דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סכנה לאספקת החיטה והדגנים: העובדים במסוף הגרעינים בנמל חיפה מחריפים את העיצומים

עשרות עובדים יפגינו היום (ג') בחיפה, במחאה על הפגיעה בתנאיהם ובשכרם | ועד העובדים הכריז במאי על סכסוך עבודה בקריאה לקדם הסכם קיבוצי חדש עם מפעילי האסם, שהתחלפו כמה פעמים בשנים האחרונות

ממגורות דגון בנמל חיפה (צילום: Chenspec/ויקיפדיה)
ממגורות דגון בנמל חיפה. "הממגורה קורסת – ישראל מתייקרת" (צילום: Chenspec/ויקיפדיה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משבר נוסף בענף התבואות: עובדי ממגורות דגון בחיפה, אתר אחסון החיטה והדגנים של ישראל, יפגינו היום (שלישי) ב-14:30 בכיכר פלומר בחיפה. העובדים הכריזו במאי על סכסוך עבודה בעקבות פגיעה מתמשכת בתנאי עבודתם ושחיקת שכרם.

ועד העובדים הודיע שייתלו שלטי ענק על בניין הממגורות שעליהם ייכתב "הממגורה קורסת – ישראל מתייקרת".

עובדי הממגורות ממתינים כבר כמה שנים לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש מול המפעילים, שהתחלפו בשנים האחרונות כמה פעמים.

המתיחות והאיומים בעיצומים החריפו בשבועות האחרונים, בעקבות פסילתה של חברת גדות על ידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. חברת גדות נאלצה להתפטר מתפעולה של ממגורת דגון, בשל זכייתה במכרז ההפרטה של נמל חיפה יחד עם הקבוצה ההודית. רשות התחרות לא מאפשרת הפעלה של כמה נמלים במקביל, לרבות מסופי הדלק ופי גלילות. בשל התסבוכת המשפטית, נשארו עשרות עובדי הממגורות כלי בידי המפעילים וחברת נמלי ישראל, שמנהלת את הנכסים ושטחי התפעול בנמל.

ממגורות דגון הן מסוף הגרעינים הנמלי של מדינת ישראל בצדו המערבי של נמל חיפה, עם שלוחה בנמל אשדוד. כ-75% מייבוא הגרעינים (כ-3 מיליון טון גרעיני דגנים) מיובאים לישראל מדי שנה דרך הממגורות, בהם גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה, דורה ועוד. הדגנים נפרקים מהאוניות ברציף ייעודי בנמל שליד הממגורות, מועברים במסועים למבנה הממגורות, ושם נמסרים לפי הוראות יבואני הגרעינים למשאיות ולקרונות רכבת שמובילים את הגרעינים לרחבי הארץ.

במרכז בחיפה מצוי מגדל התבואה הגדול ביותר בארץ. מדובר באחד היעדים האסטרטגיים של מדינת ישראל, וכל פגיעה בעבודה וברציפותה מהווה פגיעה קשה בביטחון התזונתי של אזרחי מדינת ישראל.

"לא ייתכן שנעבוד במשך שנים בשכר זעום, בתנאים קשים ביותר של אבק, חום, לחץ ומשמרות 24/7, ומדינת ישראל ששלחה אותנו לעבוד כאן תפקיר אותנו ללא תנאים הולמים והוגנים", הודיעו העובדים. "אנחנו עובדים שקופים נעדרי זכויות. אנחנו לא מבקשים יותר מדי, אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו על פי חוק ועל פי הסכמים שכולם התחייבו לחתום. זה מאבק על הפרנסה והעתיד שלנו. אנחנו יוצאים השבוע למאבק ארוך ונחוש. יש לנו שלטר על האוכל והביטחון התזונתי. שעה אחת שהממגורה לא עובדת בתפוקה מלאה, זה יעלה לכל אחד במחיר של החלב והלחם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!