דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליית מחירים

ועדי עובדים רבים מצטרפים לחרם: "לא נקנה מהספקים שמעלים מחירים וגורפים רווחים"

עובדי כלל ביטוח, קק"ל, פלאפון, מגה, כיל ונוספים הודיעו שלא יקנו את המוצרים המוחרמים בשי לחג, וקראו לעובדים להימנע מלקנות אותם: "באנו להגיד לטייקונים שלא נסבול את זה. זו רק הסנונית הראשונה"

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, בהפגנת ההסתדרות מול ביתו של נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט, במחאה על יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, בהפגנת ההסתדרות מול ביתו של נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט, במחאה על יוקר המחיה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדי העובדים נענים לקריאתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להחרים את מוצרי קבוצות שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי קלארק על רקע העלאות המחירים. שורה של ראשי ועדים כבר פנו לעובדיהם וקראו להם לקחת חלק בחרם, ואף הודיעו כי יימנעו מרכישת מוצרים של חברות אלו במסגרת מתנות השי לחג בחגי תשרי.

יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור (צילום: דבר ראשון).
יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור (צילום: דבר ראשון).

בסוף השבוע הודיע יו"ר מועצת העובדים של קבוצת הברום מחברת ICL (לשעבר כיל), אבנר בן סניור, כי מוצרי החברות המוחרמות לא ישולבו בחבילות השי לחג לעובדי הקבוצה. ״אנחנו בתקופה מאתגרת והגיע הזמן שהספקים הגדולים שעובדים אתנו יטו שכם ויקטינו את הרווחים שלהם כדי שנפעל מולם ונרכוש מהם את המוצרים השונים", כתב אבנר בן סניור לכ-600 העובדים המיוצגים על ידיו, "בשום אופן לא נשתף פעולה עם חברות שנוהגות בהפקרות ולא מסתפקות ברווחיות סבירה. די לחזירות״.

בן סניור הוסיף שיפנה בימים הקרובים לקולגות שלו, ראשי הוועדים הגדולים הן בחברת ICL (לשעבר כימיקלים לישראל) והן בחברות גדולות אחרות בדרום כגון קמ״ג, אדמה מכתשים, אוניברסיטת בן גוריון, והמרכז הרפואי סורוקה בקריאה פעול ברוח דומה ולהביא להורדת מחירים והקטנת יוקר המחיה.  לצד זאת, קרא בן סניור גם לעובדים לפעול ברמה האישית ולהימנע מרכישת מוצרים המיובאים על ידי חברות אלו.

ישראל גולדשטיין, יו"ר עובדי קק"ל (אלבום פרטי).
ישראל גולדשטיין, יו"ר עובדי קק"ל (אלבום פרטי).

יו"ר ועד עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, פנה ל-1,200 עובדי הקרן במכתב וקרא להם לקחת חלק באופן אישי בחרם הצרכנים שמובילה ההסתדרות על שלושת החברות.

"ארגון העובדים דואגים יום יום כיצד לשפר את שכרכם ובעיקר את שכר העובדים המוחלשים", כתב גולדשטיין, "כעת הגיע תורכם לתרום את חלקכם בכדי להקל על ההוצאות הכלכליות של כולנו. אני מבקש מכולכם להצטרף למאבק ההסתדרות, בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, להוזלת יוקר המחיה ולרכישת מוצרים כחול לבן עם מחירים הוגנים".  למכתבו, צירף את רשימת המוצרים המיובאים על ידי החברות שהוחרמו על ידי ההסתדרות.

נלחמים בעושק המחיה!

Posted by ‎ישראל גולדשטיין‎ on Saturday, July 30, 2022

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח (צילום: אלבום פרטי)
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח (צילום: אלבום פרטי)

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל המייצג למעלה מ-4,000 עובדים, והבהיר כי חרם הצרכנים על מוצרי החברות הוא רק שלב ראשון בתוכנית המאבק של ההסתדרות ביוקר המחיה. בפנייה לעובדים כתב רז: "יקר בישראל! יקר בסופר, יקר במעונות, יקר לרכוש דירה".

לדבריו, השלב השני הוא הגדלת תקציב מועדון ביחד בשבילך לשנת 2022 על מנת להקל על יוקר המחיה של חברי ההסתדרות באמצעות מועדון הצרכנות. "בשלב השלישי, נצא לרחובות, נשבית את המשק ונסגור את המדינה" הבהיר ועד עובדי כלל. "העובדים והגמלאים בישראל לא יהיו הפקר!"

יקר בישראל!יקר בסופריקר במעונותיקר לרכוש דירה.קחו למשל את הנתון הבא: נדרשות כיום 240 משכורות ממוצעות רק כדי לרכוש…

Posted by ‎ועד עובדי כלל ביטוח‎ on Wednesday, July 27, 2022

"ההסתדרות בראשות ארנון בר דוד עושה את מה שהממשלה לא עושה, ופועלת להוריד את יוקר המחיה" כתב יו"ר ועד עובדי מגה ויינות ביתן, אייל אלי ל-3,400 עובדי הרשת ופירט את רשימת המוצרים המוחרמים על ידי ההסתדרות הנמכרים בסניפי הרשת.

"אני מבקש בכל לשון של בקשה שלא לקנות מוצרים מהם כלל, ולדאוג גם שבני המשפחה לא יקנו. יש תחליפים רבים על המדפים. אנחנו העובדים נעשה יד אחת – לא קונים מהם כשהם מעלים מחירים שעה שהתוצאות העסקיות שלהם מעולות. הם חוגגים על חשבון רשתות המזות והציבור שתלויים בהם בקניה של מוצרים". אלי הוסיף כי הרשת התקשרה לאחרונה עם חברת הייבוא קרפור, על מנת למכור מוצרים זולים יותר, והוסיף כי משרדי הבריאות, הדתות והכלכלה מערימים קשיים על יינות ביתן המבקשת לייבא מוצרים זולים ודורשים מהחברה דרישות מוגזמות.

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון (צילום: יח"צ)
יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון (צילום: יח"צ)

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא המייצג את כ-4,300 עובדי פלאפון וכ-1,300 עובדי בזק בינלאומי לקח חלק בהפגנה שנערכה ביום שישי מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט, נועם וימן, בתל אביב. "אנחנו יוצאים לשטח ופועלים גם בגזרת הטייקונים שגורמים ליוקר המחיה" אמר שמן, "עוד לא הדלקנו את השטח, אבל העובדים שלנו צמאים להדליק את המדינה. עם הגב הכלכלי והארגוני של ההסתדרות, העובדים וההסתדרות – גם הציבור יגיע".

שמן הבהיר כי וועדי העובדים ערוכים גם להחריף את המאבק ולהגיע להפגין מול בתיהם של נושאי משרה נוספים בחברות שיעלו מחירים. "באנו להגיד לטייקונים שאנחנו רואים הכל, שומעים הכל ולא מוכנים לספוג יותר. זו היא רק הסנונית הראשונה" הבטיח.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות (ארז רביב)
אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות (ארז רביב)

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, המייצג למעלה מ-30 אלף עובדים, הסריט עצמו במהלך קניות בסופר כשהוא מציג את המוצרים המוחרמים ואת החלופות הקיימות במדפים.

"תראו כמה זה קל להשקיע", אמר אדרי בסרטון, "פרי ופלמוליב בחרם – נפרגן לספארק של סנו. בשוקולדים מילקה בחרם… קניתי ריטר. בפסטות אנחנו יודעים שברילה בחרם – חוזרים לאסם. בטונה יש שני מוצרים מוחרמים ריו מארה וסטארקיסט – ניקח וילי פוד. היה קשה? לא. אני מאתגר גם אתכם להעלות סרטונים כמוני ולהראות לכולם איך שומרים על הכיס".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!