דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני

היום השלישי לכוננות בדרום: הג'יהאד האיסלאמי ממשיך באיומים, התושבים תחת הגבלות

צה"ל מתריע בפני פיגוע בטווח הזמן המיידי לפי הערכות מודיעיניות, לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד בגדה | חסימות כבישים, הפסקת חלק מתנועת הרכבות ופעילות מצומצת ביישובים סביב רצועת עזה נכנסו ליומם השלישי לאחר הערכת מצב במערכת הביטחון

סוללת כיפת ברזל סמוך לשדרות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
סוללת כיפת ברזל סמוך לשדרות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

תושבי הדרום נכנסו הבוקר (חמישי) ליומה השלישי של הכוננות, בו הם הונחו להישאר ביישובים והגבלות תנועה משמעותיות מוטלות על האזור, לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, בסאם א-זעדי, ומותו של חמוש כתוצאה מחילופי אש עם צה"ל ביום שלישי לפנות בוקר.

צה"ל מתריע מפני פיגוע בטווח הזמן המיידי, בהמשך לאיומי הג'יהאד האיסלאמי, אך נקודת ההנחה במערכת הביטחון היא כי הארגון לא יפעל ללא אישור חמאס, ולמרות זאת ננקטת מדיניות זהירה בכל הנוגע להשבת הסדר בחיים האזרחיים.

בג'יהאד האיסלאמי ממשיכים לאיים על ישראל, כך בסרטון שפרסמו אתמול פעילי ארגון הטרור, אמרו "כוחות הכיבוש הציוניים ביצעו פשע מתועב כשהסתערו על מחנה הגיבורים שלנו ופשטו על ביתו של השייח' בסאם אל-סעדי ותקפו אותו ואת משפחתו. מול המתקפה הפושעת הזו על אחד מסמלי עמנו הפלסטיני, לא נעמוד בחיבוק ידיים".

הג'יהאד הציב לישראל תנאים לרגיעה, שהועברו דרך מצרים, כך לפי התקשורת הפלסטינית: ראשית, בארגון הטרור דורשים מישראל להעביר למשפחתו של א-סעדי הוכחה לכך שהוא בריא, התחייבות "לסיים את סבלו" של העציר חליל עוואודה, השובת רעב כבר 145 ימים, וכן הפסקת הפעילות הצבאית ביהודה ושומרון, לאחר שגם ביום רביעי לפנות בוקר עצר צה"ל מבוקשים ביהודה ושומרון, 12 במספר, במסגרת מבצע "שובר גלים" .

הגבלות, הפוגות ופעילות סמוך למרחבים מוגנים

מגבלות התנועה נותרו כפי שהיו ביומיים האחרונים. תנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות לא תפעל, ותחנת הרכבת של שדרות תישאר סגורה. כביש 4 לכיוון דרום בין צומת זיקים ליד מרדכי נחסם, וכן כביש 34 מיד מרדכי לניר עם. כביש 232 מצומת ניר עם לצומת סעד נחסם בשני הכיוונים לאחר שנפתח הלילה למספר שעות עד לשעה 05:30..

במועצות האזוריות הסמוכות לרצועה מסרו לתושבים כי יש להימנע משהייה ונסיעה במקומות חשופים, פעילות פורמלית ובלתי פורמלית תתקיים בקרבה למרחבים מוגנים, חוף זיקים יישאר סגור ועדכון לגבי מיקום קייטנת חופים ייצא בהמשך. תושבי חלק מהקיבוצים שנמצאים במשולש הגבולות עם מצרים ועזה יצאו להפוגה בירושלים למשך סוף השבוע לאחר שבמועצה האזורית אשכול מצאו לכך מימון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!