דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עד 12 אלף ש״ח בשנה לשוטר: נחתם הסכם מענקים חדש בין האוצר למשטרה

כ-4,200 שוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים המוגדרים ״שוחקים וקשים״, יזכו לתוספות ומענקים בסכום של כ-34 מיליון ש"ח בשנה | מפכ״ל המשטרה: ״נמשיך לדאוג למשרתים ולעודד אחרים להצטרף לארגון״

שוטרי משטרת ישראל בזמן העימותים בשייח ג'ראח (צילום: נעם רבקין, פלאש 90)
שוטרי משטרת ישראל בזמן העימותים בשייח ג'ראח (צילום: נעם רבקין, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשרד לביטחון הפנים, משרד האוצר ומשטרת ישראל חתמו על הסכם למתן מענקים שנתיים לשוטרים, בסכום של כ-34 מיליון ש"ח. הסיכום הוא נגזרת מהסכם גג שכר, שפרטיו סוכמו כבר בחודשים האחרונים.

המענק יינתן ל-4,200 שוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים המוגדרים ״שוחקים וקשים״, כגון תחנות המשטרה בחברה הערבית, באזור אגן העיר העתיקה בירושלים (בפרט ביחידת המקומות הקדושים), אופנוענים (תנועה, סיור ויס"מ), חוקרים ומוקדנים במוקד 100.

המענקים ינועו בסכומים של בין 2,500 ל-12,000 ש״ח בשנה, זאת בהתאם לוותק ולאופי התפקיד.

במשטרה מציינים כי המענקים ישמשו לשימור ותיגמול שוטרים מצטיינים באוכלוסיות שיוגדרו זכאיות, בדגש על מערכים שנמצאים בקשר ישיר עם האזרח ונותנים מענה ראשוני לקריאות. זאת לצד שימור שוטרים בתפקידים ומקומות אשר השירות בהם מציב קושי מיוחד לגייס ולשמור על המשכיות.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, בירך על ההסכם: "השוטרות והשוטרים שלנו הם אבן יסוד בשלטון החוק, בביטחון הלאומי שלנו ובהגנה על כולנו, ולשם כך אף מסכנים לא אחת את חייהם. הם ראויים להוקרת התודה שלנו, אבל גם לתיגמול הולם על המחיר האישי שהם משלמים. נמשיך לפעול לשיפור התנאים במשטרת ישראל".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר כי הוא ״שמח שההסכם נחתם והמענקים יועברו כבר בקרוב לשוטרים ולשוטרות, שמשרתים בתפקידים שוחקים וקשים מאוד. הם ראויים להוקרה הזו״. השר הבטיח להמשיך לפעול לשיפור תנאי השוטרים והשוטרות, שניצבים בחזית המאבק בטרור ובפשיעה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן בירך גם הוא על ההסכם: "עבודתם של השוטרים והשוטרות במדינת ישראל ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים ובתקציבים. מתן המענקים בגובה אלפי שקלים יוסיף למוטיבציה של כוחות המשטרה, ויעודד מצוינות בארגון".

"הסכם המענקים שנחתם הוא עדות חשובה להערכה ולהוקרה שזוכים לה משטרת ישראל ושוטריה, בפעילותם הנחושה למען ביטחון אזרחי ישראל״, אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי. ״אלו שהתגייסו להגן ולשרת לא עשו זאת ממניעים כלכליים, אך יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה. נמשיך לפעול למען שיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל, כי זו חובתנו כפיקוד המשטרה כלפיהם וכלפי בני משפחתם".

במשרד האוצר ציינו כי ״המענק הוסכם כבר במסגרת הסכם 'גג שכר' שנחתם בספטמבר 2021, במסגרתו התחייבה המשטרה בפיטורי אחוזים קבועים ממחזורי הגיוס למשטרה. אלא, שבעקבות גל ההתפטרויות במשטרה, ביקשה המשטרה לחזור בה מהסכמות אלו והאוצר התנה את מתן המענקים בביצוען. בהודעה שפורסמה היום על ידי הצדדים לא הובהר האם בכוונת המשטרה ליישם את הפיטורין על פי דרישת האוצר, אולם בתשובה לשאלת דבר בנדון השיב האוצר כי הוא עודו מצפה לביצוע הפיטורין במהלך שנת 2022״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!