך 1:4 את פינלנד, 0:1 את דנמרק, והפסידה 2:0 לגרמניה.

בשלב הבתים ספרד הייתה הקבוצה בעלת החזקת הכדור הטובה בטורניר, במקום השני הייתה אנגליה. בתחילת המשחק אנגליה הצליחה לשלוט יותר בקצב ובכדור, אך ספרד לא נלחצה ומהר מאוד לקחה את ההובלה במגרש, הגיעה למספר הזדמנויות והשתלטה על המשחק.

ההחזקה הספרדית בכדור הובילה את אנגליה להתגונן ואת הספרדיות לתקוף מהאגפים, אך להגיע למעט מאוד מצבים מסוכנים. בדקה ה-37 אלן ווייט האנגלייה כבשה שער אחרי הגבהה מבעיטה חופשית, אך לאחר בדיקת מערכת ה-VAR, השער נפסל עקב נבדל של לוסי ברונז שהייתה מעורבת במהלך.

המחצית השנייה נפתחה בחילוף של המאמן הספרדי, ג'ורג' וילדה רודריגז, חילוף שהשתלם בגדול. בדקה ה-54 המחליפה אתנה דל קסטילו השתחררה באגף ימין, העבירה רוחב לאסתר גונזלס שכבשה מתוך הרחבה. בעקבות השער, ויחמן ביצעה מספר חילופים נועזים בהתקפה האנגלית, והוציאה כבר בדקה ה-58 את מלכת השערים, בת' מיד, וביצעה עוד שלושה חילופים בהמשך המחצית.

בדקה ה-84 החילופים הניבו את התוצאה המיוחלת, לאחר שלורן האמפ העלתה את הכדור לרחבה ואלסיה רוסו המחליפה העבירה בנגיחה קטנה את הכדור לאלה טון שגם עלתה כמחליפה, והכניעה מקרוב את השוערת הספרדית. אנגליה ניסתה להכריע את המשחק, אך ללא הצלחה והמשחק הלך להארכה.

בבריטניה נהוג לכנות שער מדהים Screamer, "גורם לצרחות" בתרגום חופשי, וזה בדיוק מה שהשער של ג'ורג'יה סטאנוויי היה. בדקה ה-96 קירה וולש השיגה את הכדור במחצית המגרש ומסרה אותו לסטאנוויי שהתקדמה עם הכדור ועם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה השלימה את המהפך האנגלי.

ספרד עוד ניסתה לחזור למשחק, אך אנגליה שמרה על התוצאה בדרך לחצי הגמר, שם תפגוש את המנצחת בין שבדיה ובלגיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!