דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ראינו הצלחות ראשונות לחרם הצרכנים, אבל זה לא מספיק"

בר-דוד אמר את הדברים בכינוס חירום של ועדי ההסתדרות, בו קרא להחריף את המאבק: "איפה שההון יפגע בעובדים, נילחם בו" | על הממשלה: "עסוקים רק במלחמות על הכיסאות שלהם"

  • בר-דוד אמר את הדברים בכינוס חירום של ועדי ההסתדרות, בו קרא להחריף את המאבק: "איפה שההון יפגע בעובדים, נילחם בו" | על הממשלה: "עסוקים רק במלחמות על הכיסאות שלהם"
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו כבר רואים הצלחות ראשונות, המחירים קפאו וגל ההתייקרויות נבלם, אבל זה לא מספיק" אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במפגש חירום שנערך היום (שלישי) בהשתתפות ראשי הוועדים הגדולים במשק.

"יצאנו למהלך ארוך ולא קצר טווח" אמר יו"ר ההסתדרות ופנה לראשי הוועדים: "תביאו את העובדים להפגנות מול בתי המנכ"לים של החברות ובמרכזי הקניות". ראשי הוועדים התחייבו שלא לכלול בחבילות השי לחג את מוצרי דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק.

בפגישה השתתפו: יאיר כץ (התעשייה האווירית), מיקו צרפתי (חברת חשמל), אייל אלי (מגה), פרוספר בן חמו (שירותי בריאות כללית), קרן אופק (פרטנר), יחיאל שמן (פלאפון), אלירן קוזליק (טבע), ואדים אבנשטיין (רשות המסים), רמי בן-גל  (עיריית ת"א-יפו), אריאלה סיסו (שופרסל), מזל גולן (משרד הרווחה), ד"ר יובל מזר (בנק ישראל), מזל בובליל (אוצר החייל), רוני גרפונקל (בנק הפועלים), רפי קזלקופי (בנק דיסקונט), רוני רז (כלל ביטוח), אלי בדש (מנהל ומשק ופרא-רפואיים), משה חדד (רותם אמפרט), שמעון תורג'מן (איכילוב), קותי דרעי (מכון וינגייט), ירון צרפתי (ביטוח לאומי), לימור ליברמן לביא (בזק בינלאומי) ושרון בן יצחק (אל על) ונציגי התנועה החברתית דרור ישראל.

בר-דוד התייחס בין היתר גם להפגנה שנערכה אמש מול ביתו של רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים, אשר אמר אמש למפגינים כי הוא מתנגד למתן תוספות יוקר לעובדים. "רון תומר והתעשיינים גורפים מיליונים ומיליארדים על גב העובדים, והוא הראשון לעמוד מולנו בסוגיות של שכר מינימום ותוספות שכר".

לדבריו פירק תומר את השותפות שהייתה בין ההסתדרות להנהגת התעשיינים מזה 15 שנים במהלכים משותפים לחיזוק מעמד העובדים בישראל. "חזרנו לתקופה שבעלי ההון נגד העובדים, ואנחנו נשיב מלחמה. איפה שההון יפגע בעובדים, יבואן או יצרן, נלך נגדו. גם ככה קשה פה. זה חבל כי יש פה צ'אנס חד פעמי שאפשר לנצל אותו. אנחנו קוראים להוריד מסל הקניות מוצאים מיובאים ולרכישה כחול לבן" אמר בר-דוד.

בר-דוד הוסיף שללא מהלכים דרמטיים מצד הממשלה, בכוונתו להפנות את מחאה גם כלפיה. "הם יושבים ולא עושים כלום. מאשימים האחד את השני על יוקר המחיה. ארבע מערכות בחירות היו פה ואף אחד חוץ מההסתדרות לא דיבר לא על יוקר המחיה ולא על שכר המינימום. הם עסוקים רק במלחמות על הכיסאות שלהם".

יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ עדכן את הנוכחים כי בכוונתו להעביר מסרים אלו לשר האוצר אביגדור ליברמן עימו הוא נפגש היום במסגרת סיור בתעשייה האווירית. "רק לפני שבועיים התעשייה האווירית העבירה למדינת ישראל דיווידנד על סך 655 מיליון שקלים – אבל המחירים ממשיכים לעלות ואנחנו לא רואים את המדינה מטפלת בזה" אמר כץ. "השכר בתעשייה האווירית נחשב לגבוה, אבל יש אצלנו גם עובדי צווארון כחול ועובדים בשכר נמוך. רק לאחרונה נאבקנו כדי לשפר את שכר עובדות הניקיון בחברה בכמה שקלים לשעה. אנשים כורעים תחת הנטל. המאבק הזה צריך להשפיע על כלל האזרחים במדינת ישראל".

כץ הבהיר כי נתן הנחיה בין היתר לכל סניפי רשת הסופרמרקטים של ארגון עובדי התעשייה האוויריים, שע"ל, להוריד ממדפיהן את מוצרי החברות המוחרמות על ידי ההסתדרות. "ועדי העובדים צריכים להעביר מסר לעובדים ובני משפחותיהם להפסיק ולקנות את המוצרים שמביאים עלינו את ההתייקרות הזו" אמר.

ד"ר יובל מזר, יו"ר ועד עובדי בנק ישראל פנה לארנון בר דוד ואמר לו "זה מאבק חשוב, אל תתן לגיבורי המקלדת לרפות את ידייך. יש כאן ואקום שההסתדרות נכנסה אליו וממלאת אותו במאבק ראוי ביותר".  יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן, הוסיף: "צריך להוציא את העובדים מהמשרדים. זה לא יקרה בדיבורים וגם לא בפוסטים בפייסבוק. צריך ללכת פיזית לדבר עם העובדים במשרדים, להסביר להם ולהביא אותם לשטח. בהמשך אני מאמין שצריך גם לערוך תהלוכות והפגנות בערים במאבק על יוקר המחיה. נעמוד כחומה בצורה מאחורי ההסתדרות ונביא הישגים.

פסח האוספטר, רכז תנועת דרור ישראל התחייב שחברי התנועה יקחו חלק במאבק ובהפגנות בשטח. "מה שההסתדרות עושה עכשיו זה להציב סכר בפני התדרדרות לתהום. הממשלה יחד עם בעלי ההון מייסרים את העם הזה בעקרבים, וזה לא רק עליות המחירים. אנחנו מתקרבים לקטסטרופה. אסור שייפרץ הסכר הזה כי זה יציף את כולנו. נילחם עד הקצה כדי להציל את המדינה הזו ואת העם הזה.

אבי יחזקאל יו"ר אגף מרחבים אמר כי פעילי המרחבים שלקחו אתמול חלק בחלוקת חומרי הסברה במרכזי הערים ומרכזי הקניות נתקבלו בחום על ידי הציבור. "אנשים קיבלו נשיקות וברכות על היציאה שלנו למאבק ואנחנו ערוכים למאבק ממושך. ההסתדרות יצאה מד' אמותיה לרחוב".

מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי הוסיף כי במסגרת המאבק תוקצב מועדון מועדון ביחד בשבילך של ההסתדרות במיליוני שקלים נוספים מתוך חבילת 40 מיליון השקלים שהוקצתה למאבק.

"המועדון שלנו פועל כל השנה להנגיש מוצרים ושירותים לחברי ההסתדרות, בין היתר הנחה של 25% במגוון רחב של רשתות בתו הנטען" אמר אלקלעי והוסיף כי כעת מציע המועדות גם חבילות של מוצרים בסיסיים, מוצרים לתינוקות ומוצרי ניקיון בסבסוד עמוק ביותר של ההסתדרות. "כל מי שייכנס ויקנה את החבילה היא תגיע אליו ישירות הביתה".

לדבריו בימים אלה שוקלת ההסתדרות גם הקמת רשת מרכולים חברתיים, ובוחנת את יכולתה בתחום. "אני יודע שיש סביב זה הרבה חשש. אבל בן גוריון כשהקים את ההסתדרות עם 4,400 חברים דקה אחר כך הקים את בנק הפועלים, את סולל בונה, את המשביר. גם אנחנו יכולים להביא דברים גדולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!