דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנסיגטו

"עברתי את הגבול": עם סיום המבצע, באשקלון זוכרים את אברה מנגיסטו עם שיר חדש

לקראת ציון 8 שנים לחצייתו של מנגיסטו את הגדר לרצועת עזה, היוצרים אברהם אבטה ("דאבל A") וליאור נגה, שגדלו עם מנגיסטו בשכונה, הוציאו שיר מחאה בנושא | אבטה: "אם הוא היה לבן וממקום אחר - אז הוא כבר היה פה"

היוצרים "דאבל A" וליאור נגה עם פעילים נוספים המסמנים את המספר 8 בידיהם, על רקע מקלט באשקלון עם דמותו של אברה מנגיסטו (צילום: מיכאל גליקמן)
היוצרים "דאבל A" וליאור נגה עם פעילים נוספים המסמנים את המספר 8 בידיהם, על רקע מקלט באשקלון עם דמותו של אברה מנגיסטו (צילום: מיכאל גליקמן)
יהל פרג'

עם סיום סבב הלחימה הנוכחי, באשקלון מבקשים להזכיר שבן העיר, אברה מנגיסטו, נמצא בשבי החמאס כבר כמעט 8 שנים. ב-7 בספטמבר 2014 עבר אברה מנגיסטו את גדר הגבול המפרידה בין חוף זיקים לרצועת עזה. מאז, הוא שבוי בידי ארגון הטרור חמאס, בלי שהתקבל ממנו אות חיים. במהלך השנים משפחתו, חבריו ופעילים חברתיים שונים יזמו הפגנות, מחאות וצעדות להעלאת המודעות לשבי, אך נראה כי לאור הזמן הרב שחלף – רבים מהם התייאשו מהתקווה כי יוכלו להשפיע על המדיניות.

בתוך סבב הלחימה הנוכחי, הוציאו באופן עצמאי היוצרים אברהם אבטה (דאבל A) וליאור נגה את שיר המחאה 'עברתי את הגבול', המתאר במילים חדות את המציאות בה חי אברה ואת האדישות של הישראלים נוכח מצבו.

"הוא גדל בשכונה שלי, מכיר אותו אישית. היה מהגדולים אצלנו, אחים שלו חברים טובים שלי", מספר אבטה ל'דבר', "אני זוכר עליו שהיה שומר עלינו, היה בין החזקים בשכונה, היה לו כח ממש, והוא עבר שינוי אחרי שאחיו נפטר". השיר שכתב אבטה, המוגדר גם הוא כמו אברה כמתמודד נפש, הוא חלק מאלבומו השני 'דיפרסיה', "יש לי הרבה הזדהות איתו, העובדות הן שאם הוא היה לבן וממקום אחר – אז הוא כבר היה פה".

את השיר והקליפ הפיקו חברים אמנים ויוצרים מהשכונה, בהתנדבות מלאה, והוא צולם ברובו ליד מקלט של תנועת הנוער השומר הצעיר בשכונת עתיקות, עליו ציירו החניכים את אברה ואת אמו אגרנש, לפני כמה שנים. לדברי אבטה, "אני מאמין שאם יהיה יותר רעש, ויותר מאבק להחזיר אותו, הוא יחזור".

"זאת עצרת שיש בה מחאה ותפילה, ואת הקול של השכונה, מהעתיקות. אנחנו לא בעלי המאה אבל ועוד איך בעלי הדעה", אומרת ל'דבר' אוראל שטרית, היוזמת של עצרת המחאה נוכח 8 השנים בהן נמצא אברה בשבי, אשר תתקיים בתחילת ספטמבר באשקלון. שטרית, תושבת שכונת עתיקות בה גדל אברה, מקימת קהילת 'סופרים את אברה' ועובדת מרכז הצעירים באשקלון, מאמינה שזו צריכה להיות אחריות של כלל אזרחי ישראל, "זה לא יכול לעבור ככה בלי כלום, שמונה שנים אנחנו מחכים לאברה בשכונה. ביום הזה ישמעו אותנו, המשפחה תגיע, תנועות הנוער, העירייה, אמנים ואנשי ציבור. זו תהיה שעת רצון, לפני בחירות ארציות ומקומיות. החבר'ה בשכונה רוצים לנקוט פעולה, אנשים רוצים להגיע, להשפיע. המאבק לשחרורו עדיין חי וקיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!