דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

היסטוריה בספורט הישראלי: בלסינג אפריפה אלוף העולם בריצת 200 מטר עד גיל 20

האצן הישראלי בן ה-18 סיפק ריצה חלומית וניצח בפוטו פיניש דרמטי, עם תוצאה בלתי נתפסת של 19.96 שניות, שיא ישראלי ושיא אליפות | אפריפה: "גם פודיום, גם לרדת מ-20 שניות וגם אלוף עולם, זה חלום שנהפך למציאות"

בליסנג אפריפה (במרכז) אלוף העולם בריצת 200 מטר עד גיל 20 (צילום: איגוד האתלטיקה בישראל)
בליסנג אפריפה (במרכז) אלוף העולם בריצת 200 מטר עד גיל 20 (צילום: איגוד האתלטיקה בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בלסינג אפריפה זכה הלילה (בין חמישי לשישי) במדליית זהב היסטורית לישראל בריצת 200 מטר באליפות העולם עד גיל 20 באתלטיקה שנערכת בקולומביה. האצן הישראלי חצה ראשון את קו הסיום בתוצאה חלומית של 19.96 שניות, שמהווה שיא אליפות חדש, שיא ישראלי ופעם רביעית בהיסטוריה שרץ מתחת לגיל 20 יורד מ-20 שניות.

אפריפה הצליח להדביק את לטסיל טבוגו מבוטסואנה, אלוף העולם עד גיל 20 ב-100 מטרים ומי נחשב לפייבוריט הגדול לפני הריצה, בפיניש מדהים ב-50 מטרים האחרונים של הגמר, כשהוא שולח את החזה ראשון לקו הסיום.

האצן הישראלי ניפץ שלוש פעמים במהלך האליפות את השיא הישראלי כשהוא יורד מ-20.55 ל-20.37 במוקדמות, אחרי מספר שעות 20.17 בחצי הגמר ובגמר כאמור 19.96, תוצאה דמיונית עבור האתלטיקה הישראלית. בסך הכל קיזז אפריפה 59 מאיות תוך קצת יותר מ-24 שעות.

אפריפה בן להורים מגאנה נולד וגדל בישראל, בשנת 2010 הוא קיבל מעמד של תושב קבע יחד עם משפחתו. על מנת שיוכל לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות גם לפני גיל 18, הוקדמה קבלת התאזרחותו ליוני 2020, לאחר מאבק אישי וציבורי.

"חלום שנהפך למציאות"

"אין לי מילים. אני ממש מתרגש. לא ציפיתי בכלל לזה, בטח לא בפורום כזה, לא תיארתי לעצמי שאגיע למעמד כזה", אמר אפריפה לאחר ההישג. "זה היה החלום שלי ואני שמח שזה התגשם. אני מאוד מאושר. אין סיכוי שאני אצליח לישון. לא צפיתי בכלל שאהיה ברמה כזאת, לרדת מ-20 שניות זה עולם אחר ואף אחד לא דמיין את זה. גם פודיום גם לרדת מ-20 שניות וגם אלוף עולם זה חלום שנהפך למציאות, זה לא נתפס בכלל".

"היום ראינו תוצאה נוספת של התמדה וכוח רצון", אמר יו"ר איגוד האתלטיקה עמי ברן. "אפריפה ומאמנו איגור בלון הוכיחו היום שאם תחלום על זה, תוכל להגיע לאן שאתה רוצה. אני כל כך גאה בהם ובכל האתלטים והמאמנים הנמצאים באליפות הזו. להסיר בפניהם את הכובע על המאמצים והגאווה שהם מביאים למדינת ישראל ולספורט הישראלי".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברכות לאצן בלסינג אפריפה על הישג חסר תקדים וזכייתו באליפות העולם עד גיל 20! נחישות וכישרון גדול הביאו לניצחון ההיסטורי על קו הסיום ולשבירת שיא ישראלי. בלסינג, זכייתך מביאה גאווה עצומה למדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!