דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
18.9°תל אביב
  • 11.5°ירושלים
  • 18.9°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 15.1°באר שבע
  • 19.3°אילת
  • 15.4°טבריה
  • 11.9°צפת
  • 16.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המשבר בהייטק: חברת 'סולטו' סוגרת את פעילותה בישראל, 120 עובדים יפוטרו

החברה שבה עבד רה"מ לשעבר נפתלי בנט כמנכ"ל ונמכרה ל'אשוריון' האמריקנית תפסיק לפעול בישראל | לפי הודעת החברה, המפוטרים יקבלו מענקים וסיוע במציאת עבודה

משרדי חברת היי-טק ישראלית (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90)
משרדי חברת היי-טק ישראלית (צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90)
הדס יום טוב

120 העובדים בשלוחת הפיתוח הישראלית של חברת אשוריון האמריקנית יפוטרו והחברה תקפיא את פעילותה בישראל. השלוחה היא המשך לחברת סולוטו הישראלית, שפיתחה מוצרים בתחום התמיכה טכנית והניהול, והמנכ"ל הראשון שלה שלה היה ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

אשוריון הודיעה אתמול (ראשון) שבעקבות "תהליכי ארגון פנימיים גלובליים הכוללים צמצום בכוח האדם ושינויים במיקוד העסקי", תיסגר החברה שיושבת בתל אביב, ו-120 עובדיה בישראל יפוטרו. על פי החברה, כל המפוטרים עתידים לקבל מענקי פרישה מורחבים, וכ-40 עובדים ימשיכו לעבוד בחברה עד סוף השנה.

סולוטו הוקמה בשנת 2008 על ידי היזמים תומר דביר וישי גרין, היא החברה שבזכותה ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, עשה אקזיט לאחר שכיהן בה כמנכ"ל.

"החברה קיבלה את ההחלטה הקשה לסגור את האתר הישראלי", מסרה היום החברה. "כתוצאה מתהליכי צמצום שנעשים בכל החברה, לאחר שהחליטה להתמקד ביעדי הצמיחה העכשוויים שלה בשוק הסלולר, בתיקון מכשירים ביתיים ובחנויות. החלטה זו אינה מאפשרת את המשך העסקתם של הטאלנטים המוכשרים של סולוטו ואת המשך פיתוח היכולות הטכנולוגיות החדשניות שיש לאתר בתל אביב".

"120 עובדי סולוטו עתידים לקבל מענקי פרישה מורחבים מעל הסטנדרט הנהוג בתעשייה, על מנת לספק להם רשת ביטחון ותמיכה לחודשים הקרובים. כ-40 עובדים ימשיכו לעבוד בחברה עד סוף השנה, לטובת הטכנולוגיה הקריטית שפותחה בתל אביב. כל עובדי החברה יקבלו ליווי וסיוע על ידי צוות מקצועי ייעודי של מחלקת משאבי האנוש מטעם החברה, על מנת לסייע להם במציאת מקום עבודה חדש".

מנכ"לית סולוטו, מירב אורן, מסרה: "בצער רב נאלצנו היום לבשר לכל אנשי הצוות העובדים עימנו בסולוטו, על החלטתה של אשוריון לסגור את מרכז הפיתוח הישראלי. מדובר באנשים שמאמינים בחברה ובמוצר ויחד נתנו את ליבם ויכולותיהם מדי יום בכדי ליצור את המוצר הטוב ביותר למשתמשים שלנו. לאורך שנים ריכזנו בסולוטו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, המהווים את חוד החנית של תעשיית הטכנולוגיה בישראל ושמרנו על תרבות יחידה במינה. עבורי באופן אישי, מדובר ברגע קשה במיוחד. אנו מחויבים לעשות את כל המאמצים על מנת לתמוך ולסייע לכל אחד ואחת למצוא מקום עבודה מעולה שייהנה מהיכולות והכישורים שלהם".

תומר דביר, ממקימי סולוטו, מסר: "נעצבתי מאוד על ההחלטה. הקמנו צוות מקצועי עם תרבות ייחודית שבמשך 14 שנים יצר, השפיע על התעשיה המקומית, על אשוריון ועל מאות מיליוני לקוחות בכל העולם. למרות הכאב אני יודע שאנשי הצוות ייקחו עימם את הכישרון, התרבות והגישה הייחודית לחברות בנות המזל בהן ימשיכו את דרכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!