דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לראשונה בתולדות מזרח ירושלים: בריכה ציבורית תיפתח לטובת תושבי בית חנינא ושועפט

מרכז הספורט הקהילתי צפוי לשרת כ-80 אלף תושבים, ויהיו בו 3 בריכות, חדר כושר, מתחמי חוגים וחנויות | לורה ורטון, חברת מועצת העיר: ״אחרי 55 שנים, הגיע הזמן לסייע לתושבים״

הדמיה של מרכז הספורט בבית חנינא (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
הדמיה של מרכז הספורט בבית חנינא (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
יניב שרון

הדחפורים העובדים מול משרדי המנהל הקהילתי בבית חנינא מכינים את השטח לבניית הבריכה הציבורית הראשונה במזרח ירושלים.

הבריכה תהיה חלק ממרכז ספורט שיכלול שלוש בריכות (חצי אולימפית, ילדים וטיפולית), חדר כושר וחדרי פעילות לחוגי יוגה ופילאטיס. המרכז יכלול גם שלוש חנויות, מסעדה וקפיטריה, וישמש כ-80 אלף תושבים ישראלים המתגוררים בשכונות בית חנינא ושועפט.

"מרכז הספורט אחד ל-350,000 תושבים זה לא מספיק", אומר וסים אלחג', מנהל המנהל הקהילתי בבית חנינא. "המרכז לא יצליח לשרת את כל מזרח ירושלים. זה צעד נכון על מנת לצמצם את הפערים בין מזרח העיר למערב העיר. המרכז ישמש כמקום לבילוי, לספורט. יהיה מקום לנוער, לנשים לילדים. הנוער יכול לבוא להתאמן ופחות לבלות ברחוב. המרכז גם ייצור עשרות משרות חדשות".  

"זו הבריכה הציבורית הראשונה במזרח העיר. הייתה בריכה פרטית נוספת באום ליסון, שנבנתה בשנות ה-90, אך נסגרה בשל בעיות במבנה. מנסים לקבל אישור לפתוח אותה מחדש עוד הקיץ", אומרת לורה ורטון, חברת מועצת העיר ירושלים. "55 שנים אנו שולטים במזרח ירושלים. גם אם ניפרד וגם אם נישאר יחד, חובה עלינו לטפל בתושבים".  

וסים אלחג מנהל המנהל הקהילתי בית חנינא (צילום: יניב שרון)
וסים אלחג מנהל המנהל הקהילתי בית חנינא (צילום: יניב שרון)

"אין הרבה מרכזי ספורט במזרח ירושלים", מוסיף אלחג'. "זו בריכה ציבורית יחידה. הרבה ממקרי הטביעה הם אנשים ממזרח ירושלים, אין להם איפה ללמוד שחיה רק במערב העיר אבל המצב הפוליטי ורעשי הרקע מפריעים. חלק מהתושבים נוסע למערב העיר כדי להתאמן, חלקם לפסגת זאב, ואף לרמאללה". 

הפרדה בין גברים לנשים ופעילות לילית לטובת העובדים: ההתאמות שנדרשו למרכז הספורט

תכנונו והפעלתו של מרכז הספורט נתקלים בדילמות רבות: "צריך התאמה תרבותית. צריך ליצור הפרדה נשים גברים, זו שכונה מסורתית. הרבה אנשים לא ירגישו בנוח שיש מצלמות בחדרים. כאן לא תהיינה מלתחות משותפות, צריך חדר להלבשה".  

גם מבחינה כלכלית צריך לערוך התאמות ושינויים. "אנשים כאן לא יכולים לשלם 3,000 או 5,000 ש"ח בשנה. צריך לשמור על איזון ותמחור נמוך", מסביר אלחג'. "יש תכנית חוג לכל ילד. אני מוציא 1,700 תלמידים למערב העיר כדי ללמוד שחייה. זו השקעה של זמן וכסף, כעת אוכל להעביר את התכנית לכאן". 

״ב-23:00 סוגרים חדרי כושר ובריכות במערב העיר. אנו חושבים להפעיל בשעות הלילה. נהגי משאיות, נהגי אוטובוסים, הרבה עובדים משמרות ולא יכולים ערב ובוקר. אנו מתכננים לעשות סקר אם יש ביקוש לפעילות בשעות הלילה".  

לדעת ורטון במשך שנים היתה התעלמות, אך "עכשיו מבינים שצריך לקחת אחריות על התושבים. נפתח מועדון נוער, מרכז לתושב ומרכז צעירים בשועפאט. אנו בונים מעון יום בבית חנינא ומרכז יום לקשיש ראשון במזרח העיר. יש לי הרבה מחלוקות עם ראש העיר, אבל מבחינת קידום שירותים במזרח העיר הוא עושה עבודה מרשימה. הוא אומר כי צריך לדאוג לכולם ודוחף לכך".  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!