דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרפת

בעולם / צרפת מפנה קטינים שהגיעו ללא ליווי אל מחוץ למחנה הפליטים קאלה

על פינוי המחנה, הידוע בכינוי "הג'ונגל", הוחלט בשבוע שעבר. כ-5000 בני אדם שהגיעו למחנה בתקווה לעבור את הגבול לבריטניה כבר פונו. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל המפונים

מחנה הפליטים קאלה (צילום: סוכנות AP).
מחנה הפליטים קאלה (צילום: סוכנות AP).

הרשויות בצרפת החלו היום (רביעי) לשלוח באוטובוסים מהגרים קטינים ששהו במחנה קאלה למרכזי קליטה ועיבוד ברחבי צרפת, כחלק ממאמצי הממשלה להביאו לסיומו של מחנה הפליטים הידוע לשמצה קאלה המכונה "הג'ונגל" שנמצא ליד הגבול עם בריטניה.

שלושה אוטובוסים מלאים בילדים, בעיקר נערים, יצאו מהמחנה בשעות הבוקר. הרשויות בצרפת מקוות להוציא מהמחנה כ-1,500 ילדים שנמצאים במחנה ללא ליווי מבוגר וזאת עד סוף היום ובעזרת כ-30 אוטובוסים.

הרשויות בצרפת העבירו עד כה כ-5,000 מהגרים מבוגרים מחוץ למחנה קאלה בשבוע שעבר, אך הגורל של הילדים במחנה עדיין לא ברור. מהגרים מאפריקה וממזרח התיכון הגיעו למחנה ב-18 החודשים האחרונים מתוך תקווה שיכולו לחצות את הגבול לבריטניה. המחנה המלוכלך וחסר החוקים שמכונה "הג'ונגל" הפך להיות אחד הסמלים של משבר הפליטים באירופה ומקור לבושה של צרפת.

לפי הרשויות בבריטניה ובצרפת, המהגרים הקטינים שהגיעו ללא ליווי יועברו ל-60 מרכזים שונים ברחבי צרפת בהם פקידים בריטיים יבחנו את בקשת המקלט שלהם באופן פרטני. מי שלא יזכה למקלט בבריטניה יועבר לחסות שירותי הרווחה לילד בצרפת.

מבצע הפינוי של המחנה הצית מחדש מתח בין הצעירים השוהים בו ואף חשש מכך שלא יזכו להגשים את חלומם ולהגיע לבריטניה.

ארבעה אנשים נפצעו כאשר תגרה פרצה במחנה ביום שלישי בלילה בין מהגרים אפגנים למהגרים מאריתריאה ששוהים במקום. משטרת צרפת נאלצה להשתמש בגז מדמיע כדי להפריד ביניהם ולחזק את האבטחה במקום במהלך הלילה.

נציגים של ממשלת בריטניה הגיעו למחנה קאלה הבוקר (רביעי) כדי להסביר לילדים מה יקרה עכשיו.

ממשלת בריטניה מסרה שהיא כבר קלטה כ-300 ילדי מהגרים ללא ליווי ממחנה קאלה ואמבר ראד, שרת הפנים של בריטניה, מסרה לפרלמנט בשבוע שעבר כי יקלטו כמה מאות ילדים נוספים בתקופה הקרובה. עם זאת הפרטים עדיין לא ברורים. הנושא אף מסובך יותר בגלל משאל העם האחרון בבריטניה בו הוחלט על עזיבה של האיחוד האירופי, הצבעה שהדגישה את את עמדתו של רוב הציבור בנושא ההגירה לבריטניה.

"אנו מחויבים לגמרי לשמירה והגנה של הילדים במחנה קאלה ועובדים בצורה צמודה עם צרפת כדי להבטיח שהמחנה יפונה בצורה בטוחה ככל שניתן" אמר שר ההגירה הבריטי רוברט גודוויל בהצהרה שמסר.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ציין שצרפת לוקחת אחריות על מירב המהגרים מהמחנה, דחק בממשלת בריטניה לקלוט יותר קטינים מקאלה – גם כאלה שעם קשרי משפחה בבריטניה אך גם כאלה שיוכרו כפליטים על בסיס "טובת הילד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!