דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח רבין

יום הזיכרון לרצח רבין / יום הזיכרון ה-21 לרצח רבין: "אסיפה ישראלית" במקום עצרת

מארגני העצרת בשנים האחרונות יוזמים אירועי מעגלי שיח בהם ידונו אלפי ישראלים בסוגיות הדמוקרטיות הבוערות במדינה: "דמוקרטיה עושים באמצעות יצירת חזון משותף". סיעת המחנה הציוני הודיעה שתארגן עצרת זיכרון בכיכר

כיכר רבין בערב עצרת הזיכרון ה-18 בארגון קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' (צילום ארכיון: רוני שוצר / פלאש 90).
כיכר רבין בערב עצרת הזיכרון ה-18 בארגון קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' (צילום ארכיון: רוני שוצר / פלאש 90).

לאחר 20 שנים בהן צוין רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בעצרת מרכזית, צפוי השנה אירוע זיכרון מסוג אחר: "אסיפה ישראלית" שבה ייפגשו אלפי ישראלים לדיון בסוגיות הבוערות של החברה הישראלית. קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה" שארגנה והפיקה את עצרת הזיכרון לרבין בארבע השנים האחרונות הודיעה כי לא תפיק השנה את עצרת הזיכרון, ובמקומה תארגן מעגלי שיח המוניים בכיכר רבין ובמקומות נוספים בארץ. במקביל הודיע יו"ר סיעת המחנה הציוני יצחק הרצוג כי הסיעה תארגן עצרת זיכרון בכיכר רבין שפרטיה יפורסמו בקרוב.

באסיפה הישראלית יעלו לדיון נושאים שמהווים את הבסיס לקיום היהודי-דמוקרטי המשותף לאזרחי ישראל. כמו כן באסיפה יעסקו גם בשוני ובמחלוקות בין הציבורים החיים במדינה ויחתרו להגיע להסכמות חדשות שיהיו פרי של דיאלוג בין ציבורים אלו.  ניתן יהיה להירשם לאסיפה מראש דרך אתר האינטרנט של הקואליציה. האסיפה תתקיים ביום ראשון, 13.11 (צאת יום הזיכרון הממלכתי לרצח רבין, י"ב בחשוון) בשעה 18:00 ב-3 מקומות מרכזיים: כיכר רבין – ת"א, כיכר ספרא – ירושלים וגן האם – חיפה. בסוף האסיפה יתקיים בכיכר רבין אירוע הנעילה ליום הזיכרון בהובלת תנועות הנוער ובהשתתפות אמנים ודוברים. בנוסף, יפתחו אוהלי זיכרון – "אוהלי זכור",  בעשרות ערים ויישובים אשר יפעלו למשך מספר ימים ויציגו תערוכה אודות חייו של יצחק רבין ופעילות חינוכית ותרבותית הפתוחה לקהל הרחב.

קואליציית "זוכרים את הרצח – נאבקים על הדמוקרטיה" כוללת תנועות נוער, תנועות חברתיות, אישים וארגונים חברתיים כגון הצופים, בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, השומר הצעיר, דרור ישראל, התנועה הקיבוצית וארגונים נוספים. המארגנים מסבירים כי המניע לשינוי הוא רצון להרחיב את פעילות הזיכרון וההנצחה, ומזכירים כי ביום הזיכרון העשרים שחל בשנה שעברה הגיעו לעצרת כ-100 אלף איש מקבוצות וממגזרים שונים בחברה הישראלית – ימין ושמאל, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. "המשתתפים הרבים שהגיעו לעצרות הם ההוכחה שעלינו לפעול ביחד כדי ליצור חברה ישראלית אחת, הנאבקת במשותף בכוחות הקיצוניים והאלימים שבתוכנו", אמרו דוברי הקואליציה, "דמוקרטיה עושים באמצעות יצירת חזון משותף. לא ניתן שוב לכדורי רובה או לסכין לקבוע את עתידנו – רק הקולות של העם יקבעו."

במקביל אמר היום יו"ר סיעת "המחנה הציוני" יצחק הרצוג כי הסיעה תארגן עצרת זיכרון בכיכר רבין שפרטיה יפורסמו בהמשך. "אני קורא לכל אזרחי ישראל, לכל חברי הכנסת, לכל חברי וחברותיי כאן בסיעה. לכל מי שמודאג מהדרך אליה צועדת המדינה, משינוי פניה לרעה, מכל שכבות הציבור להגיע לכיכר כדי להתייחד עם זכרו של יצחק רבין ז"ל ולהתאחד במאבק ובמחאה חריפה כנגד האלימות, ההסתה, הפלגנות והשיסוי בתוכנו ובעד ההגנה על הדמוקרטיה וביצור שלטון החוק. בואו ואל תתייאשו. בוא והשפיעו.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!