דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מעונות היום המפוקחים מזהירים: "ללא העלאת שכר למטפלות, לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים"

פורום הארגונים המפעילים את המעונות דורש משר האוצר ליברמן להשוות את שכר המטפלות לסייעות בגני הילדים, על ידי הגדלת התמיכה הממשלתית | יו"ר נעמת חגית פאר: "ועדת המחירים הציעה פלסטרון שמכניס אצבע בעיניים של ההורים"

ראשות הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים בכינוס חירום בכפר המכביה
ראשות הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים בכינוס חירום בכפר המכביה
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

פורום הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים הזהיר הבוקר (ראשון) שהארגונים לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים הבאה אם לא יעלו את שכר המטפלות-המחנכות. במסיבת עיתונאים דרשו ראשות הארגונים להשוות את שכר המטפלות-המחנכות במעונות היום לשכרן של סייעות בגנים. יו"ר נעמ"ת חגית פאר אמרה ש"התרענו שוב ושוב על מצוקה קריטית של כח אדם. אין לנו יכולות במצב הזה להפעיל את מעונות היום". היא קראה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להתערב במשבר.

מסיבת העיתונאים כונסה בעקבות דיווח ב-ynet לפיו ועדת המחירים, שקובעת את התשלום למעונות היום המפוקחים, ממליצה לייקר במאות שקלים את תעריפי מעונות היום המפוקחים, במטרה להגדיל את מספר נשות הצוות בכל מעון, להעלות את שכר המטפלות ולכסות התייקרות בעלויות התפעול. עוד דווח ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתנגדת להעלאת המחיר שישלמו ההורים אם הוא לא יסובסד על ידי הממשלה. ללא עליית המחיר להורים הארגונים לא יוכלו להעלות את שכר המטפלות-המחנכות ומזהירים שלא יוכלו לגייס עובדות חדשות.

יו״ר נעמת חגית פאר: ״מעונות היום הוקמו על מנת לאפשר להורים לצאת להתפרנס ולתת חינוך הולם לילדים שלהם. 120 אלף משפחות שמחנכות את הפעוטות שלהם אצלנו ב-1 בספטמבר יישארו ללא פתרון. ועדת המחירים שהתכנסה לאחר מאבק ארוך שלנו הציעה פלסטרון שמכניס אצבע בעיניים של ההורים. התרענו שוב ושוב על מצוקה קריטית של כח אדם. אין לנו יכולות במצב הזה להפעיל את מעונות היום. כל יום עשרות הורים מקבלים עוד הודעה על כיתות ומעונות שנסגרים. שר האוצר, תגיע לפתור את המשבר לפני תחילת שנת הלימודים״.

יו״ר תנועת אמונה ליאורה מינקה: ״ועדת הסל הציעה פתרונות הזויים שלא מתכתבים עם המציאות. נסגרו השנה מאות כיתות ומאות כיתות נוספות נסגרות בימים אלה. לעשרת אלפים ילדים לא נשאר מקומות במעונות היום בגלל מצוקת כח האדם. זו מציאות בלתי נסבלת. הגיע הזמן לשלם את השכר הראוי למחנכות-מטפלות – עם עבודת קודש לא מסיימים את החודש. אנו דורשים להשוות את השוואת שכר המחנכות לשכר הסייעות בגני הילדים. מדובר בפער של כ-1500 שקלים. מדברים על יוקר המחייה ובסוף מטילים את הנטל הכלכלי על הזוגות הצעירים״.

במעונות היום המפוקחים מטופלים כ-120 אלף תינוקות ופעוטות מגיל לידה עד 3 מתוך כחצי מיליון ילדים בגילים אלו. הזכאות למקום במעון נקבעת לפי הכנסת ההורים במטרה לעודד יציאת אמהות לעבודה, או במקרים של ילדים המטופלים על ידי שירותי הרווחה. המחיר במעונות הוא מפוקח והורים שזכאים מקבלים סבסוד. כ-240 אלף תינוקות ופעוטות נוספים מטופלים במעונות יום פרטיים.

התעריף הנוכחי למעון יום הוא 2,718-2,882 שקלים לחודש לתינוק, ו-2,088-2,211 שקלים לחודש לפעוט. על התעריפים האלו, הורים זכאים מקבלים סבסודים מהמדינה. לפי הפרסום ב-ynet, הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והחינוך המליצה להגדיל ב-120 עד 170 שקל בחודש את תעריפי מעונות היום לתינוקות עד גיל שנה במקרה שלא יוגדל תקן מספר המטפלות במעון. אם התקן יוגדל, כפי שהתחייבה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צפויה עלייה של 500 עד 600 שקל בחודש, לצד התייקרות של כ-150 שקל בחודש במעונות לפעוטות בני שנה עד שלוש.

באוקטובר האחרון השבית הפורום את מעונות היום לשבוע וערך הפגנות מטפלות ברחבי הארץ. ההשבתה הסתיימה בהבטחה שעד 1 בספטמבר הבא יעודכן המחיר המפוקח של המעונות, שלא עודכן משנת 2012, כך שיגלם העלאה בשכר המטפלות, שינויים בעלויות התפעול והגדלת התקינה כך שכל אשת צוות תטפל בפחות ילדים. עוד סוכם על מענק חד פעמי לארגונים שיועבר כמענק למטפלות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!