דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע עלות השחר

חזרה לשגרה: תושבי הדרום לא צריכים לשהות ליד מרחב מוגן, תנועת הרכבות תתחדש

הצירים במרחב עוטף עזה ייפתחו לתנועה | דובר צה״ל: ״אם השקט יישמר, המעברים לעזה ייפתחו ב-9 למעבר פועלים וסחורות״ | כוחות צה"ל פעלו בלילה ביהודה ושומרון להריסת בתי מחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

נזק שנגרם למכונית באחד מיישובי עוטף עזה כתוצאה מרסיסי רקטה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נזק שנגרם למכונית באחד מיישובי עוטף עזה כתוצאה מרסיסי רקטה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לילה שקט עבר על תושבי עוטף עזה, לאחר סבב הלחימה שהחל ביום שישי והסתיים אתמול (ראשון) סמוך לחצות. מדבר צה"ל נמסר כי בהנחה ויהיה שקט, בשעה 08:00 יודיעו על פתיחת המעברים בין רצועת עזה לישראל, למעבר של פועלים, סחורות ודלקים.

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מסר כי בהתאם להערכת המצב, הוחלט על הסרת ההגבלות באופן הדרגתי. בשעה הקרובה ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה. תושבי העוטף אינם נדרשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים. תנועת הרכבות בין שדרות ואשקלות תשוב לסדרה החל מהשעה 12:00.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע כי המעברים בין עזה לישראל ייפתחו החל מהשעה 09:00 במתכונת הומניטארית, ובהמשך למעבר פועלים, אספקה ודלק בין ישראל לרצועה, כל זאת בכפוף להערכת המצב. פתיחת המעברים וחזרה לשגרה מלאה תתאפשר בהמשך, בכפוף לשקט ביטחוני באזור.

דובר צה"ל הוסיף כי הפלסטינים ירו 1100 רקטות, 200 נפלו בשטח הרצועה. 900 רקטות חצו לשטח ישראל, והדגיש: " יותר פלסטינים נהרגו מירי כושל של הגיהאד הסלמי ולא מירי של צה"ל. הייתה פגיעה שלנו בלא מעורבים כולל ילדים שנהרגו מפיצוצי משנה", אמר כוכב, "האירועים האלה בבדיקה ונדע בשעות או הימים הקרובים איפה היינו בסדר. אנחנו מבינים שיש ככל הנראה 35 הרוגים פלסטינים מירי צה"ל, 11 מהם בלתי מעורבים, זה נתון טוב ואנחנו מפיקים לקחים. יש עוד 15 הרוגים פלסטינים שנהרגו מירי כושל פלסטיני".

הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני (גא"פ) נכנסה לתוקף אמש בשעה 23:30, אך ירי רקטות נמשך לעבר באר שבע ויישובי העוטף במשך קרוב לחצי שעה לאחר מכן. צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה לאחר הירי, בתקיפה שלדברי דובר צה"ל, תוכננה מראש.

הלימודים ביישובי העוטף לא יתקיימו, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. במהלך הבוקר תתקיים הערכת מצב במשרד הביטחון בנוגע להגבלות הקיימות, הנמצאות בתוקף עד לשעה 18:00. כזכור, במשך 4 ימים לפני פתיחת המבצע, תושבי עוטף עזה היו תחת הגבלות תנועה מחמירות, מחשש לירי רקטות, ירי בכינון ישיר או חדירת מחבלים.

הגבלת ההתקהלויות, האיסור על פעילויות חינוך ואיסור הפעלת מקומות עבודה ללא מרחב מוגן שהיו בתוקף משישי יישארו בתוקפם. עם זאת, בגדרה ויישובי הסביבה צומצמו חלק מההגבלות, ובמספר יישובים באזור מרכז הנגב ההגבלות בוטלו לחלוטין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא מברך על הכרזת הפסקת האש בין ישראל לבין הג'יהאד האיסלאמי. בהצהרה מטעם הבית הלבן, ביידן הודה לנשיא מצרים א-סיסי ולאמיר קטאר מוחמד בן-זאיד על מאמצי התיווך.  ביידן הוסיף כי תמיכתו בביטחון ישראל היא ארוכת שנים ואינה משתנה, וכוללת את זכותה להגן על עצמה מפני מתקפות, וכן שיבח את ראש הממשלה יאיר לפיד ואת המנהיגות של ממשלתו בשעת המשבר. נשיא ארה"ב התייחס גם לדיווחים על אזרחים הרוגים בעזה, בהם גם אלו שנהרגו משיגורים כושלים של הג'יהאד האיסלאמי, ואמר כי ממשלו תומך בחקירה יסודית של אירועים אלה.

צה"ל פעל הלילה גם בכפר רומנא, שבצפון השומרון, להריסת בתיהם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד בחודש מאי השנה. המחבלים, סעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, רצחו תחילה את הנהג אורן בן יפתח מלוד שהסיע אותם מגדר ההפרדה מבלי שידע על כוונתם. בהמשך הם הגיעו לאזור מתקני שעשועים באלעד, ורצחו את תושבי העיר יונתן חבקוק ובועז גול. הם נמלטו ונתפסו לאחר 62 שעות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!