דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אנסטסיה גורבנקו: "מצפה מעצמי לשיאים, אנסה להוכיח את זה באליפות אירופה"

נבחרת ישראל נפתחה הבוקר (ה') את אליפות אירופה בשחייה עם סגל הכולל 13 שחיינים ו-4 שחייניות | גורבנקו, שקבעה בחודש יוני את הישג השיא לשחיין או שחיינית ישראלים באליפות העולם: "זה היה מאוד נחמד, ציפיתי מעצמי ליותר"

אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם בבריכות קצרות (צילום:  Francois Nel/Getty Images)
אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם בבריכות קצרות (צילום: Francois Nel/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בשחייה יצאה לדרך הבוקר (חמישי) ברומא, בהשתתפות 17 שחייני ושחייניות נבחרת ישראל. המשלחת הישראלית כוללת ארבע שחייניות, בראשון אנסטסיה גורבנקו, אלופת אירופה המכהנת ב-200 מטר מעורב אישי ופעמיים מדליסטית הזהב באליפות העולם בברכות קצרות, אביב ברזלי, לאה פולונסקי ודריה גולובטי הצעירה והמבטיחה. 

"המטרה שלי היא להגיע הכי גבוה שאני יכולה", אומרת אנסטסיה גורבנקו ל-'דבר', עם צאתה לאליפות. "אני חושבת שהעיקר זה לשבור את השיא שלי, כי עוד לא הצלחתי לעשות את זה השנה במשחים שאני שוחה. אז אני מאוד מתרגשת ומקווה שאני אצליח לעשות את זה. אני מרגישה מאוד טוב במים וגם מחוץ למים, מתרגשת מאוד לקראת התחרות ואני רוצה לראות לאן זה יכול לקחת אותי".

אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב באליפות העולם בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב באליפות העולם בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

גורבנקו סיימה בחודש יוני במקום החמישי במשחה החזק שלה 200 מטר מעורב אישי, הישג השיא באליפות העולם לשחיין או שחיינית ישראלים. "זה היה מאוד נחמד לעשות הישג כזה, אבל ציפיתי מעצמי ליותר ואני הולכת לנסות להוכיח את זה עכשיו באליפות אירופה", היא אומרת.

בעקבות עומס התחרויות השנה, גורבנקו תתמקד באליפות במקצים האישים 100 מטר גב, 200 מטר גב, ב-200 מטר מעורב אישי ובמשחי השליחים. "זאת עונה מאוד ארוכה, אפשר להגיד שלא רגילים לזה בשחייה", אומרת גורבנקו, "אני מסתכלת על הצד החיובי ושמחה שיש לנו את האופציה להתחרות כל כך הרבה פעמים השנה, זה לא משהו שהיה לנו בתקופת הקורונה".

השחיינית אביב ברזלי: "מאוד חשובה לי התוצאה ב-200 מטר גב" (צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)
השחיינית אביב ברזלי: "מאוד חשובה לי התוצאה ב-200 מטר גב" (צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה)

גם אביב ברזלי מרגישה את העומס ותתמקד באליפות במשחה החזק שלה ה-200 מטר גב בו היא הגיעה לחצי גמר האולימפי בטוקיו. "ויתרתי על המשחים האחרים כדי לא לסיים את העונה יותר מדי מאוחר ולהגיע כמה שיותר מוכנה לעונה של הקולג'ים", אומרת ברזילי. "אז מאוד חשובה לי התוצאה של ה-200 מטר גב ולהביא את היכולת שלי לידי ביטוי".

איך את מתמודדת עם העונה המאוד ארוכה?
"הבנתי שאין ברירה, זה הספורט. ייקח כמה זמן שייקח ואני אתאמן כמה שצריך כדי להגיע ליכולות שלי ולמצות אותה לרמות הכי גבוהות. אם זה מה שצריך, אני גם לא אצא לחופשה".

פולונסקי: "מכוונת לשבור שיאים ולהראות מה אני שווה"

לאה פולונסקי רוצה להמשיך את הכושר הטוב שלה מאליפות העולם בה סיימה במקום ה-17 ב-200 מטר מעורב אישי ובמקום ה-10 במשחה שליחות 4×100 מטר מעורב ביחד עם אנסטסיה גורבנקו דריה גולובטי ואביב ברזלי בתוצאה של 3:43.59 דקות. "שברתי שיאים, אבל לא שחיתי כמו שרציתי. אני מכוונת עכשיו לשבור את השיאים ולהראות מה אני יכולה ומה אני שווה", אומרת פולונסקי.

השחיינית לאה פולונסקי: "רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכולה בשביל עצמי ובשביל הקבוצה" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)
השחיינית לאה פולונסקי: "רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכולה בשביל עצמי ובשביל הקבוצה" (צילום: באדיבות איגוד השחייה)

במהלך התחרות פולונסקי תתחרה במקצים האישים 100 מטר פרפר, 200 מטר פרפר, 200 מטר מעורב אישי ו-400 מעורב אישי. במקביל לתחרויות השליחים. "במשחה האישי אני רוצה לעשות את הכי טוב שאני יכולה בשביל עצמי, ובשליחים זה בשביל הקבוצה. אם לא אשחה טוב אני אדע שאכזבתי את הקבוצה. זה יותר דוחף לדעת שהמשחה שלי תלוי בהם", אומרת פולונסקי.

הנציגה הנוספת של הנבחרת דריה גולובטי הצעירה, שהרשימה במהלך אליפות אירופה לנוער וסיימה פעמיים במקום הרביעי ב-50 מטר חופשי ו-200 מטר חופשי. גולובטי תתחרה באליפות ברומא במקצים: 50 מטר חופשי, 100 מטר חופשי ו-200 מטר חופשי.

השחיינית דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד השחייה)
השחיינית דריה גולובטי (צילום: גלעד קוולרצ'יק, באדיבות איגוד השחייה)

ברזלי ופולונסקי החלו בשנה שעברה את לימודיהן בארה"ב והתחרו בליגת מכללות האמריקאית. ברזלי הצטרפה ל-Texas A&M ופולונסקי לאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. במהלך אליפות המכללות זכתה פולונסקי עם קבוצתה במדליית הארד במקצה השליחות  400X4 יארד. 

מה השחייה במסגרת הקולג' נותנת לכן בפן המקצועי ואישי?
ברזלי: "צריך להבין שהשחייה היא לא לנצח, זה חלק גדול מאוד בחיים, אבל זה כנראה לא יימשך הרבה. ארה"ב היא מאוד שונה מישראל במתקנים וגם בלימודים ובאימונים, גם המנטליות שם שונה".

פולונסקי: "כשעברתי לארה"ב הבנתי שהקבוצתיות היא דבר ממש חשוב, זה עזר לי לאורך כל השנה ותרם למוטיבציות שלי". מכללת ברקלי נחשבת לאחת מחמשת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם. "הסתכלתי על אלופים אולימפיים שהלכו לשם וזה ממש עשה לי חשק להיות במקום הזה".

רון פולונסקי באליפות העולם בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)
רון פולונסקי באליפות העולם בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה)

מי שעוד קבעו את הקריטריון וישחו באליפות הם: בר סולובייצ'יק, רון פולונסקי, מירון חרותי, דוד גרצ'יק, דניס לוקטב, כריס פיצ'וגין, מיכאל לייטרובסקי ויואב רומנו. אליהם יצטרפו איתן בן שטרית ואדם מראענה ושני השחיינים הצעירים מרטין קרטאבי וענבר דנציגר, שיוצאים כשני הכרטיסים החופשיים, בנוסף לדניאל נמיר שקבע קריטריון שליחים במשחה ל-4X200 חופשי. במשחה המים הפתוחים ישתתפו מתן רודיטי, אווה פביאן, זיו כהן ואורין גבלן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!