דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ננסי פלוסי נחתה בטייוואן, למרות איומים חריפים מצד סין

ראש בית הנבחרים האמריקני היא הגורם הרשמי הבכיר ביותר במבקר באי, שסין טוענת לבעלות עליו | סין הזהירה שתגיב בחריפות: "הצבא שלנו לא ישב בחיבוק ידיים"

שלט שמברך את דוברת בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי לקראת ביקורה בטיוואן (צילום: AP Photo/Chiang Ying-ying)
שלט שמברך את דוברת בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי לקראת ביקורה בטיוואן (צילום: AP Photo/Chiang Ying-ying)

ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי הגיעה היום (שלישי) לטייוואן, למרות איומים מצד סין שלביקור יהיו השלכות קשות. פלוסי היא הגורם הרשמי הבכיר ביותר שמבקר באי האוטונומי עליו דורשת סין בעלות מזה 25 שנה.

הביקור של פלוסי הגביר את המתח בין סין לארה"ב. סין טוענת שטייוואן היא חלק מהטריטוריה שלה, אותה היא צריכה לספח בכוח במידת הצורך, ורואה בביקורים של גורמים רשמיים כהכרה בריבונות המקומית.

סין הזהירה מפני "צעדים נחושים וחזקים" אם פלוסי תבצע את הביקור, אבל לא פרסמה פרטים מדוייקים לגבי מה הם מתכוונים לעשות. הספקולציות בנושא העלו אפשרות של תרגיל צבאי מאיים, ופלישות אפשריות של מטוסים וספינות סיניים לאזורים שבשליטת טייוואן.

ממשל ביידן לא קרא באופן מפורש לפלוסי לבטל את הביקור, ובמקביל ניסה לאותת לבייג'ין שהביקור לא מסמן שינוי במדיניות של ארה"ב לגבי טייוואן.

שר החוץ הסיני וואנג ייאי אמר שהבגידה של וושינגטון "בנושא הטייוואני היא פשיטת רגל של האמינות הלאומית של המדינה".

"כמה פוליטיקאים אמריקנים משחקים באש בנושא של טייוואן" אמר וואנג בהצהרה רשמית. "ללא שום ספק, לא יהיו לכך תוצאות טובות… החשיפה של הבריונות האמריקנית מראה שוב שהיא המחבלת הגדולה ביותר בשלום".

פלוסי אמרה בהצהרה מיד אחרי שהגיעה שביקור המשלחת האמריקנית "מציין את המחויבות הבלתי מעורערת של אמריקה לתמוך בדמוקרטיה התוססת של טייוואן".

"הביקור שלנו הוא אחד מכמה משלחות רשמיות לטייוואן, והוא בשום פנים לא סותר את מדינות ארה"ב ארוכת השנים" היא אמרה.

שר החוץ הטייוואני לא הסכים להגיב באופן רשמי לביקור, ולא יצאה עליו הודעה רשמית מראש.

סין, הרואה בטייוואן מחוז עריק שעליה לספח חזרה בכוח במידת הצורך, הזהירה שוב ושוב מנקמה על ביקורה של פלוסי, ואמרה שהצבא שלה "לעולם לא ישב בחיבוק ידיים".

"ארה"ב וטייואן שיתפו פעולה כדי לבצע פרובוקציות תחילה, וסין נאלצה להגיב כדי להגדן על עצמה" אמר דובר משרד החוץ הסיני בבייג'ין.

זמן קצר לפני הגעתה של פלוסי, הטלוויזיה הממלכתית של סין דיווחה שמטוסי קרב מסוג סו-35 חצו את המיצר המפריד בין סין לטייוואן. לא ברור לאן הם טסו או מה הייתה מטרתם.

האקרים לא מזוהים פתחו במתקפת סייבר נגד אתר הרשמי של ממשלת טייוואן, והפכו אותו לבלתי זמין באופן זמני. משרד נשיא טייוואן אמר שהאתר חזר לפעול זמן קצר אחרי ההתקפה.

האיום הסיני העלה חששות למשבר במצר טייוואן שרוחבו 140 ק"מ, מה שעלול להשפיע על השווקים הגלובליים וליצור שיבושים בשרשרת האספקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!