ענקית המזון ׳דיפלומט׳ נסוגה מהעלאת מחיר מוצריה, בעקבות חרם הצרכנים הנרחב שמובילה ההסתדרות והתנגדות שופרסל להעלאת המחירים.
רשת שופרסל הודיעה היום (שני) שהגיעה להבנות עם דיפלומט, לפיהן ״העלאת מחירים לצרכן הישראלי לא באה בחשבון בעת הזו״. שופרסל, אחת מהקמעונאית החזקות בישראל, מחזיקה ביותר מ-300 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-17 אלף עובדים. ״נמשיך לפעול ככל שביכולתנו על מנת להילחם ביוקר המחייה״, כתבה הרשת בהודעה.
דיפלומט הודיעה בחודש שעבר על העלאת מחירים, והקימה על עצמה מחאת צרכנים נרחבת אותה מובילה ההסתדרות. בעקבות החרם הצרכני, היבואנית הציעה לרשתות מבצעים שיאפשרו למכור את המוצרים שלה באותם מחירים, אך יו״ ההסתדרות אמר שאין די בכך, והמאבק יימשך.
״אני מברך על הודעת שופרסל, שהגיעה להבנות עם חברת דיפלומט לפיהן לא תייקר את מוצריה״, אומר ארנון בר-דוד, "זו הוכחה לכך שהמאבק שהובלנו בשבועיים האחרונים, ועדיין לא נגמר, מביא תוצאות והכוח נמצא בידי הצרכנים. לא ניתן לחברות הגדולות לעשוק אותנו".
ההסתדרות מתכננת שורה נוספת של צעדי מחאה במרכזי קניות, מול בתיהם של מנכ״לי היבואניות הגדולות ומול נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר.