דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה מאורגנת

תומר רזניק החליף את יוסי מרציאנו כיו"ר האגף לדמוקרטיה תעשייתית בהסתדרות

יו"ר ההסתדרות בירך את מרציאנו שסיים 30 שנה בתפקיד: "אדם שתמיד יודע לחבר בין קצוות, בין פריפריה למרכז" | רזניק: "שיתוף עובדים זה העתיד של העבודה המאורגנת"

יו"ר אגף דמוקרטיה תעשייתית לשעבר יוסי מרציאנו, ומחליפו בתפקיד תומר רזניק (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר אגף דמוקרטיה תעשייתית לשעבר יוסי מרציאנו, ומחליפו בתפקיד תומר רזניק (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"ל מרצ תומר רזניק התמנה ליו"ר האגף לדמוקרטיה תעשייתית ועובדי כוח אדם בהסתדרות, ומחליף את יוסי מרציאנו אשר כיהן בתפקיד מזה 30 שנים.

רזניק (32) עובד כמזכיר איגוד מקצועי במרחב תל אביב יפו של ההסתדרות מאז שנת 2016 וחבר הנהגת ההסתדרות מטעם מר"צ מאז שנת 2017, הצעיר ביותר בהיסטוריה של הארגון. החל מסוף דצמבר 2021 החליף את מרציאנו גם כיו"ר סיעת מרצ בהסתדרות.

האגף לדמוקרטיה תעשייתית ועובדי כוח אדם בהסתדרות עוסק בהכשרה וליווי של נציגי עובדים המכהנים בדירקטוריונים בחברות ממשלתיות מכוח חוק החברות הממשלתיות, ובקידום רעיון נציגות העובדים בדירקטוריונים בכלל. בנוסף, מלווה האגף גם את נציגי העובדים במועצות הייצור, גופים פריטטיים של העובדים וההנהלה הקובעים במשותף את כמות התפוקה שמעליה ניתנים לעובדים דמי עידוד (פרמיות).

יו"ר אגף דמוקרטיה תעשייתית לשעבר יוסי מרציאנו, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר אגף דמוקרטיה תעשייתית לשעבר יוסי מרציאנו, ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

"שם האגף שלנו עשוי להישמע כבד ומיושן – אבל אין רעיון חדשני, רדיקלי ומרחיק לכת יותר מהרעיון של שיתוף עובדים בקבלת החלטות במקום העבודה" אמר רזניק, והודה למרציאנו על שנים ארוכות של שותפות, חניכה, ליווי ולימוד. "דמוקרטיה תעשייתית ושיתוף עובדים הם עתידה של העבודה המאורגנת. בעלים והנהלות מתחלפים והעובדים נשארים. המחלקה שלנו למועצות ייצור היא גוף שמעלה יום יום ושעה שעה את שכר העובדים, וזה מה שאיגוד מקצועי אמור לעשות".

לכבודו של יו"ר האגף היוצא יוסי מרציאנו, התקיים היום אירוע פרידה בהשתתפות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי. "תודה לך על כל השנים שהיית חלק מהבית הזה. אוהב אדם שתמיד יודע לחבר בין קצוות, בין פריפריה למרכז. נמשיך את המורשת שלך באגף של חברות, שותפות וחיבור לאנשים ולשכבות החלשות" אמר יו"ר ההסתדרות.

מרציאנו סיפר על דרכו לתפקיד יו"ר האגף, לאחר שגדל באופקים, בן למשפחה של בוני העיר, השתלב במפלגת מפ"ם ובהמשך כיהן מטעמה במועצת העיר. בהמשך השתלב בהסתדרות כנציג מפ"ם במועצת הפועלים, נבחר ליו"ר סיעת מרצ בהסתדרות ומאז שנת 1992 מכהן כיו"ר האגף לדמוקרטיה תעסוקתית.

"אני רוצה להודות לצוות האגף על שנים ארוכות של עשייה משותפת. זכיתי לעבוד בעבודה שאהבתי מאוד, עם שליחות חברתית, ערבות הדדית. אני מברך את חברי הצעיר תומר רזניק, בן טיפוחיו של ח"כ אילן גילאון שאני שמח מאוד שהצלחתי להביא אותו להסתדרות. אני יודע שיש לך תוכניות גדולות לאגף ובטוח שתגשים אותם" אמר מרציאנו.

שר הבריאות ויו"ר סיעת מרצ ניצן הורוביץ שהשתתף באירוע אמר: "שיתוף נציגי עובדים בדירקטוריונים זו לא גחמה של ההסתדרות, זה קריטי להתנהלות נכונה של חברות. בסוף העובד רוצה שהחברה שלו תצליח ותשגשג. עבור העובד החברה היא מטה לחמו. במה הוא פחות טוב מכלכלן שמגיע מבחוץ ללא הבנה פנימית של החברה?" הורוביץ התייחס בין היתר לכך שראוי בין היתר לשלב נציגי עובדים בדירקטוריון קופות החולים.

באירוע לקחו חלק גם חברי כנסת נוספים מסיעת מרצ בהם סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, גבי לסקי, מיכל רוזין, עלי סלאלחה ומוסי רז. כמו כן הגיעו מועמדי רשימת 'האדומים' למפלגה עומר שכטר ואלירן ביחובסקי. לצידם הגיעו ראשי אגפים נוספים בהסתדרות, חברי ועדים ונציגי עובדים המכהנים בדירקטוריונים ומועצות ייצור שהאגף מלווה.

רונן ששון המכהן כנציג עובדים בדירקטוריון נמל חיפה הודה למרציאנו על שנים ארוכות של ליווי וסיוע. "נתתם לנו את האפשרות ללמוד ולרכוש ידע מאנשים בשורה הראשונה בתחומם, מה שתרם ליכולת שלנו לקיים את התחייבותנו כלפי העובדים לייצג אותם נאמנה. רק השבוע התבשרנו שנמל חיפה נמכר למשקיע פרטי בעד סכום כולל של 4.1 מיליארד שקלים, תהליך שנציגי העובדים בדירקטוריון היו שותפים מלאים בו. להנהלות קשה לעיתים לראות עובדים ואנשי שטח כשותפים שווים סביב השולחן אבל אנחנו בעלי האינטרס הגדול ביותר להצלחת החברות".

יו"ר ארגון עובדי חברת חשמל מיקו צרפתי ויעל אילוז נציגת העובדים בדירקטוריון חברת עמידר קראו לפעול להרחבת הייצוג של עובדים בדירקטוריונים, לא רק בחברות הממשלתיות כי אם גם למגזר הפרטי ולחברות הנסחרות בבורסה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!