דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יוקר המחיה

מחאות מול בתי המנכ"לים של דיפלומט ושסטוביץ': "הפכו את האזרחים לכספומט"

פעילי ההסתדרות ערכו קבלת שבת מול בתי המנכ"לים בכפר שמריהו ובשכונת צהלה | מזל בובליל, אחת המפגינות מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט: "נועם, לא אכפת לנו שתרוויח, אבל לא בחזירות על חשבון החברה הישראלית"

מפגינים מול ביתו של נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט (צילום: ניצן צבי כהן)
מפגינים מול ביתו של נועם וימן, מנכ"ל דיפלומט (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות פעילים ונציגי הסתדרות קיימו הבוקר (שישי) עצרות מחאה מול בתיהם של מנכ"ל שסטוביץ, יוני שסטוביץ, בכפר שמריהו, ומנכ"ל דיפלומט נועם וימן בשכונת צהלה בתל-אביב. זאת בדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים.

להפגנה מול ביתו של נועם וימן בשכונת צהלה בצפון תל אביב הגיעו עשרות פעילי ההסתדרות ממקומות שונים בארץ. הם ערכו "קבלת שבת" מול ביתו לעיני תושבי השכונה, וקראו לו להוריד את המחירים. בהמשך ההפגנה התברר כי וימן חמק מביתו לפני שהחלה ההפגנה, אך המפגינים המשיכו להפגין. "רצינו להזכיר גם לתושבי השכונה היפה הזו, שאולי לא מרגישים, אבל יש יוקר מחיה בארץ, הוא פוגע בהמון אנשים ולשכן שלהם יש חלק בזה", אמרה אחת המפגינות.

מזל בובליל, יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל (צילום: ניצן צבי כהן)
מזל בובליל, יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל (צילום: ניצן צבי כהן)

"נועם ברח מהבית כי הוא לא יכול להסתכל לעם ישראל בעיניים. הוא מעדיף לשבת עכשיו עם חברים על איזה קפה במקום להתמודד עם המציאות שיצר", אומרת מזל בובליל, יו"ר ועד עובדי בנק אוצר החייל, שהגיעה להפגנה, "לא אכפת לנו שתרוויח, אבל לא בחזירות על חשבון החברה הישראלית. באתי מבאר שבע לפה להגיד לנועם שהחגיגה נגמרה. לא נקבל יותר העלאות מחירים שרירותיות של יבואנים עם שולי רווח ענקיים".

"הגעתי לפה עם הילדים לתת להם שיעור באזרחות", אומר יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי לפא (פלאפון ובזק בינלאומי) "רציתי להסביר להם שטייקון שהמדינה מאפשרת לו להפוך למונופול ולייצר עם החברים שלו קרטל שפוגע בכל החברה הישראלית, זו תופעה שיש לעקור מהשורש".

יחיאל שמן, יו"ר ועד אלפא, עם ילדיו (צילום: ניצן צבי כהן)
יחיאל שמן, יו"ר ועד אלפא, עם ילדיו (צילום: ניצן צבי כהן)

"באנו להפגין נגד עושק הקשישים בישראל על ידי בעלי הון שגוזרים עלינו קופונים", אומר שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים, "הפכו את האזרחים לכספומט כדי להעשיר את קופתם הפרטית. משאירים את האזרחים, בייחוד הותיקים, בעוני ובקושי להתקיים בכבוד. אנשים בחום הגדול הזה לא מדליקים מזגן בגלל העלויות הגבוהות. כדי שיהיה להם כסף לקנות תרופה, לחם או גבינה. אנחנו מודים ליו"ר ההסתדרות שהרים את המחאה הזו כדי לבלום את סחרור המחירים".

בתחילת השבוע התקיימה עצרת מחאה מול ביתו של נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, וזאת לאחר שבסוף השבוע האחרון ואתמול מחו עשרות נציגי הסתדרות, פעילים ואזרחים מן השורה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט.

במקביל, ההסתדרות ממשיכה בקמפיין שכולל פרסום בטלוויזיה, פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות, וממשיכה לקבל פניות נוספות להצטרף למאבק מפעילים חברתיים, ועדים ואזרחים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הישראלים גמרו להיות פראיירים והם לא מוכנים לעמוד מנגד. נגיע לכל מקום ונפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים במדינת ישראל. אנחנו כאן כדי לומר – די לעושק. דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק – נגמרה החגיגה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!