דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"מכניסים בקבוק וזה נדלק": בני נוער מכפר קאסם פיתחו משחק ארקייד לעודד מיחזור

משחק הארקייד שפיתחה קבוצת הנערים נועד לקדם איסוף פסולת בעיר, ומופעל רק אם מכניסים לתוכו בקבוק פלסטיק למחזור | מנהל המיזם שבמסגרתו פותח המשחק: "המפגש המשותף הוא הדרך היחידה ליצור היי-טק לכולם"

המשחק הזוכה (קרדיט: מונא חלל לשינוי)
המשחק הזוכה (קרדיט: מונא חלל לשינוי)
יניב שרון

תלמידי חטיבות הביניים מבתי הספר של כפר קאסם יצרו משחק ארקייד ייחודי שמופעל על ידי בקבוקי פלסטיק המיועדים למיחזור. "המשחק נדלק רק כאשר מכניסים לתוכו בקבוק למחזור, כל בקבוק מקנה משחק אחד לממחזר", מספרים המפתחים הצעירים.

התלמידים פיתחו את המשחק במסגרת מיזם "שער היי טק" שהופעל במשותף על ידי מרכז החדשנות של כפר קאסם והאקדמיה היישומית להייטק של ארגון "מונא חלל לשינוי". במיזם השתתפו 150 תלמידים מחטיבות הביניים בעיר. לתלמידים הוצג האתגר לעודד את איסוף הפסולת בעיר. במהלך השנה התלמידים תכננו, בנו, תכנתו ועיצבו, בהדרכתם של סאמי סרחאן ממרכז מונא חלל לשינוי ולין עיסא מעמותת אג'יק.

המפתחים הצעירים אומרים כי המשחק שלהם הוא אבטיפוס שיכול לסייע לשמירה על איכות הסביבה וניקיון העיר. "אחרי עבודה מאומצת שנמשכה כחצי שנה הבנו שטכנולוגיה היא הכלי לפיתוח וקידום החברה", אומרת רימאא סלים צרצור ממפתחות המשחק, "הבנתי שהטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מאיתנו ושחייבים לנצל אותה לטובת האנושות. פיתחנו את נושא הקיימות לעידוד מיחזור פלסטיק בצורה חוויתית שמתאימה לכולם ולא רק לילדים".

סלים צרצור אומרת כי בנוסף ללימודי התכנות, והעיצוב היא למדה כיצד עובדים בצוות, מהו תהליך העבודה ואף כיצד לעבוד עם כלי עבודה כמו מברגה. המפתחים ישקיעו את כספי הפרס, 5,000 ש"ח, בפיתוח המשחק על מנת להציעו לגוף מקצועי שייצר אותו.

התלמידים מימין לשמאל: עומר צרצור, מנה עאמר, מחמד עאמר, פאטמה עאמר, סנדיאנה טהה, עומר עיסא, יאסמין עאמר (קרדיט: מונא חלל לשינוי)
התלמידים מימין לשמאל: עומר צרצור, מנה עאמר, מחמד עאמר, פאטמה עאמר, סנדיאנה טהה, עומר עיסא, יאסמין עאמר (קרדיט: מונא חלל לשינוי)

"הפתרונות הטכנולוגיים שפיתחו התלמידים מרשימים מאוד ויסייעו לכלל החברה לשמור על הסביבה ועל כדור הארץ, אבל גם יתנו לצעירים הללו מושגים בסיסיים בהייטק ובטכנולוגיה", אמר אסף ברימר, מנכ"ל האקדמיה היישומית להייטק במרכז מונא חלל, "התלמידים עבדו על המוצרים שפותחו במיזם חודשים ארוכים, משלב הקונספט והחשיבה ועד המוצר המוגמר. המוטיבציה והמסוגלות שלהם להגיע למוצרים מאוד איכותיים ושמישים היא מרשימה מאוד, ההתנסות הזו של התלמידים בהייטק, טכנולוגיה, עבודת צוות ואלמנטים נוספים תסייע להם להיכנס בעתיד לעולם הייטק הישראלי ולסייע בכך לחברה כולה".

מטרת הפרויקט, לדברי ברימר, היא להעניק לתלמידים את הסביבה החברתית וההון התרבותי הנדרש על מנת להשתלב בהיי-טק, דרך מפגש בלתי אמצעי עם אנשי מקצוע והתנסות ממשית בייצור מוצר. ברימר הוסיף כי המפגש בין יהודים לערבים בסביבה לומדת ועובדת הוא הדרך לגשר על החסמים הקיימים בני הצדדים, "המפגש המשותף הוא הדרך היחידה ליצור היי-טק לכולם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!