דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי ממגורת דגון הפגינו בחיפה: "המדינה הפקירה אותנו"

העובדים ממתינים לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי, אך עדיין אין מפעיל חדש לחברה: "אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו על פי חוק ועל פי הסכמים שכולם התחייבו לחתום"

הפגנת עובדי ממגורת דגון (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי ממגורת דגון (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי ממגורת דגן בחיפה הפגינו היום (שלישי) בכיכר פלומר בעיר במחאה על הפגיעה הקשה לדבריהם בתנאי השכר והתעסוקה שלהם.

העובדים ממתינים לחתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש מול המפעילים של הממגורה שהתחלפו מספר פעמים בשנים האחרונות. לפני מספר חודשים הוכרז במפעל סכסוך עבודה.

"לא ייתכן שנעבוד במשך שנים בשכר זעום, בתנאים קשים ביותר של אבק, חום, לחץ, ומשמרות 24/7 ומדינת ישראל ששלחה אותנו לעבוד כאן יפקירו אותנו ללא תנאים הולמים והוגנים". אמרו המפגינים. "אנחנו עובדים שקופים נעדרי זכויות. אנחנו לא מבקשים יותר מדי, אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו על פי חוק ועל פי הסכמים שכולם התחייבו לחתום".

הפגנת עובדי ממגורת דגון (צילום: יח"צ)
הפגנת עובדי ממגורת דגון (צילום: יח"צ)

המתיחות והאיומים על עיצומים בממגורה עלו והחריפו בשבועות האחרונים בשל פסילתה של חברת גדות על ידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון. חברת גדות נאלצה להתפטר מתפעולה של ממגורת דגון לאור הזכייה שלה במכרז של נמל חיפה יחד עם הקבוצה ההודית.

הממונה על הגבלים והתחרות לא מאפשר הפעלה של מספר נמלים במקביל וחברת גדות מפעילה כיום את דגון לרבות מסופי הדלק ופי גלילות. יחד עם התפעול העתידי של נמל חיפה, גדות למעשה חולשת על נתח שוק רחב שאינו מאפשר גם את הפעלת ממגורת דגון.

לאור המצב נשארו עובדי הממגורה בידי המפעילים וחברת נמלי ישראל שמנהלת את הנכסים ושטחי התפעול בנמל.

"אנחנו יוצאים השבוע למאבק ארוך ונחוש אם לחברת חשמל יש את השלטר ביד, ולעובדי רשות שדות התעופה יש את השלטר על נתב"ג לנו את השלטר על האוכל והביטחון התזונתי. שעה אחת שהממגורה לא עובדת בתפוקה מלאה זה יעלה לכל אחד במחיר של החלב והלחם".

מאיגוד יבואני התבואות נמסר: "לטובת כלל הציבור, מקווים שהצדדים יישבו במהירה את המחלוקות בהידברות, לשם המשך אספקה שוטפת של התבואות. בפועל, הממגורות בחיפה הן צינור החמצן של מדינת ישראל וכל פגיעה, או האטת העבודה בהן, היא פגיעה בכלל הציבור ובמשק החי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!