דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויקי קנפו

בשביל הצדק 2016 / ויקי קנפו יצאה לדרך ושום דבר לא יעצור אותה עד לתקציב חברתי

למרות ואולי בגלל הגשם, החלה קנפו לצד פעילים חברתיים, את הצעדה מבית ראש הממשלה בקיסריה עד לביתו בירושלים. "אני אומרת שלמדינה הזו יש כסף, שהעוגה תתחלק נכון. יש כסף עודף", אמרה קנפו. בדרך עיכבה המשטרה את הצועדים.

ויקי קנפו, ארכיון (צילום: משה מילנר / לע"מ).
ויקי קנפו, ארכיון (צילום: משה מילנר / לע"מ).

אמש יצאה צעדת 'בשביל הצדק 2016' לדרך. למרות הגשם, ועדיין בלי תמיכה רחבה, חזרה הפעילה החברתית ויקי קנפו לצעוד, ונראה שהיא לא מתכוונת לעצור.

אתמול בבוקר היה גשום גם בקיסריה, כמה עשרות הפעילים שהתכנסו לתחילת הצעידה מול ביתו של ראש הממשלה, ראו בכך גשמי ברכה. רק לפני חודשיים, כפי שפורסם בדבר ראשון, אמר נתניהו בשיחות סגורות עם עיתונאים, כי אם לקנפו היה כח ללכץ ברגל ממצפה רמון לירושלים, היא יכולה היתה לצאת לעבוד. קנפו, כאמור, עובדת כבר מגיל 17, והפסיקה את עבודה כדי לחזור ולמחות על המדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה. בשלב הזה לא נראה שהגשם הוא זה שיפחיד את קנפו.

"אני לא רוצה לדבר לא על המאבק שלי ולא עלי. לא יצאתי למאבק בשבילי. אני רוצה לדבר על מה היום, לא מעניין את אף אחד מה היה אז. אנשים שלא יצטרפו בשביל ויקי קנפו, אנשים שיצטרפו בשביל 2.5 מליון עניים." אמרה קנפו בראיונות לכלי התקשורות בעת ההתכנסות מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה. "הכלכלה שלנו צומחת על חשבון האזרח החלש, 150 אלף קשישים, רבע מליון נכים שחיים מ-2,400 שקל. אני רוצה שהכלכלן האדיר הזה יסתכל להם בעיניים, ויגיד להם איך אפשר לחיות ככה."

בצהריים עצרה את הצעדה המשטרה, בתואנה כי הפריעו לסדר הציבורי.

"אנחנו כמובן בעד השוטרים ובעד התשתיות הציבוריות בישראל, אבל זו פארסה שעוצרים אותנו. חייבים לאפשר הפגנה." אמר הפעיל החברתי אבי דבוש, מתנועת הפריפריות. "ממה הם מפחדים? חולים, נכים – מה אנחנו יכולים כבר לעשות?" קראה קנפו. לאחר עיכוב של כשעה התירה המשטרה לצועדים להמשיך, ואחר הצהריים הגיעו לחדרה, שם נפגשו עם פעילים חברתיים.

הצועדים צפויים לעבור בערים רבות ברחבי הארץ כגון אור עקיבא, נתניה, הרצליה, גבעת עמל, בת ים ולוד, ויקראו ליישם כבר בתקציב הקרוב תיקון חברתי וקיום בכבוד לאלפי נכים, קשישים ועניים בישראל. בתחילת שבוע הבא בבת-ים, יחד עם כלכלנים בכירים, יציגו הצועדים תקציב חברתי אלטרנטיבי לתקציב המדינה הקרוב. הפעילים ידרשו מהממשלה לאשר תקציב דו שנתי חברתי ומוסרי. "לא נוותר לח"כים ונעקוב אחרי מהלכיהם בחלוקת הכסף של כולנו. לא ניתן להם לבזבז למעלה מ-800 מיליארד שקלים על מטרות לא ראויות. הפעם לא ניתן לח"כים לשכוח את החלשים ואת הפריפריות".

"אני מייצגת את החברה הבריאה שאיכפת לה מהאחר. אני אומרת שלמדינה הזו יש כסף, שהעוגה תתחלק נכון. יש כסף עודף. שיתנו גם לקשישים ולנכים שבנו את המדינה הזו ושילמו מיסים. כשאגיע לביבי נתניהו אסתכל לו בעיניים ואגיד לו." אמרה קנפו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!