דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אגדת ה-NBA ביל ראסל הלך לעולמו בגיל 88: "הווינר הגדול בהיסטוריה"

ראסל זכה ב-11 אליפויות עם בוסטון סלטיקס, היה המאמן השחור הראשון ב-NBA ונבחר 5 פעמים ל-MVP | קומישינר ה-NBA אדם סילבר: "ביל ראסל הוא האלוף הגדול בתולדות הספורט"

ביל ראסל 2022-1934 (AP Photo)
ביל ראסל 2022-1934 (AP Photo)
יאיר צוקר

ביל ראסל אחד משחקני הכדורסל הגדולים בהיסטוריה הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 88. ראסל היה שיאן האליפויות בהיסטוריה של הליגה הטובה בעולם, לאחר שזכה ב-11 אליפויות במדי בוסטון סלטיקס.

ראסל החל את הקריירה המקצוענית בשנת 1956 בבוסטון והסלטיקס. הוא היה חלק מהקבוצה שזכתה בשמונה אליפויות ברציפות ונחשב לגדול שחקני ההגנה בכל הזמנים. בין 1966 ל-1969 הוא מונה למאמן-שחקן והיה המאמן השחור הראשון ב-NBA.

מלבד האליפויות, הוא זכה 5 פעמים בתואר ה-MVP, היה 12 פעמים באולסטאר ונבחר לאחד מ-50 השחקנים הגדולים ביותר בתולדות הליגה. בשנת 2011, הנשיא ברק אובמה העניק לראסל את מדליית החירות. שנתיים לאחר מכן, פסל של ראסל נחשף ברחבת העירייה של בוסטון.

"ביל ראסל, הווינר הגדול בהיסטוריה של הספורט האמריקאי, הלך לעולמו בשיבה טובה היום בגיל 88, כשאישתו ג'נין לצידו", נכתב בהודעת משפחתו, "שתי האליפויות של ביל בתיכונים היוו הצצה להישגים הקבוצתיים שישיג בעתיד: שתי אליפויות במכללות, קפטן הנבחרת האולימפית וזוכת מדליית הזהב של ארה"ב, 11 פעמים אלוף ה-NBA, ופעמיים אלוף ה-NBA כמאמן האפרו-אמריקני הראשון באיזושהי קבוצה בצפון אמריקה".

"אישתו של ביל, ג'נין, חבריו הרבים ומשפחתו מודים לכם על ששמרתם את ביל בתפילותיכם", המשיכו בהודעה, "אולי תחיו מחדש את אחד מרגעי הזהב שניפק לנו, או שתיזכרו בצחוק המוכר שלו כשסיפר עליהם. אנחנו מקווים שכל אחד מאיתנו ימצא את הדרך לספר על המחויבות הבלתי מתפשרת, הממלכתית והבונה של ביל לשמור על ערכיו. זה יהיה ניצחון אחד אחרון, ונצחי, עבור מספר 6 האהוב שלנו".

"ביל ראסל הוא האלוף הגדול בתולדות הספורט", כתב קומישינר ה-NBA אדם סילבר, "הוא זכה לשבחים אין סופיים במהלך הקריירה הענפה שלו עם בוסטון סלטיקס, כולל שיא של 11 אליפויות ו-5 תארי MVP. מספרים אלה הם רק ההתחלה של הסיפור של על ההשפעה של ביל על הליגה ועל החברה כולה".

"הוא הציג ערכים גדולים בהרבה מהמשחק עצמו, ערכים של שוויון, כבוד והכלה שהוטבעה ב-DNA של הליגה שלנו", הוסיף סילבר. "ביל תמך נמרצות בזכויות האזרח ובצדק חברתי, מורשת שהועברה גם לדורות הבאים. הייתה לו קריירה פורצת דרך. אני אנצור לעד את החברות שלי איתו, הוא הווינר האולטימטיבי וישפיע לעד על ה-NBA".

קבוצת בוסטון סלטיקס פרסמה הודעת תנחומים לאחד מגדולי שחקניה: "להיות האלוף הגדול ביותר בעמדה שלך, לעשות מהפכה בצורה בה המשחק משוחק ולהיות מנהיג חברתי. לעשות את כל אלה במקביל זה דבר שלא יתואר, אבל זה מי שביל ראסל היה. בין היה אלוף יותר מכל אחד אחר בהיסטוריית הספורט. ה-DNA שלו נמצא בכל מקום בבוסטון, מהשאיפה הבלתי מתפשרת לשלמות, דרך ההעדפה של הישגים קבוצתיים על אישיים ועד למחויבות לצדק חברתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!