דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

החלה הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית: כרטיסי חופשי-חודשי חדשים, הנחה על ערך צבור רק לזכאים

רפורמת 'דרך שווה' תכלול כרטיס חופשי חודשי חדש ב-99 שקלים בפריפריה, אך ביישובים רבים מחיר נסיעה בודדת יעלה | אזרחים מעל גיל 75 ייסעו בחינם | הנחת ערך צבור ברב-קו תהיה לזכאים בלבד | השימוש באפליקציות תשלום על נסיעות יהיה חסכוני יותר

Israelis present their tranport pass at the Jerusalem railway station on April 03, 2022. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90
Israelis present their tranport pass at the Jerusalem railway station on April 03, 2022. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

תכנית המנויים החדשה "דרך שווה" נכנסה לתוקפה הלילה (בין ראשון לשני). את המנויים ניתן לרכוש החל מהיום באפליקציות השונות.

עם כניסת הרפורמה לתוקף השימוש באפליקציות תשלום על נסיעות כמו מוביט והופ-און יהפוך למשתלם יותר על פני כרטיס רב-קו לרוב הנוסעים, מכיוון שהן יאפשרו התאמה של הנסיעות שביצע הנוסע בפועל לחוזים הקיימים בתחבורה הציבורית, כך שהנוסע ישלם את המחיר הנמוך ביותר. לדוגמה: נוסע שרכש כרטיס חופשי יומי בעיר רחובות, בעלות 12.5 שקלים, אך בסופו של דבר נסע רק נסיעה אחת באותו יום שעלותה 5.5 שקלים, יחויב במחיר הנמוך יותר, 5.5 שקלים. לחלופין, נוסע שנסע ארבע נסיעות מקומיות באותו יום, יחויב במחיר של חופשי יומי (12.5 ש"ח) במקום במחיר של ארבעת הנסיעות – 22 ש"ח.

הרפורמה מבטלת את ההנחות שהיו עד כה לעשרות יישובים במחירי הנסיעות המקומיות, ותחיל לראשונה מחיר אחיד על כלל הנסיעות המקומיות – 5.5 שקלים. המשמעות היא שעבור נוסעים שאינם נוסעים קבועים בתחבורה הציבורית, וכרטיס חופשי חודשי אינו משתלם עבורם, מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית יעלה.

הנחת 'ערך צבור' בשיעור של 25%, שעד היום היתה זמינה לכל נוסע בתחבורה הציבורית, תבוטל מלבד אוכלוסיות זכאים (פירוט בהמשך). עם זאת, היתרה שצבורה בה תישאר בתוקף. כלומר, ניתן היה להטעין, עד הלילה בחצות, את הכרטיס בערך צבור ולהשתמש בו בעתיד. סכום ההטענה המקסימלי של ערך צבור בכרטיס רב-קו הוא 1,000 שקלים.

מכניסת הרפורמה לתוקף, רק אוכלוסיות זכאים יוכלו לקבל הנחה של 50% ברכישת ערך צבור. האוכלוסיות שיהיו זכאיות להנחה בהטענת ערך הצבור הן: סטודנטים, אזרחים ותיקים עד גיל 75, נוער עד גיל 18, כוחות הביטחון, אנשים עם עיוורון ומלוויהם. לראשונה יינתנו הנחות גם לאנשים עם מוגבלות וזכאי הביטוח הלאומי בלבד.

"דרך שווה" תעניק הנחה של 50% בתחבורה הציבורית לנוער שאינו תושב ישראל, ומחזיק באשרת שהייה (פרט לתיירים). על מנת ליהנות מהנחה זו, יש להנפיק רב קו או להירשם לאחת מאפליקציות התיקוף, בכפוף להצגת אישור לימודים במוסד לימודים מוכר בארץ.

מנוי "חופשי אזור-1" תקף לנסיעות עד 40 ק"מ מחוץ למטרופולינים ירושלים, גוש דן וחיפה, ולא תקף לנסיעות ברכבת ישראל, רכבת קלה, כרמלית.

החל מהיום ניתן להשתמש גם בכרטיס "זהב-קו" שמאפשר נסיעה בחינם לאזרחים מעל גיל 75. לצורך הוצאת הכרטיס ניתן להיעזר במיופה כוח, בצירוף תעודה מזהה, טופס ייפוי כוח ובמידת הצורך תמונת פספורט. השירות ניתן גם במאות חנויות פארם וברשתות נבחרות. פירוט עמדות העדכון וההנפקה זמין באתר משרד התחבורה ובמוקד 8787*. יודגש כי מתאפשרת נסיעה חינם לבני ובנות 75 ומעלה, בהצגת תעודה מזהה בלבד (ללא "זהב קו") עד ל-18 באוגוסט.

בשבוע שעבר, פסל בג"ץ עתירה לעצירת הרפורמה בשל העובדה שיישובים רבים בפריפריה יפגעו מייקור תעריפי הנסיעה הבודדת. השופטים אמנם לא הסכימו להוציא צו מניעה כנגד התחלת הרפורמה אך דרש שמשרד התחבורה יסביר מדוע ועדת המחירים שהחליטה על הרפורמה לא כונסה בהרכב קטן לעומת הפורום הנדרש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!