דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי משרד החוץ מזהירים מהשהיית המו"מ איתם לאחרי הבחירות: "נחריף את המאבק"

בוועד טוענים שהנהלת משרד החוץ והאוצר חזרו בהם מההסכמות לסיום השביתה, ומאיימים בשיבוש משלחות דיפלומטיות לחו"ל על רקע המשבר עם רוסיה | יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל: "מקווים מאוד שראש הממשלה והאוצר יתעשתו"

עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום ארכיון: ועד עובדי משרד החוץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בוועד עובדי משרד החוץ מזהירים שללא התקדמות במשא ומתן בסכסוך העבודה שהכריזו, ייאלצו להחריף את המאבק. זאת בעקבות פרסום ב-Ynet לפיו ראש הממשלה ושר החוץ, יאיר לפיד, הודיע אתמול (רביעי) ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולשר האוצר אביגדור ליברמן שבכוונתו להשהות את הטיפול בסכסוך העבודה במשרד החוץ עד לאחר הבחירות. לפי הדיווח ב-ynet, גורמים בסביבת לפיד טענו כי פעל לפתרון המשבר וגיבש 'הצעה היסטורית תקדימית' אשר נדחתה על ידי ועד העובדים. אך בוועד העובדים מנגד טוענים כי לא הוצגה להם כל טיוטת הסכם וכי קיבלו מסרים לפיהם המתווה שהוצע על ידי לפיד לא היה מוסכם עם שר האוצר ליברמן.

עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)
עובדי משרד החוץ מפגינים בקריית הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

בוועד אומרים ל'דבר' ש"אחרי שנה של משבר הגיע הזמן להציל את שירות החוץ מקריסה. לצערנו הנהלת משרד החוץ והאוצר חזרו בהם מההסכמות על הסכם עקרונות לסיום השביתה, ומי שאומר כי סירבנו להסכם בעלות של 60 מיליון שקלים טועה ומטעה. אנחנו נכונים עוד היום להיכנס לחדר המשא ומתן ולסיים את המשבר. ראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד הבטיח לפתור את המשבר במשרד החוץ והמבחן הוא בתוצאה".על פי ההערכות, החרפה של הצעדים הארגוניים במשרד החוץ עשויה לכלול ביטול ועדת החריגים ואף טרפוד יציאת משלחות לחו"ל, זאת בין היתר על רקע המשבר הדיפלומטי עם רוסיה שעצרה לאחרונה את פעילות הסוכנות היהודית בתחומה. זאת, לאחר שמזה חודשים שארגון העובדים נוקט צעדים ארגוניים במסגרתם בין היתר נמנעת הפצת דרכונים ישראלים לנציגויות ישראל בחו"ל. הצעדים הארגוניים אותם נוקטים העובדים מקשים אף על הגעת עובדים זרים האמורים להשתלב בישראל בענף הסיעוד בו חסרים אלפי עובדים. "השקענו בסיפור הזה מאמצים גדולים מאוד וגם ראינו התקדמות", אמר יו"ר מרחב ירושלים דני בונפיל, המלווה את ועד העובדים. "אם ראש הממשלה מתכוון למשוך את ידו מהטיפול במשבר זה יהיה דבר חמור מאוד. אנחנו בקשר תדיר עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. אם לא תהיה לנו ברירה נאלץ להשבית את כל פעילות המשרד בארץ ובחו"ל, ואנחנו מקווים מאוד שראש הממשלה והאוצר יתעשתו ולא יביא את המצב לכדי כך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!