דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ובטחון

מבצע עלות השחר הסתיים: הפסקת האש נכנסה לתוקף

מטחים כבדים נורו ליישובי העוטף ולבאר שבע ונתיבות מיד לאחר הפסקת האש, אך בהמשך הלילה נשמר השקט בדרום | תקיפות נרחבות של חיל האוויר ברצועה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף | בישראל הודו למצרים על מאמצי התיווך

ירי רקטות מעזה לעבר ישראל (צילום: AP Photo/Fatima Shbair)
ירי רקטות מעזה לעבר ישראל (צילום: AP Photo/Fatima Shbair)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מבצע עלות השחר הסתיים בהפסקת אש שנכנסה לתוקף בשעה 23:30. מספר מטחי רקטות נורו לעבר יישובי עוטף עזה ובאר שבע גם לאחר הפסקת האש, אך בלילה נשמר השקט באזור הדרום. במהלך היום נורו עשרות רקטות לעבר גוש דן, השפלה, אשקלון ויישובי עוטף עזה, ותקיפות חיל האוויר ברצועה נמשכו.

היום השלישי למבצע עלות השחר, דקה אחר דקה:

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הרכבת לא תפעל היום בין אשקלון לנתיבות. אוטובוסים יפעלו כסדרם, למעט בחבל אשכול

רכבת ישראל לא תפעל היום (ראשון) בקו בין אשקלון לנתיבות, זה היום השישי. שירות האוטובוסים יפעל כסדרו, למעט 3 קווים בחבל אשכול, שאינם פועלים עקב חסימות הכבישים. כמו כן, לא פועלים קווי ים יעודיים לחופי הים של אשקלון ואשדוד וקווים נוספים שינו את מסלולם בשל חסימות פיקוד העורף.

בהתאם להנחיות, מחר לא יפעלו עמדות "על הקו" למידע בנושא התחבורה הציבורית בנתיבות, אשקלון-רמז ושדרות, ובוטלה פעילות הדיילים במסגרת "דרך שווה" בבאר שבע, אשדוד ואשקלון.

הנוסעים בתחבורה הציבורית מתבקשים להתעדכן אודות שינויים במוקד הארצי *8787 ובמוקדי החברות המפעילות.

הסתיימה ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני

אחרי קרוב לשעתיים של דיונים, הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב. בישיבה עדכן ראש הממשלה יאיר לפיד את שרי הקבינט על התקדמות מבצע "עלות השחר" בעזה.

ארה"ב: תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, יש להימנע מהסלמה

מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה הודעת תמיכה בישראל, על רקע מבצע "עלות השחר" שנפתח בעזה ביום שישי. בהודעה נכתב ש"ארצות הברית תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה" וכי "כל הצדדים צריכים להימנע מהסלמה נוספת".

הג'יהאד האיסלאמי אישר: מפקד החטיבה הדרומית בארגון נהרג בתקיפת צה"ל

חאלד מנסור, מפקד החטיבה הדרומית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג בתקיפת צה"ל, כך אישר אתמול (שבת) בלילה הארגון.

דובר צה"ל אמר אתמול: "בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הותקף הערב ברפיח חאלד מנסור, מקבילו בדרום הרצועה של תייסיר ג'עברי. התקיפה בוצעה במטוסי קרב ובאישור שר הביטחון וראש הממשלה".

אזעקות בעין השלושה ובכיסופים

580 רקטות נורו מתחילת המבצע; כיפת ברזל יירטה 96% מהירי לשטחי ישראל

מתחילת מבצע עלות השחר זוהו כ-580 שיגורים מרצועת עזה, לפי דובר צה"ל. יותר מ-120 רקטות נפלו בשטח הרצועה ו-480 חצו לשטח ישראל. כיפת ברזל יירטה 200 רקטות, והיא שומרת על 96% של יירוטים מוצלחים.

צה"ל השמיד מנהרה התקפית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה

צה"ל השמיד אתמול (שבת) בלילה מנהרה התקפית במרכז-דרום הרצועה, שלא חצתה לשטח ישראל, לפי הודעת דובר צה"ל. הכוחות עצרו הלילה כ-20 פעילים מהג'יהאד האיסלאמי.

מתחילת המבצע הותקפו כ-140 מטרות של הג'יהאד האיסלאמי, מנהרה, כ-10 בורות של שיגור רקטות, שמונה מטרות שסוכלו בזמן אמת ושישה מחסנים לאמצעי לחימה.

הג'יהאד האיסלאמי: "דמו של מנסור יצית את מערכת ההגנה על ירושלים ומסגד אל-אקצא"

הג'יהאד האיסלאמי התייחס לתקיפות צה"ל ברצועה ולחיסולו של מפקד החטיבה הדרומית של הארגון בעזה חאלד מנסור: "התוקפנות הציונית בעיר רפיח הרגה אותו, וכן את לוחמי הקודש זיאד אל-מודלל, ראפת סאלח וארבעה תושבים בני עמנו – בהם ילד ושתי נשים שגופותיהם נמצאו מתחת להריסות. דמו של חאלד מנסור יצית את מערכת ההגנה על ירושלים ומסגד אל-אקצא, שאליו יפרצו היום המתנחלים".

אזעקות בירושלים ובסביבתה

משרד הבריאות הפלסטיני: 32 בני אדם נהרגו ו-215 נפצעו מתחילת הלחימה

32 בני אדם נהרגו ברצועת עזה, בהם שישה ילדים, ו-215 נפצעו בסבב הלחימה הנוכחי, על פי משרד הבריאות הפלסטיני בעזה.

צה"ל התייחס אמש לדיווחים הפלסטיניים שלפיהם נהרגו בתקרית בג'בליה חמישה פלסטינים, בהם ארבעה ילדים, ואמר שמדובר בירי של העזתים.

צה"ל פרסם תיעוד של שיגור הרקטה הכושל שביצע הג'יהאד האיסלאמי, שבעקבותיו נפגע בית משפחה במקום.

אזעקות בשדרות ובשער הנגב

רשות שדות התעופה: הטיסות ממשיכות כסדרן

ההמראות והנחיתות לישראל וממנה ממשיכות כסדרן, לפי דובר רשות שדות התעופה. הרשות צופה היום (ראשון) כ-76,700 נוסעים ב-441 טיסות בינלאומיות.

אזעקות במועצה האזורית מרחבים

אזעקות במועצה האזורית אשכול ובשפלת יהודה

אשכול: פגיעה ישירה בבית, המשפחה שהתה בממ"ד, אין נפגעים

מהמטח האחרון לעבר אשכול- פגיעה ישירה בבית במועצה. אין נפגעים בגוף, תושבי הבית שהו בתוך הממ״ד. נזק קל נגרם למבנה.

גולדין לרה"מ ולשר הביטחון: המבצע חייב להסתיים רק עם השבת החיילים

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין פנה היום (ראשון) לראש הממשלה ולשר הביטחון: "אנחנו מחזקים את כוחות צהל במבצע להגנת הדרום ודורשים שהמבצע יסתיים בהשבת הלוחמים הדר ואורון לידי ישראל".

עוד אמר, "לפני שנה במבצע 'שומר חומות' צה"ל כשל בהשבת החיילים. אלפי האנשים שצעדו אתנו בשבוע שעבר לעזה, ביניהם לוחמות ולוחמים רבים דורשים – החזירו את החיילים והאזרחים במבצע הזה. השבת הבנים – זו הדרך היחידה בה המבצע הנוכחי צריך להסתיים".

המטח לירושלים הבוקר: אין שינוי בהנחיות ההתגוננות

בשעה האחרונה בוצעו יירוטים באזור ירושלים, לא בקרבת הבירה. העירייה פועלת יחד עם כוחות הביטחון, ואין שינוי בהנחיות ההתגוננות או הגבלות בפעילות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים ערוכה לכל התפתחות. הנהלים רועננו, המערכות לחרום בכוננות, ואנו עוקבים ומתעדכנים במצב כל העת מול מערכת הביטחון.

בעת הצורך, חשוב לשמור על הנחיות פיקוד העורף, אלה הנחיות מצילות חיים".

‏ירי ג׳יהאד איסלאמי כושל נוסף כעת בג׳בליה

‏רקטה של הג׳יהאד האיסלאמי נפלה כעת בג׳בלייה, ככל הנראה הרוגה ופצועים.

החלה פגישת העדכון של ראש הממשלה וראש האופוזיציה

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש בשעה זו לשיחת עדכון ביטחוני עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בקריה בתל אביב.

צבע אדום: ניר עם

סגן שר הביטחון: ״יצאנו למבצע כדי לקעקע את 'כללי המשחק' שהג׳יהאד האסלאמי ניסה לכפות עלינו"

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, השתתף הבוקר (ראשון) בהערכת מצב של עיריית אשקלון בהובלת ראש העיר תומר גלאם בחמ"ל העירוני ובהשתתפות מנהלי המכלולים ונציגי גורמי החירום, משטרת ישראל, מד"א, כב"א ופיקוד העורף.

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: ״יצאנו למבצע כדי לקעקע את ״כללי המשחק״ שהג׳יהאד האסלאמי ניסה לכפות על ישראל ובכדי להשיב את תחושות הביטחון לתושבי קו העימות הדרומי. אני מחזק את ידו של ראש העיר, תומר גלאם, את כוחות הביטחון והצלה שעומדים על המשמר ומוכנים לכל אירוע. תמשיכו לשמור על האופטימיות ולתת גב למערכת הביטחון, החוסן שלכם מאפשר לנו לפעול בהתמדה, ככל שנחליט".

בתקיפת צה"ל ברפיח נהרגו, לצד חאלד מנסור, עוד שני מפקדים בארגון

הג'יהאד האיסלאמי מאשר: בתקיפה ברפיח נהרגו, לצד חאלד מנסור, עוד שני מפקדים בארגון; ראפץ א-זמלי וזיאד אלמדלל.

הסתיימה פגישת העדכון בין לפיד לנתניהו

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נפגש לפני זמן קצר לפגישת עדכון בנושאים הביטחוניים עם ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, בלשכת ראש הממשלה בקריה. בפגישה השתתף המזכיר הצבאי לראש הממשלה אלוף אבי גיל.

נתניהו: נותן גיבוי מלא לממשלה, לצה"ל ולתושבי הדרום

ראש האופוציזיה ח"כ נתניהו אמר לאחר הפגישה: "נותן גיבוי מלא לממשלה, לצה"ל ולתושבי הדרום, נתתי מספר עצות מניסיוני".

צבע אדום: נירים, עין השלושה, כיסופים

צבע אדום: אשקלון, חוף אשקלון

משרד העלייה והקליטה: קו סיוע ותמיכה נפשית לעולים ותושבים חוזרים

משרד העלייה והקליטה, בשיתוף עם מרכז 'משאבים', פתח קו סיוע ותמיכה נפשית לעולים ותושבים חוזרים. מוקד הסיוע פועל במגוון שפות, השיחות בו הן דיסקרטיות לחלוטין וקיים חיסיון מלא לכל פונה.

מספרי הטלפון של המוקד בשפות השונות:
04-7702650 (צרפתית)
04-7702651 (אנגלית)
04-7702649 (ספרדית)
04-7702648 (רוסית)
04-8258081 (אמהרית)

בתוך כך, משרד העלייה והקליטה בשיתוף פיקוד העורף החל בהסברה בשעת חירום על ידי חיילים דוברי שפות, ובמגוון ערוצי תקשורת.

משרד העלייה והקליטה: "נוסיף לסייע בכל האמצעים העומדים לרשותו, על מנת שהעולים השוהים בדרום וברחבי הארץ יקבלו את כל המענה הנדרש להתגוננות בחירום, וכן, ערוך המשרד לפינוי עולים חדשים להתאווררות במידת הצורך, מאזורי הדרום לאזורים אחרים בארץ".

הרצוג: הסולידריות הישראלית עולה על כל דמיון ואהבת ישראל מנצחת

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר היום (ראשון) באירוע לציון תשעה באב בבית הנשיא: ״אני מבקש מכאן לשאת מילות עידוד, תמיכה וחיזוק לאזרחי ישראל כולם ולדרום הארץ במיוחד, וכמובן לתושבי עוטף עזה, אלה הנמצאים תחת הפגזות כבדות, השוהים במקלטים ובממ"דים, אלה ששגרת חייהם מופרעת, אלה שהחרדות פוקדות אותם. צעירים רבים מהעוטף תוכננו להיות כאן איתנו ונבצר מהם.

אני מבקש לעודד אותם, את כולם ולאמר להם שעם ישראל כולו עמכם, מחבק אתכם ועומד מאחוריכם. ברגעים אלה הסולידריות הישראלית עולה על כל דמיון ואהבת ישראל מנצחת!

אני גם מבקש לחזק מכאן את ממשלת ישראל, צבא ההגנה לישראל, שירות הביטחון הכללי, המוסד, זרועות הביטחון וההצלה, משטרת ישראל והרשויות המקומיות. אני סומך על חיילי צה"ל ומפקדיו ואנשי השב"כ ומשוכנע שנעבור את המבצע הזה בעזרת ה' בהצלחה. ויחול על לוחמינו ומגינינו מה שנאמר בתפילה לשלום מדינת ישראל אותה כתב סבי הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל: "חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ."

התאחדות התעשיינים פתחה 'חדר מצב מיוחד'

התאחדות התעשיינים פתחה 'חדר מצב מיוחד' לתעשייה בדרום, שיעזור לחברות שממשיכות לפעול תחת אש. את חדר המצב מתפעל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים.

חדר המצב פתוח 24/7 ונותן מענה בזמן אמת לכל חברה תעשייתית הנמצאת במצוקה- הן בחיבור להנחיות פיקוד העורף, הנחיות אגף משק לשעת חירום במשרד הכלכלה והתעשייה והן בחיבור לכוחות ההצלה והרשויות המקומיות.

מאז תחילת הלחימה הגיעו לחדר המצב כבר עשרות פניות מחברות תעשייתיות בנושאים שונים הדורשים טיפול בעקבות הלחימה. הן בעקבות פגיעת פצמ"רים בחברות תעשייתיות, בעיות בהגעת עובדים למקום העבודה בעקבות חסימת כבישים, אי שמיעת אזעקות באופן תקין בחלק מאזורי התעשייה, היתרי העסקה מיוחדים, המשך עבודה של חברות תעשייתיות חיוניות ועוד.

כמו כן בחדר המצב פונים באופן יזום לחברות התעשייתיות על מנת לבדוק איתן מהם הצרכים המיוחדים שלהן בעקבות הלחימה וכיצד התאחדות התעשיינים יכולה לסייע.

צבע אדום: אשקלון

משרד הבריאות הפלסטיני: 31 הרוגים, 265 פצועים

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה מעדכן את מספרי ההרוגים והפצועים בסבב הלחימה הנוכחי: 31 הרוגים, 265 פצועים.

בעזה החלה הלוויתו של בכיר הג'יהד שנהרג ברפיח

הלוויתו של בכיר הג'יהד, ח'אלד מנסור החלה בעזה.

מנסור נהרג אתמול בהתקפה של צה"ל ברפיח. יחד איתו נהרגו שני מפקדים בכירים נוספים בארגון; ראפץ א-זמלי וזיאד אלמדלל.

 

צבע אדום: נחל עוז

גורם מדיני רשמי מאשר: מתנהלים מגעים להפסקת אש

גורמים בישראל אישרו שמקיימים מגעים מול חמאס להפסקת אש כללית. המגעים מתקיימים בתיווך מיצרי.

בתגובה לירי: צה"ל תוקף עמדות לשיגור רקטות ברצועת עזה

צבע אדום: אשקלון, יד מרדכי,

צבע אדום: נתיב העשרה, נחל עוז

בעקבות המצב הבטחוני: במפלגת העבודה שוקלים לדחות את הפריימריז

הנהלת המפלגה תתכנס לדון בהשפעת המצב הביטחוני על הבחירות לרשימת העבודה לכנסת ה-25, שצפויות להתקיים בשלישי הקרוב.

מנכ״ל המפלגה ניר רוזן: ״במהלך השבת עקבנו בדריכות אחרי המתרחש בדרום הארץ. מפלגת העבודה מביעה הזדהות מוחלטת עם תושבי הדרום ומחזקת את כוחות הביטחון. הנהלת המפלגה תתכנס בקרוב כדי להחליט האם לקיים את הפריימריז במועדן״

‏צה"ל: מתחילת המבצע נעצרו 38 פעילים של הג'יהאד האיסלאמי

שריפה ביער נחל הבשור, ייתכן כי נגרמה מטיל שנפל בשטח

שריפה פרצה בצהריים (ראשון) באזור יער נחל הבשור. לפי עובדי ויערני קק"ל, השריפה פרצה ככל הנראה כתוצאה מנפילה של טיל בשטח.

דיווח פלסטיני: הג'יהאד האיסלאמי סרב להצעת המצרים להפסקת אש

ירי נרחב גם לאזור השפלה: יבנה, אשקלון, אשדוד

ירי לעבר אשדוד

לראשונה בסבב הנוכחי ירי לכיוון באר שבע

ארבע רקטות יורטו בבאר שבע וראשון לציון

צה"ל תקף עמדות לשיגור פצצות מרגמה ברצועת עזה

נפילה ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, ללא נפגעים

דיווח פלסטיני: 130 טילים נורו לעבר ישראל במטח האחרון

מד"א: מטפלים ב-4 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן בסבב האחרון

צוותי מד"א מטפלים ב-4 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ובמספר נפגעי חרדה מהסבב האחרון.

צבע אדום: צוחר, אוהד, מבטחים שדה ניצן, תלמי אליהו

חבלני המשטרה בוחנים כעת שרידי רקטה באזור השפלה, תוך בידוד האזור למען בטחון הציבור

שוטרי תחנת יבנה מבודדים זירה ובה שרידי רקטה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר איתור שרידים ברחוב ללא נפגעים. חבלני המשטרה במחוז מרכז מטפלים כעת בפריט במטרה להעבירו בבטחה מהמקום.

משטרת ישראל: "אנו קוראים לציבור להמשיך ולהישמע להנחיות, להימנע מהגעה אל הזירה ולא לגעת בשרידים".

אשכול: הפסקת חשמל בחלק מהישובים עקב פגיעה בקו חשמל

המטח האחרון לעבר אשכול: נפילה אחת ליד בית, נזק נגרם לרכוש. כמו כן עקב פגיעה בקו חשמל בדרום המועצה ישנה הפסקת חשמל במספר ישובים. נפל של מיירט כיפת ברזל נפל באחד הישובים ונזק קל נגרם לבתים. בכל המקרים, אין נפגעים בגוף.

צבע אדום: כפר עזה

רויטרס: גוברים הסיכויים להפסקת אש החל מ-20:00

חבלנים סיימו לטפל ברקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך במועצה האזורית שדות נגב

חבלני המשטרה סיימו לטפל בפריט רקטי שנפל בשטח פתוח סמוך לבית ביישוב בתחום המועצה האזורית שדות נגב. נגרם נזק לרכוש.

משטרת ישראל: "אנו שבים ופונים לציבור לנהוג על פי הנחיות המשטרה ופיקוד העורף".

חבלנים מטפלים בנפל ליד המועצה האזורית שדות נגב (צילום: דוברות המשטרה)
חבלנים מטפלים בנפל ליד המועצה האזורית שדות נגב (צילום: דוברות המשטרה)

ראש הממשלה ביקר היום בפיקוד הדרום ובעוטף עזה

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה. תחילה סייר ראש הממשלה בפיקוד הדרום, יחד עם שר הביטחון בני גנץ. שם קיימו השניים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.

לאחר מכן, ביקרו ראש הממשלה ושר הביטחון במרכזי השליטה בפיקוד, ועקבו מקרוב אחר פעולות התקיפה שמבוצעות מגזרה זו. ראש הממשלה ושר הביטחון שוחחו עם חיילים המשרתים במקום ועם מפקד מרכז השליטה.

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד דרום (צילום: חיים צח /לע"מ)
ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד דרום (צילום: חיים צח /לע"מ)

בהמשך ביקר רה"מ לפיד בעיר שדרות, שם נפגש בעיריית שדרות עם ראשי רשויות בדרום, יחד עם שרת הכלכלה אורנה ברביאי.

ראש הממשלה עדכן את ראשי הרשויות בפורום מנכ"לי משרדי הממשלה שהתכנס אתמול, במטרה לתכלל את המענה האזרחי בצורה מיטבית במבצע "עלות השחר". ראשי הרשויות ציינו כי בימים האחרונים מתקיים קשר שוטף ושיתוף פעולה הדוק אל מול המערכת, וכן אמרו כי זו פעם ראשונה שמשרדי הממשלה יוזמים ופונים אליהם ישירות.

צבע אדום: שדרות, מפלסים, איבים, ניר עם

סורוקה: בעקבות הירי לב"ש פונו לבית החולים 2 נפגעי חרדה ו-3 פצועים קל מריצה לממ"ד

בעקבות השיגורים לעבר העיר באר שבע, פונו בשעה האחרונה לבית החולים סורוקה 5 נפגעים: 2 נפגעי חרדה, ו-3 עם פציעות קלות בעת ריצה למרחבים מוגנים.

פגיעה ישירה בבית בשדות נגב, אין פגיעה בנפש

פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית שדות נגב (צילום: מועצה אזורית שדות נגב)
פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית שדות נגב (צילום: מועצה אזורית שדות נגב)

מטח ירי לעבר עוטף עזה, אשקלון ויישובים בסביבה

אזעקות נשמעו בדרום אשקלון ובאזור התעשייה הדרומי והצפוני, במבקיעים, בית שקמה, בת הדר וגיאה. נחל עוז, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה, וזיקים.

המרכז הרפואי ברזילי באשקלון: 46 נפגעים טופלו מתחילת הלחימה

המרכז הרפואי ברזילי באשקלון הודיע שמתחילת הלחימה הובאו אליו 46 נפגעים. 18 מהם היו נפגעי חרדה, ו-28 נפגעי גוף עם חבלות קלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה.
מבין כל הנפגעים, שוחררו עד כה 40.

שלוש נפילות של פצצות מרגמה זוהו במעבר ארז, לא היו נפגעים

שלוש נפילות של פצצות מרגמה זוהו במעבר ארז של רשות המעברים במשרד הביטחון. לפי דוברות משרד הביטחון, לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לגג הטרמינל ורסיסים נפלו לתוך אולם הכניסה מרצועת עזה, שדרכו עוברים בשגרה אלפי פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. במשרד הביטחון ציינו שמעבר ארז סגור לאור המבצע, ובכך נמנעה פגיעה רחבה יותר.

מטח נוסף ליישובי עוטף עזה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בזמרת, שובה, כפר עזה, נחל עוז, דקל, חולית וסעד

פיקוד העורף: ההגבלות בדרום יימשכו, הקלות על יישובים באזור גדרה ובמרכז הנגב

פיקוד העורף פרסם הערב (ראשון) הנחיות מעודכנות לתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום לאור הלחימה, שיהיו בתוקף עד מחר (שני) בשעה 18:00. הגבלת ההתקהלויות, האיסור על פעילויות חינוך ואיסור הפעלת מקומות עבודה ללא מרחב מוגן שהיו בתוקף משישי יישארו בתוקפם. עם זאת, בגדרה ויישובי הסביבה צומצמו חלק מההגבלות, ובמספר יישובים באזור מרכז הנגב ההגבלות בוטלו לחלוטין.

ההנחיות חלות על אזור עוטף עזה, שכולל את שדרות ויישובי הסביבה, ואזור מערב לכיש (אשקלון וסביבתה), מערב הנגב (אופקים, נתיבות והסביבה), לכיש (אשדוד, גן יבנה, בני עייש, קריית מלאכי, קריית גת והסביבה) ומרכז הנגב (באר שבע, להבים, לקיה, נאות חובב, עומר, רהט והסביבה).

הנחיות פיקוד העורף, 7-8.8.2002
הנחיות פיקוד העורף, 7-8.8.2002

לפי ההנחיות, שיהיו בתוקף עד ראשון בשעה 18:00, חל איסור על קיום פעילות חינוכית, מלבד פעילות חינוך מיוחד במרחב מוגן תקני. הפעלת מקומות עבודה מותרת רק במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. התקהלויות באזור עוטף עזה מוגבלות ל-10 אנשים בשטח פתוח ול-50 אנשים במבנה. באזורי מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש ומרכז הנגב יוגבלו ההתקהלויות לעד 10 אנשים בשטח פתוח, ועד 100 אנשים במבנה. בשאר אזורי הארץ אין הגבלות מיוחדות.

עם זאת, פיקוד העורף הקל על ההגבלות במספר יישובים. באזור גדרה ויישובי הסביבה, המשתייכים לאזור 'לכיש', ההתקהלויות בשטח פתוח יוגבלו ל-30 אנשים, ובמבנה ל-300 אנשים. באזור זה ניתן להפעיל מקומות עבודה גם בשטח פתוח, בתנאי שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות, וניתן לקיים פעילות חינוכית לכלל הילדים והנוער במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני. היישובים בהם יחולו הגבלות אלו הם: העיר גדרה, והיישובים בית אלעזרי, קדרון, גבעת ברנר, בית גמליאל, בניה, כפר מרדכי, מישר, עשרת, שדמה, משגב דב וכפר אביב.

נוסף על כך, מספר יישובים באזור מרכז הנגב יוחרגו לחלוטין מההגבלות ויוכלו לקיים פעילות שגרתית רגילה. יישובים אלו הם: אשכולות, סנסנה, חורה, מיתר וכרמים.

משרד הפנים הודיע כי חופי ראשון לציון ייסגרו לרחצה עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות הירי אמש לעבר העיר מרצועת עזה. חופים נוספים שנאסרו לרחצה הם חופי אשקלון ואשדוד, פלמחים, ניצנים וזיקים.

לפיד לראשי הרשויות בדרום: "מטרות המבצע הושגו, אנחנו בשלבי סיום"

ראש הממשלה יאיר לפיד סייר לראשונה מתחילת מבצע עלות השחר ביישובי עוטף עזה, יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. לפי דיווחים ב-Ynet ובחדשות 12, לפיד אמר לראשי הרשויות ש""מטרות המבצע הושגו, אנחנו בשלבי סיום". עם זאת, הדברים לא פורסמו כחלק מהודעה רשמית על הביקור.

ראש הממשלה יאיר לפיד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו בפגישה עם ראשי רשויות מאזור עוטף עזה והדרום (צילום: אלעד מלכא, משרד הביטחון)
ראש הממשלה יאיר לפיד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ומפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו בפגישה עם ראשי רשויות מאזור עוטף עזה והדרום (צילום: אלעד מלכא, משרד הביטחון)

מטח כבד לאשקלון וליישובי עווטף עזה

התרעות צבע אדום הופעלו בדקות האחרונות בעיר אשקלון וביישובים רבים בעוטף עזה: כרם שלום, שדרות, איבים, גבים, ניר עם, מכללת ספיר, זיקים, כרם שלום, מפלסים, סופה, ניר יצחק, פרי גן, חולית, דקל, תלמי יוסף, יבול, יתד, נווה, אבשלום, נתיב העשרה ומטווח ניר עם.

המשטרה: פצוע קל מהתפוצצות חלק מרקטה במתחם מגורי עובדים זרים ביישוב בנגב

דיווחים פלסטינים: מספר הרוגים בתקיפות צה״ל בצפון ומרכז רצועת עזה

מדיווחים ברשתות התקשורת הפלסטיניות עולה כי מספר בני אדם נהרגו בתקיפות צה״ל בצפון ומרכז הרצועה.

צבע אדום באשכול וחוף אשקלון

מספר מטחי רקטות שוגרו מאז השעה 19:00 מרצועת עזה לעבר יישובים במועצה האזורית אשכול ובמועצת חוף אשקלון. טרם ידוע על נפגעים או נזק.

אזעקות באשקלון ובשדרות

אזעקות בגוש דן

פיקוד העורף: תושבי עוטף עזה מתבקשים להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו עד להודעה חדשה

פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו עד להודעה חדשה.

כיפת ברזל יירטה רקטה מעל נתב״ג ו-2 מעל גוש דן במטח האחרון למרכז הארץ

דובר צה״ל מאשר כי רקטה אחת יורטה מעל נתב״ג על ידי מערכת כיפת ברזל ו-2 מעל גוש דן במטח האחרון מרצועת עזה למרכז הארץ.

אל ג׳זירה: הסכם הפסקת האש מתעכב בעקבות דרישות הג׳יהאד לערבויות ממצרים

הסכם הפסקת האש בין ישראל לג׳יהאד האיסלאמי מתעכב בגלל דרישות הארגון לקבל ערבונות ממצרים לפני ההכרזה עליו, כך לפי דיווח בערוץ אלג׳זירה הערבי. בג׳יהאד דורשים ערבויות מהמתווכים המצריים בכל הנוגע לאסירים ולהפסקת ההסלמה הישראלית.

הירי נמשך: צבע אדום באשקלון ובזיקים

עובד פלסטיני נפצע קל-בינוני מנפילת רסיס רקטה במפעל באשקלון

פלסטיני בן 32 נפצע קל-בינוני כתוצאה מפגיעת רסיס רקטה במפעל באשקלון. חובשים ופרמדיקים של איחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר.

ראש הממשלה לפיד יקיים הערכת מצב בקריה בתל אביב

ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס ב-21:45 הערכת מצב בקריה בתל-אביב. בדיון ישתתפו שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראשי השב״כ, המוסד, המל"ל, המזכיר הצבאי לממשלה וגורמים נוספים.

הירי לעוטף התחדש: אזעקות במועצה האזורית אשכול ושער הנגב

מספר התראות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר בשורה של יישובים בעוטף עזה, זאת לאחר כשעה רצופה ללא ירי למדינת ישראל. טרם ידוע על נפגעים או נזק.

פיקוד העורף: תושבי עוטף עזה רשאים לצאת מהמרחבים המוגנים ולהישאר בקרבתם

פיקוד העורף עדכן את תושבי עוטף עזה שהם רשאים לצאת מהמרחבים המוגנים ולהישאר בקרבתם, זאת לאחר כשעתיים בהן התבקשו לעשות זאת בעקבות הירי מהרצועה.

דיווח באל ג׳זירה: ישראל והג׳יהאד הגיעו להסכמות על הפסקת אש החל מ-23:30

לפי דיווח באל ג׳זירה, ישראל והג׳יהאד האיסלאמי הגיעו הסכם הפסקת אש שייכנס לתוקפו מהשעה 23:30. עוד נטען בדיווח שההסכם נחתם בתמורה להתחייבות מצרית לפעול לשחרורו של בסאם סעדי, ראש ארגון הטרור שנעצר בג׳נין, פתיחת המעברים ו״חזרה למצב שלפני ההסלמה״.

צבע אדום במועצה אזורית אשכול

התרעת צבע אדום נשמעה ביישוב במועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נפגעים או נזק.

אזעקה בנתיבות ובעוטף עזה

התרעת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בעיר נתיבות ובעוטף עזה.

ישראל מאשרת: הפסקת האש תיכנס לתוקף ב-23:30

ראש מערך ההסברה הלאומי אישר שהפסקת אש תיכנס לתוקף הלילה ב-23:30, והודה בשם מדינת ישראל למצרים על מאמציה. עוד הוסיף ראש מערך ההסברה כי במידה והפסקת האש תופר, ישראל תשמור לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה, ולא תאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של אזרחי המדינה.

אזעקת צבע אדום בבאר שבע

התרעת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בעיר באר שבע.

צבע אדום בשדרות ויישובי עוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישובי עוטף עזה, זמן קצר לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף

אזעקה נוספת בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום נשמעה במספר יישובים במועצה האזורית שער הנגב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!