דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

לפיד: "מברך את רשתות השיווק שמסרבות להעלות מחירים"

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה שיבואנים שיעלו מחירים ייתקלו בתחרות | הוא התייחס למקרי אלימות שונים נגד נשים: "תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה"

ישיבת הממשלה: שלום שלמה מזכיר הממשלה (מימין), יאיר לפיד ראש הממשלה, נפתלי בנט ראש הממשלה החליפי ואביגדור ליברמן שר האוצר (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ישיבת הממשלה: שלום שלמה מזכיר הממשלה (מימין), יאיר לפיד ראש הממשלה, נפתלי בנט ראש הממשלה החליפי ואביגדור ליברמן שר האוצר (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"כמה מרשתות השיווק הגדולות הודיעו השבוע ליבואנים שהן מסרבות להעלות מחירים של מוצרי פארמה, קפה, אבקת כביסה, ועוד שורה של מוצרים. אני מברך אותם. כך צריך להיות", אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון). "גם הממשלה לא תעמוד מנגד. אם יבואנים מעלים מחירים באופן לא מרוסן, הם יגלו שפתחנו את השוק לייבוא מקביל, הסרנו חסמים במשרדי הכלכלה והבריאות, ובעיקר הבאנו תחרות לשוק".

לפיד העביר ביקורת על ממשלות העבר. "15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח. משרד הכלכלה מפרסם נתונים השוואתיים של מוצרי יסוד ויש פער של עשרות אחוזים. אני קורא לציבור הישראלי לקנות נכון. אתם יכולים להוזיל את ההוצאות שלכם בעשרות אחוזים".

לפיד כינה את יוקר המחיה "מכת מדינה": "משפחות לא גומרות את החודש. תבדקו ותשוו מחירים. אם נשלב ידיים, הממשלה והאזרחים, נוריד יחד את יוקר המחיה".

"האלימות נגד נשים – כתם על המדינה"

ראש הממשלה גינה את מקרי האלימות נגד נשים. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשיית הקטינות. כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה. האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להימשך".

לדברי לפיד, הממשלה עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. "יותר מ-200 מיליון שקלים הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה, נוספו מרכזי הגנה למתלוננות, הכשרה לשוטרים, פרקליטים ושופטים שמטפלים באלימות מינית ומשפחתית. הושקעו 21 מיליון שקלים למערך הטיפול הנפשי לנפגעים ונפגעות. זה כמובן רחוק מלהיות מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ואנחנו נעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית, ובטוחות כשהן יוצאות מהבית".

בהמשך דבריו התייחס לפיד לרפורמת "נפש אחת" לנכי צה"ל. "היום תאושר שורה של צעדים אופרטיביים שיקלו על חייהם של הטובים שבבנינו, שנפצעו והפכו לנכים בזמן שירותם הצבאי. הפרק הזה ברפורמה מתוקצב ב-100 מיליון שקלים. עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הביורוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות. למדינת ישראל יש חוב מוסרי עצום לאנשים האלה, והיום אנחנו מחזירים חלק קטן של החוב הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!