דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הטניסאית הפראלימפית מעיין זיקרי: "רוצה להגיע לעשירייה הראשונה בעולם"

כבר בגיל 19 מדורגת זיקרי במקום ה-32 בעולם | בראיון ל'דבר' היא מספרת על הפציעה הקשה בגיל 10, המהפך שהספורט עשה בחייה והדרך לטופ העולמי בטניס: "החלום הכי גדול הוא להגיע לטורניר גרנד סלאם"

הטניסאית מעיין זקרי (משמאל) (צילום: אלבום פרטי)
הטניסאית מעיין זקרי (משמאל). "מטורניר לטורניר אני רק משתפרת" (צילום: אלבום פרטי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית הפראלימפית מעיין זיקרי רק בת 19 וכבר מדורגת במקום ה-32 בעולם, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-3 בעולם לנערות. "החלום הכי גדול הוא להגיע לטורניר גרנד סלאם", היא אומרת בראיון ל'דבר'.

המטרה שזיקרי מציבה לעצמה לא נראית כל כך רחוקה, והצצה לכישרון האדיר שלה ניתן היה לקבל בחודש יולי במהלך טורניר בריטניה היוקרתי. לאחר ניצחון בסיבוב הראשון, זיקרי הגיעה לרבע הגמר בו פגשה את לוסי שוקר הבריטית המדורגת 5 בעולם, שהגיעה השנה לחצי גמר גרנד סלאם אוסטרליה. זיקרי הציגה את הטניס הטוב בקריירה, מתחה את הבריטית וסיימה עם הפסד מכובד 6:4, 7:6. בעקבות ההצלחה שלה היא קיבלה חסות מחברת 'פספורטקארד'.

"שמו אותי במגרש המרכזי שזה מלא קהל, צלמים ושדרנים ואני הייתי בלחץ. חשבתי לעצמי 'אם את בלחץ, אז היא עוד יותר, הרי כל הלחץ עלייה ואני האנדרדוג'. לאורך המשחק ראיתי שהיא נכנסת ללחץ, מנקודה לנקודה הגעתי לתוצאה מדהימה וסיימתי את המשחק עם חיוך".

כשהייתה בת 10 נסעה זיקרי לטיול משפחתי בהולנד. בבילוי בפארק השעשועים "וואליבי", החליקה בירידה ממתקן ורגלה נתפסה בשרשרת שחיברה בין האבובים. בעקבות התאונה הקשה רגלה נקטעה. "הייתי שבוע בבית חולים בהולנד, משם הטיסו אותי לשיקום בתל השומר, שם הייתי בשיקום של חודשיים", מספרת זיקרי.

כחלק מתהליך השיקום בארץ הגיעה זיקרי למרכז הספורט של ספיבק ברמת גן, שם החלה להיחשף לספורט הנכים. "התחלתי עם שחייה אבל אז הבנתי שזה לא מתאים. אחרי שנה וחצי שלמדתי לעשות הכל, התחלתי לשחק כדורסל על הרגליים בחוג ליד הבית שלי".

בעקבות ניתוח נוסף של קטיעה שעברה בגיל 11, היא לא יכלה להמשיך לשחק בחוג כדורסל על הרגליים. פגישה מקרית עם שני מאמני כדורסל בביקור רופא בבית חולים, הביאה אותה להמשיך את האהבה החדשה שגילתה לענף הכדורסל, הפעם במסגרת כיסאות גלגלים. 

"שינו את החוקים ואמרו שלבנות אסור לשחק יותר עם הבנים"

"התחלתי לשחק כדורסל בראשון לציון שתיים-שלוש פעמים בשבוע. התחלתי מהקבוצות הצעירות ואז בגיל 12 וחצי עברתי לליגה לאומית ב' ומשם בהמשך לליגה הבכירה. הצטרפתי לנבחרת העתודה עד גיל 21. בגיל 14 השתתפתי איתם באליפות אירופה לעתודה".

לצערה, ההתקדמות שלה בנבחרת נעצרה מיד אחרי אליפות אירופה בעקבות חוק חדש שאסר על המשך שיתוף נערות בנבחרת העתודה גברים. "שינו את החוקים ואמרו שלבנות אסור לשחק יותר עם הבנים, בגלל שבנות היו מורידות נקודה בסיווג הקבוצתי. אין בארץ נבחרת בנות ולכן המאמן שלי הציע לי לעבור לטניס".

בגיל 15 נסעה זיקרי לאימון ניסיון בטניס בבאר שבע והתאהבה בענף החדש. "זאת הייתה הפעם הראשונה שנגעתי במחבט טניס, בהתחלה אהבתי את זה שזה מאוד דומה לכדורסל, כל התזוזה עם הכיסא והכדורים", היא מספרת. "אני אוהבת שאני אחראית על המשחק שלי, אני שולטת בהכל, אם אני מצליחה במשהו זאת אני ואם אני טועה במשהו זאת אני. אני אוהבת את המשחק עצמו, אני אוהבת את האווירה".

הטניסאית מעיין זקרי. "אוהבת שאני שולטת בהכל" (צילום: אלבום פרטי)
הטניסאית מעיין זקרי. "אוהבת שאני שולטת בהכל" (צילום: אלבום פרטי)

זיקרי מספרת על ההשפעה של העיסוק בספורט על החיים שלה: "זה נותן לי המון ביטחון. אחרי התאונה הייתי בחדר שלי כל היום, רואה טלוויזיה או בטלפון לא הייתי מתקשרת עם אנשים. גופנית זה נותן לי המון עזרה, אני עובדת, אני פעילה. העובדה שאני יכולה עם התאונה שלי לעשות משהו ולזוז, זה משהו שלא לוקחים מאליו".

"מטורניר לטורניר אני רק משתפרת"

ב-2019 לאחר שנה וחצי בלבד של אימונים ולמידה של המשחק, נסעה זיקרי לראשונה לטורניר בינלאומי בליטא. במשחק הראשון שלה בקריירה היא פגשה את נטליה נוביקובה מלטביה בת 54, אותה ניצחה אחרי משחק של ארבע שעות. 

מי המדורגת הכי גבוהה שניצחת עד כה?
"בפברואר ניצחתי את זואי מארס מצרפת שדורגה במקום ה-28, שיחקתי נגדה לפני שנתיים, באותו טורניר באנגליה ובאותו מגרש והיא ניצחה אותי 6:0, 6:0. לחזור אחרי שנתיים ולנצח אותה זה היה מדהים". 

זיקרי היא האישה היחידה בארץ שמשחקת טניס מקצועני בכיסאות גלגלים. כדי להתקדם ברמה וביכולת היא מתאמנת בארץ עם שחקני טניס כיסאות גלגלים בקטגורית הקוואד (נכות קשה) הוותיקים, נועם גרשוני שזכה במדליות זהב וארד במשחקים הפראלימפיים בלונדון 2012 ושרגא ויינברג בעל המדליות כסף מבייג'ינג 2008 וארד מלונדון 2012. 

"כל פעם אני מגיעה עם נועם למשחק צמוד, עם שרגא זה משחקים של שלוש שעות", מספרת זיקרי. "אני לומדת מהם המון, לומדת איך הם בונים משחקים, לנסות לקלוט דפוסים של שחקניות אחרות. ישבתי עם נועם והוא אמר לי 'זה הצד הפחות טוב שלהן', הוא לימד אותי לעצור ולחשוב מה אני צריכה לשנות".

נועם גרשוני ושרגא ויינברג. "אני לומדת מהם המון" (צילום: יואב ארמוני)
נועם גרשוני ושרגא ויינברג. "אני לומדת מהם המון" (צילום: יואב ארמוני)

מה היתרונות שלך כטניסאית?
"קודם כל אני צעירה, אני בן אדם עם המון אנרגיות. כשאני עם הכיסא אני דוחפת מאוד חזק ואני מגיעה להמון כדורים שקשה מאוד להגיע אליהם, זה היתרון הכי משמעותי שלי. זה בא לי מהכדורסל, בגלל שהייתי עם הבנים תמיד דחפתי יותר חזק. לאט לאט אני לומדת לחבוט יותר טוב, לקחת יותר סיכונים. אני עדיין שחקנית בבנייה, מטורניר לטורניר אני רק משתפרת".

מה המטרות שלך לתקופה הקרובה?
"המטרה כרגע היא בעיקר לצבור ניסיון. אני נוסעת עוד מעט לשני טורנירים ברומניה ואחרי זה לסרדיניה. בשנה הקרובה אני רואה את עצמי עולה לעשרים הראשונות, בשנתיים הקרובות אני רוצה להגיע לעשירייה הראשונה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!