דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

תמר שטיינברג אלופת העולם בגלישה עד גיל 19: "האמנתי שאני יכולה לעשות את זה"

הגולשת הצעירה שתחגוג 16 בחודש הבא, הרשימה באליפות בדגם IQ פויל האולימפי, כשהיא מנצחת את כל השיוטים | בראיון ל'דבר' היא מספת על ההצלחה בגיל צעיר, המטרות לעתיד והקשר המשפחתי לענף

תמר שטיינברג באליפות העולם לנוער (צילום ארכיון: Sailing Energy)
תמר שטיינברג באליפות העולם לנוער (צילום ארכיון: Sailing Energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגולשת תמר שטיינברג זכתה החודש באליפות העולם לנערות עד גיל 19 בדגם ה-IQ פויל. היא עשתה כאשר היא מפגינה דומיננטיות מוחלטת ומנצחת את כל השיוטים לאורך התחרות. "הייתי מאושרת, אני עובדת בשביל זה מאוד קשה, אז בסוף להרגיש שמימשתי את כל מה שעשיתי זה שווה את זה", מספרת שטיינברג בראיון ל'דבר'.

הגולשת הצעירה, שתהיה בת 16 בחודש אוגוסט, נחשבת לעילוי בענף השייט. בגיל 13 היא זכתה באליפות אירופה ואחריה באליפות העולם עד גיל 15, בשנה שעברה היא ניצחה את כל השיוטים בדרך לזכייה באליפות אירופה ואליפות העולם עד גיל 17. השנה היא עשתה בהצלחה מסחררת את הקפיצה למים העמוקים של הנערות עד גיל 19.  

"ידעתי מה הרמה שלי"

עם איזה ציפיות הגעת לאליפות העולם? 
"זאת הייתה התחרות הראשונה לעונה, אז לא יכולתי לדעת במאה אחוז מה הרמה העולמית שמחכה לי. לא ידעתי מי יכולה להפתיע אותי. המתחרה העיקרית שלי הייתה מטורקיה, שבעצם לא הכרתי אותה לפני כן, היא לא הייתה באף תחרות לפני זה וזה היה מפתיע. חלקן התחרו איתי בשנתון לפני וחלקן התחרו בשנתון הנערות בשנה שעברה. ידעתי מה הרמה שלי, ידעתי שהתאמנתי טוב והאמנתי שאני יכולה לעשות את זה". 

תמר שטיינברג בראש הפודיום באליפות העולם לנוער בגלישה. "הייתי מאושרת, אני עובדת בשביל זה מאוד קשה" (צילום: איגוד השייט)
תמר שטיינברג בראש הפודיום באליפות העולם לנוער בגלישה. "הייתי מאושרת, אני עובדת בשביל זה מאוד קשה" (צילום: איגוד השייט)

ניצחת את כל השיוטים, הרגשת שזה שם עליך לחץ?
"אפשר לפרש את זה להרבה מקומות, להגיד כמה לחץ יש עליי או להמשיך עם התוצאות והדברים שעשיתי עד עכשיו. אני שמחה שעד עכשיו לקחתי את זה למקום חיובי. אמרתי לעצמי 'אוקיי, אני טובה, אני מסוגלת, בואי ננסה להמשיך' ובסוף זה הסתדר לי בצורה מעולה". 

מה נקודות החוזק שלך בענף?
"אני חושבת שיש לי יתרון מאוד גדול שנכנסתי לדגם הזה יחסית מוקדם באופן רציני ביחס למתחרות שלי. זה שהיה לי מועדון מאוד מאורגן ומסודר, בכל תקופת קורונה התאמנו באופן מאוד מסודר ואיכותי". 

"אבא שלי יכול להמליץ לי מה לעשות, אבל יש לי מאמן"

באופן טבעי, שטיינברג הגיעה לים בגיל צעיר מאוד, "אני אוהבת את השקט הזה וגם לפעמים את הסערות בים", היא מספרת. הגולשת הצעירה היא בתו של מאמן נבחרת השייט לשעבר גור שטיינברג, שאימן את גל פרידמן במהלך זכייתו במדליות האולימפיות ארד (אטלנטה 1996) וזהב (אתונה 2004). כמאמן הנבחרת התאמנו תחתיו חלק מגולשי הרוח הטובים בהיסטוריה של ישראל, בניהם לי קורזיץ, שחר צוברי, יואב כהן ועוד. 

גור שטיינברג (במרכז) עם נבחרת הגברים ב-RSX (צילום: איגוד השייט בישראל)
גור שטיינברג (במרכז) עם נבחרת הגברים ב-RSX (צילום: איגוד השייט בישראל)

"אבא שלי יכול להמליץ לי מה לעשות, אבל בסוף אני מתאמנת עם הקבוצה שלי והמאמן שלי דן ארנון עושים תכנית מקצועית ועובדים על כמה שחשוב", אומרת שטיינברג.

"אני תחרותית מגיל צעיר מאוד"

בגילאים הצעירים יותר שטיינברג עסקה בענפי ספורט נוספים ביניהם שחייה וטניס, בגיל 10 היא החליטה להצטרף למועדון השייט שדות ים. "זה מועדון מאוד רציני ותחרותי שם בעצם החלה כל החוויה הזאת של להפוך את הגלישה לדבר תחרותי. בהתחלה חטפתי קצת שוק, זה היה מעבר למה שאני רגילה. הגעתי והיו אימונים מאוד קשים שלא הייתי רגילה אליהם בים", היא מספרת.

מה את אוהבת בענף?
"אני אוהבת בעיקר את התחרותיות, אני אוהבת את האימונים ואת גלישת הרוח עצמה. זה ספורט שהרבה דברים כלולים בו – פיזיות טכניקה וטקטיקה. אני תחרותית מגיל צעיר מאוד, אז תמיד אהבתי להתאמן ולהתחרות ולראות את ההישגים האלו באים לידי ביטוי". 

בגיל 15 בלבד הוזמנה שטיינברג להתחיל להתאמן עם נבחרת הנשים הבוגרת, במטרה ללמוד מהטובות ביותר ולהתחיל לצבור ניסיון כחלק מהמעבר המתקרב מהנערות לבוגרות. "בתחילת השנה התאמנתי עם הנבחרת הנשים האולימפית של שחר צוברי. ידעתי שברגע שאני מתאמנת איתן ויודעת לשמור על רמה, זה יביא תוצאות, כי הן בטופ בבגרות", אומרת שטיינברג.

תמר שטיינברג זוכה באליפות אירופה לנוער בגלישה עד גיל 17. "אני אוהבת בעיקר את התחרותיות" (צילום: Giovanni Mitolo – Univela Sailing)
תמר שטיינברג זוכה באליפות אירופה לנוער בגלישה עד גיל 17. "אני אוהבת בעיקר את התחרותיות" (צילום: Giovanni Mitolo – Univela Sailing)

את מתחילה עכשיו את המעבר לבוגרות בגיל מאוד צעיר. איך את נערכת?
"זה לא קל, גם האימונים שחוויתי השנה היו לי קפיצת מדרגה כזאת מאתגרת לאימונים, לתחרויות. כאשר התאמנתי איתן הייתי שמחה מהרמה שלי ובאוקטובר אחרי אליפות אירופה אצטרך לחשוב מה אני רוצה לעשות בעתיד. כי בכל זאת אני צריכה לעשות את השילוב עם הבית ספר והלימודים". 

איך משלבים את הגלישה התחרותית ביחד עם הלימודים בבית ספר?
"השנה, בשילוב של האימונים עם הנבחרת והתחרויות עצמן, לא הייתי חמישה חודשים בבית ספר. היה לי מזל שבית הספר עזר לי, הצלחתי לשמור על רצף לימודי, עשיתי את המבחנים שאני צריכה. בסך הכל אני מרוצה מהשנה שלי ומזה שהצלחתי לשמור על המסגרת בשני המקומות. אני רוצה להודות למועדון שלי הפועל שדות ים ולמלגה שקיבלתי השנה על שם און ברזילי לגלישת רוח בסערות בחורף, גלישת גלים וסלאלום מהירות, תחום נוסף שאני מתחרה בו בשנה הבאה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!