דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו״ר ההסתדרות הכריז: ״חרם צרכנים על חברות הענק שסטוביץ׳, דיפלומט וקימברלי״

בכינוס מיוחד של הנהגת ההסתדרות איים בר-דוד להשבית את המשק: ״יכול להיות שב-1 בספטמבר ההסתדרות תלך למלחמת עולם נגד המדינה בשביל להוריד פה את יוקר המחייה״ | ההסתדרות תקצה 40 מיליון שקלים לסיוע לחברי ההסתדרות מול עליית המחירים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכינוס מיוחד של הנהגת ההסתדרות בנושא מאבק ביוקר המחיה (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קורא היום (שלישי) לחרם צרכנים על חברות שהעלו מחירים. בישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות קרא בר-דוד ל-850 אלף חברי ההסתדרות לא לצרוך מוצרים של חברות שהעלו מחירים. בישיבה הציג יו"ר אגף הכלכלה בהסתדרות, אדם בלומנברג, רשימת דרישות למהלכים ממשלתיים להתמודדות עם יוקר המחיה, בהן הגדלת הסבסוד למעונות היום לגיל הרך ומתן מענק של 4,000 ש"ח לעובדים שמשתכרים פחות משכר מינימום.

עוד אמר בר-דוד: "אתם יודעים שאני אדם אחראי שלא מחפש מלחמות. אני מתחיל להתקרב לקבל החלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על הרקע של יוקר המחיה, ואני רוצה תשובות לעובדים, פתרונות לעובדים, תוספות לעובדים כפיצוי על יוקר המחיה". לדברי בר-דוד "יכול להיות שבספטמבר נלך פה למלחמת עולם נגד המדינה, נגד אלה שעושקים אותנו ונגד יוקר המחיה". ההסתדרות תצא החל ממחר בקמפיין רחב היקף בדרישה מהממשלה להתמודד עם עליית המחירים.

עוד הודיע בר-דוד שההסתדרות תקצה 40 מיליון שקלים לסיוע לחברי ההסתדרות למאבק ביוקר המחיה. התקציב מעודפי התקציב של ההסתדרות יופנה לחבילות מוצרים מוזלות לחברי ההסתדרות, דרך מועדון ביחד בשבילך ובאמצעים נוספים.

לדברי בר-דוד, "אנחנו אזרחי מדינת ישראל והעובדים במדינת ישראל לא שבויים של אף אחד. חברה שתתחזר על אזרחי מדינת ישראל על הישראלים תצטרך להתמודד עם ההשלכות של העובדים שלה. על ידי חרם צרכנים שאנחנו נפעיל עליהם החל מהיום. שסטוביץ', דיפלומט, אני אומר את שמות החברות, נגמרה החגיגה".

בר-דוד הקריא רשימת מוצרים מיובאים שמחיריהם עלו כמו טונה סטארקיסט, טמפוני אולווייז, שוקולד מילקה ועוד. הוא קרא לחברי ההסתדרות ולציבור לא לצרוך מוצרים אלו, ולוועדי העובדים להימנע מהזמנות של מוצרים אלו ברכישות המיועדות לחברי הוועד.

בר-דוד אמר: "שנתי נודדת בחודשים האחרונים ולא בגלל הבחירות. אני ממש מודאג ממה שקורה במדינת ישראל ובחברה הישראלית. אני רואה רוחות חזקות שתוקפות מכל העולם את הכלכלה שלנו את החברה שלנו ואין לנו תשובות ואין לנו פתרונות. הם עוסקים בלפזר את עצמם לדעת, לפני בחירות אחרי בחירות. ואנחנו האזרחים העובדים אזרחי ישראל מישהו דואג לנו? מישהו אכפת לו? שהמחירים עולים?

"אמרתי שלא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי תקציב ועודפי גבייה ואזרחים כורעים תחת הנטל. הרי זה לא יעלה על הדעת. לשמחתי ראיתי את ראש הממשלה בשבוע שעבר בהתחלת הקמפיין של המפלגה שלו חוזר על המילים האלה. אני מקווה שזה לא רק לצרכי בחירות, צריך לעשות מעשים. ואף אחד לא עושה מעשים.

"אני בשבועיים האחרונים מכתת את רגליי מנסה להביא פתרונות ואני נתקל בקירות. אני נתקל בקשיים יועץ משפטי, אנחנו בממשלת מעבר. עד שהיועץ המשפטי מאשר משהו האזרחים פה יקרסו.

"מצד שני יש פה ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי וחברות ענק מנסות לעשוק ולהמשיך לעשוק את אזרחי ישראל ולהעלות פה מחירים. מלחמה, עניינים. לפני כמה חודשים אמרו שהעלות של העברת מכולה היא 20 אלף שקל, היום זה בערך חצי מזה".

הדרישות מהממשלה: מענק לעובדים בשכר נמוך, הגדלת סבסודים למעונות יום ולטיפולים רפואיים

יו"ר אגף הכלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג הציג את התוכנית שגיבש הצוות לבחינת נושא יוקר המחיה בהסתדרות בהובלת מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי ובשיתוף פורום ארלוזורוב.בתחום הדיור כוללת התוכנית בין היתר קריאה למדינת ישראל להקצות 10% מכל בניה חדשה לדיור ציבורי ו-10% נוספים לשכירות ארוכת טווח, ונקיטת צעדים למיסוי דירות ריקות וכאלו המשמשות לתיירות קצרת טווח (Airbnb). זאת, לצד הנחות לאוכלוסיות ייעודיות בשיווק קרקעות, הסבת שטחי משרדים לדירות מגורים, ייעול הרגולציה ופיקוח על מחירי השכירות.בתחום התחבורה כוללת התוכנית הקצאת הכספים מאגרות הגודש שנקבעו בחוק ההסדרים האחרון לצורך הרחבת שירותי התחבורה הציבורית ושבילי אופניים, וכן פעולות לתמרוץ הויתור על רכבים פרטיים והחרגת מרכיב קצובת הנסיעה בשכר ממס.בתחום החינוך קוראת ההסתדרות להרחבת סבסוד מעונות היום להורים עובדים מ-50% ל-75%, הקטנת תשלומי ההורים והקמת מרכזי למידה לילדים ונוער.בתחום המזון קראה ההסתדרות להקפאת מחירי המוצרים בפיקוח ממשלתי תוך שיפוי מלא של היצרנים בגין עליות המחירים עד תום שנת 2022, וכן הרחבת הייבוא המקביל וייצור מנגנון של קנסות על יבואנים גדולים המנסים לחסום כניסה של יבואנים מקבילים.באשר לסוגיית החשבונות והתחזוקה קראה ההסתדרות לקביעת תעריך חשמל מוזל עבור 200 קוט"ש ראשונים בהכפלת מספר הדיירים בדירה, וכן הקפאת מחירי המים והחשמל בישראל תוך שיפוי החברות והפחתה נוספת של מס הבלו על דלק. בתחום הבריאות קראה ההסתדרות להרחבת סכסוד טיפולי השיניים וסל התרופות לגמלאים.לצד זאת, הבהיר בלומנברג כי ההסתדרות מצפה מהמדינה לפעול גם להעלאת שכר העובדים. "נצטרך להחזיר לשולחן את הדיונים על מתן תוספת יוקר במשק. אנחנו מעוניינים לקדם גם חלוקה של מענק רוחבי חד פעמי בסך 4,000 שקלים לכלל העובדים המשתכרים פחות משכר מינימום בישראל". בנוסף, הבהיר כי ההסתדרות קוראת לפעולות למיצוי תביעות למענקי עבודה. " לצערי רשות המיסים בתפיסה אקטיבית לא מנגישה את הזכויות לאזרח. אנחנו רוצים להרחיב את המיצוי של זכאות למענק עבודה".בלומנברג סיכם את דבריו וציין כי ממשלת צרפת החליטה לאחרונה להשקיע 20 מיליארד יורו מעודפי הגביה שלה בתוכנית להורדת יוקר המחיה במדינה לרבות העלאות שכר. "ההסתדרות משקיע כספים בנושא, ממשלת צרפת משקיעה כספים בנושא ואין סיבה שממשלת ישראל עם 32 מיליארד שקלים עודפי גביה לא תקשיע כספים בהורדת יוקר המחיה.  מצבנו התקציבי הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל אי פעם. לצערי עד עכשיו כל התוכניות הכלכליות של שר האוצר הסתכמו ב-4 מיליארד שקלים ואינן מספיקות כדי למתן את עליית המחירים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!