דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מפגינים התעמתו עם נשיא התעשיינים רון תומר: "הירתמו להעלאת שכר העובדים"

תומר יצא למפגינים שנאספו מחוץ לביתו: "אני נגד תוספת יוקר, אינפלציה של 4.5% היא לא נוראית"

מפגינים מחוץ לביתו של רון תומר (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
מפגינים מחוץ לביתו של רון תומר (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציגי הסתדרות, חברי הסתדרות הגמלאים, פעילים חברתיים ואזרחים הגיעו בשעה האחרונה למחות על יוקר המחיה מול ביתו של נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ד"ר רון תומר, בשכונת נווה אביבים בתל אביב. תומר ירד אל המפגינים, שמע את טענותיהם וניהל עמם שיח ארוך.

"אתם התעשיינים צריכים להירתם למאבק ההסתדרות ולהעלאת השכר של העובדים בישראל" אמר לתומר דני ואזנה, פעיל בוועד פלאפון. "אנחנו דורשים תוספות שכר. אתה נגד תוספות שכר, נגד זכות השביתה, נגד הורדת המחירים" אמר לו מנכ"ל האגף להתאגדות עמיחי סטינגר.

"בשוק הסלולר היו שולי רווח מטורפים והמדינה התערבה. קבעה רגולציה ודאגה להפחית את המחירים. מחיר החבילות ירד ואף חברה לא קרסה" אמר לו יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון, "תדרוש אתה מהתעשיינים שלך שלא להעלות מחירים בצורה חזירית".

"אני מתנגד לתוספת יוקר" אמר תומר שיצא למפגינים. "אינפלציה של 4.5% היא עוד לא נוראית, בעבר תוספת כזו ניתנה רק מעל 8% אינפלציה. אבל אני נאבק נגד העלאת הריבית".

תומר אמר כי הוא תומך בהעלאת שכר המינימום, כל עד מגיעים ליעד הסופי של ששת אלפים שקלים בקצב שנקבע מראש בעסקת החבילה.  "כשחתמנו ידענו שהאינפלציה תהיה של 4%. וגם עכשיו אנחנו עדיין לא יודעים לאן תגיע. אם היא תהיה הרבה יותר גבוהה בהחלט צריך לבחון מה עושים."

לדבריו חרם צרכנים הוא כלי בעייתי, והוא טען כי את מירב הטענות על יוקר המחיה יש להפנות לממשלה.

"הגמלאים נפגעו יותר מכלל האוכלוסייה בגל ההתייקרויות הנוכחי" מסביר רוני כהן, ממלא מקום יו"ר הסתדרות הגמלאים, את תמיכתו במאבק. "סקר שעשתה הסתדרות הגמלאים מלמד שהוצאות הגמלאים התייקרו בשיעור גבוהה יותר מאלו של כלל הציבור, בעיקר בתחומי המזון, הבריאות והסיוע בחיי היום יום. הגמלאים מצפים שהיבואנים והיצרנים לא יהפכו את חייהם לקשים יותר ממה שהם היום. צריך לזכור של-54% מהגמלאים אין להם בכלל פנסיה והם חיים רק מקצבאות הביטוח שלא עודכנו מזה 12 שנה".

אנחנו נאבקים לביטול המע"מ על תרופות, חקיקה שהובלה בעבר על ידי אילן גילאון ולצערנו הממשלה הקודמת הפילה את החוק" אומר שלמה פרלוב, ראש האיגוד המקצועי ואגף צרכנות בהסתדרות הגמלאים. "מחיר התרופות הפך עם ההתייקרויות הכוללות למשקולת כבדה על צווארם של גמלאים רבים שנאלצים לבחור בין לחם לתרופות. אנחנו רואים עלייה במחירי התרופות. גם אני כצרכן רואה עליה של למעלה מ-10% בתרופות יום יומיות. משיחות עם גמלאים אנחנו רואים גם שהמזון שמתאים לגמלאים כגון מזון דל סוכר, לחם מלא – מתייקרים יותר ממוצרים אחרים ומחיר חלקם עלה בלמעלה מ-20%. כשאתה מבקר בבתי אבות ודיור מוגן אתה רואה שאנשים ממש מתקשים לקנות מזון".

בשעות הבוקר (ב') הגיעו מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד לעשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ. הפעילים חילקו לצרכנים חומרי הסברה, חולצות ושקיות רב פעמיות לרכישת מזון, הסבירו להם איך לקנות חכם וסייעו בהרכבת סל מוצרים מוזל ונגיש.

בין המקומות שאליהם הגיעו הצוותים: תל-אביב, עמק הירדן, חיפה, טבריה, קריית שמונה, ראש פינה, מגדל העמק, עפולה, נצרת, גבעתיים, נהריה, ראשון לציון, נתניה, רחובות, קריית ביאליק, באר שבע, הרצליה, לוד, אשדוד, שפרעם, פתח תקווה, חצור הגלילית, אלונים, אשקלון, כרמיאל, ירושלים, דימונה, חולון, בת ים, כפר תבור, מג'אר, נוף הגליל, רמת ישי, ירכא וקריית אונו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "פתחנו הבוקר במבצע שטח שיעזור לצרכנים להיאבק בעושק המחיה והערב אנו מפגינים מול ביתו של רון תומר, המאבק יימשך ויגבר בימים הקרובים עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה ויפסיקו לעשוק את הצרכנים. אני שב ומבהיר לממשלה כי אם לא יהיו צעדים אקטיביים ופעולות בנושא, אכנס בתחילת ספטמבר את מוסדות ההסתדרות במטרה להכריז סכסוך עבודה במשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!