דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

צרפת בחצי גמר היורו אחרי 0:1 בהארכה על הולנד

צרפת הכריעה את המשחק בפנדל, אחרי 102 דקות של מטווח על השער של האלופה היוצאת ותצוגה מרשימה של השוערת ההולנדית | תמונת חצי הגמר הושלמה, וצרפת תפגוש את גרמניה ביום שני

גרייס גיורו הצרפתייה נוגחת כדור נוסף לשער ההולנדי, אך גם הוא לא נכנס (צילום: AP Photo/Jon Super)
גרייס גיורו הצרפתייה נוגחת כדור נוסף לשער ההולנדי, אך גם הוא לא נכנס (צילום: AP Photo/Jon Super)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת צרפת ניצחה אתמול (שבת) 0:1 את נבחרת הולנד ועלתה לחצי הגמר של אליפות אירופה. צרפת הדיחה את האלופה המכהנת והבטיחה אלופת אירופה חדשה בסיום הטורניר. אחרי 90 דקות ואפס שערים המשחק נכנס להארכה, ואווה פריסט הבקיעה בפנדל את שער הניצחון, שיפגיש את צרפת עם גרמניה ביום שני.

נבחרת צרפת החלה בצורה מרשימה את שלב הבתים עם ניצחון ענק 1:5 על איטליה. בפתיחת המשחק השני נפצע כוכבת הנבחרת מארי אנטואנט קיטוטו וסיימה את הופעותיה בטורניר. ללא קטוטו משחק ההתקפה הצרפתי נחלש, אך זה עדיין הספיק לניצחון 1:2 על בלגיה ותיקו 1:1 מול איסלנד.

שלב הנוקאאוט ביורו הנשים 2022 (גרפיקה: אידאה)
שלב הנוקאאוט ביורו הנשים 2022 (גרפיקה: אידאה)

האלופה המכהנת הולנד סיימה במקום השני בשלב הבתים, לאחר שסיימה בתיקו 1:1 עם שבדיה, ניצחה 2:3 את פורטוגל ולמרות שהתקשתה עד דקה ה-84, הצליחה לנצח את שוויץ 1:4. מאז מינוי המאמן מארק פרסונס, לאורך השנה האחרונה הולנד מתקשה לשחזר את היכולת שהביא אותן לגמר המונדיאל ב-2019 ולזכייה ביורו הביתי ב-2017.

המשחק נפתח במה שיסמל את המשך המשחק: התקפה מהירה של הצרפתיות בדקה הראשונה הסתיימה אצל גרייס ג'יורו שבחנה את השוערת ההולנדית הצעירה דפנה ואן דומסלאר, שהדפה את הכדור, הדיפה ראשונה מתוך 11  במשחק של ואן דומסלאר, בתחרות שבה ממוצע השערים עומד על 3.26 שערים למשחק וכל 3 בעיטות למסגרת הופכות לשער.

בדקה ה-21 דלפין קסקרינו בעטה מחוץ לרחבה, אך ואן דומסלאר התעופפה והדפה שוב. בדקה ה-27 סאנדיי טולטי הגביהה כדור קרן, שנהדף ע"י ההגנה ההולנדית לרגלי דלפין קסקרינו, שבעטה מהאוויר כדור שטוח וחזק שנעצר בקורה. בדקה ה-37 ‏קדידיאטו דיאני‏ פרצה באגף ימין, העבירה כדור רוחב למלבין מילארד שבעטה לשער ההולנדי, אך סטפני ואן דר גראט הדפה את הכדור מקו השער.

את המחצית הראשונה ניתן לסכם בשליטה צרפתית מוחלטת, במהלכה הגיעו ל-12 בעיטות לשער, בהן 4 למסגרת, מול בעיטה אחת בלבד של הולנד.

הולנד פתחה טוב יותר את המחצית השניה והחלה להגיע להזדמנויות. בדקה ה-59 שרידה ספיטסה הגביהה את כדור הקרן וסטפני ואן דר גראט נגחה את הכדור למסגרת, אך שוערת צרפת פאולין פיירו מאנין עצרה את הכדור.

אווה פריסט בועטת פנדל חזק ומדוייק לפינה. ואן דומסלאר נוגעת בכדור, אבל זה לא הספיק (צילום: AP Photo/Jon Super)
אווה פריסט בועטת פנדל חזק ומדוייק לפינה. ואן דומסלאר נוגעת בכדור, אבל זה לא הספיק (צילום: AP Photo/Jon Super)

בדקה ה-66 סלמה באשה העלתה את כדור הקרן וקפטנית נבחרת צרפת ונדי רנאר נגחה את הכדור לפינה, אך ואן דומסלאר עם זינוק נהדר שמרה על שער נעול. בדקה ה-87 עוד החטאה ענקית של צרפת. קסקרינו מגביה מימין וגריס גיירו נוגחת החוצה. בדקה ה-93 וונדי רנאר נגחה לחיבורים, אך גם הפעם שוערת הולנד זינקה אל הכדור ולקחה את הולנד להארכה.

גם ההארכה התנהלה בשליטה צרפתית ונראה שהמאמן פרסונס קיווה שהמשחק ייכנס לדו-קרב פנדלים, כי למרות שהנבחרת שלו נראתה רע, הוא לא עשה שינויים משמעותיים. אך בדקה ה-102 ‏קדידיאטו דיאני‏ הוכשלה ברחבה על ידי דומניק יאנסן, אווה פריסט בעטה פנדל מושלם שגם ואן דומסלאר לא הצליחה להגיע אליו, מה שהבטיח לצרפת את העליה לחצי הגמר. הנבחרת בכתום ניסתה להתעשת עם כמה חילופים התקפיים, אבל זה לא הספיק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!