דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ליגה למקומות עבודה

ספורט / הליגה למקומות עבודה - לא מה שחשבתם

הלידה למקומות עבודה (באדיבות אלי הולצמן).
הלידה למקומות עבודה (באדיבות אלי הולצמן).

אותן ליגות כמעט ואינן זוכות לחשיפה תקשורתית אך הן מהוות חלק בלתי נפרד מגאוות היחידה של מקומות עבודה בישראל ומעוררות עניין בקרב רבים. ולראייה, הספורטיאדה הנערכת זה עתה באילת נחשבת לאירוע הספורט העממי הגדול בישראל ולאחד הגדולים בעולם

הביטוי "מתאים לליגה למקומות עבודה" נחשב למזלזל במיוחד ונמצא בשימוש בדרך כלל כשכדורגלנים מפגינים רמת משחק ירודה, אך למעשה הליגה למקומות עבודה (בענפי הספורט השונים) מהווה חלק בלתי נפרד מהווי היומיום של חברות ומוסדות והיא מעוררת עניין בקרב רבים למרות שאינה זוכה כמעט לחשיפה בתקשורת הפופולרית. אירוע השיא במסגרת זו הוא הספורטיאדה שנערכת זה עתה באילת ומאורגנת על ידי מרכז "הפועל", בראשו עומד יורם אורנשטיין, כדורגלן עבר בליגה הבכירה שהיה שותף לזכייה של בני יהודה ת"א בגביע המדינה ב-1981.

פרט מידע מעניין: בספורטיאדה שהתקיימה בשנה שעברה השתתפו כ-8,000 ספורטאים והיא נחשבת לאירוע הספורט העממי הגדול בישראל ולאחד הגדולים בעולם. ועוד פרטי מידע מעניין: הספורטיאדה גורמת מדי שנה לדחיית משחקים רבים בליגות הנמוכות עקב השתתפותם של כדורגלנים רבים מליגות אלה. למה משתתפים רק שחקנים מהליגות הנמוכות? כי התקנון קובע שאין לשתף שחקני ליגת העל או הלאומית שמוגדרות כמקצועניות אלא מליגה א' ומטה.

באילת נערכות בין היתר תחרויות בהשתתפות נבחרות של מקומות עבודה שמרכיבים נבחרות ארציות, בניגוד לליגות למקומות עבודה שרובן המכריע מתנהלות על בסיס איזורי, והאלופה היא למעשה אלופת המחוז. המשחקים והתחרויות נערכים לרוב בשעות הערב, לאחר 18:00, והמסגרת המחוזית מונעת צורך בנסיעות ארוכות ואובדן ימי עבודה. הארץ מחולקת ל-11מחוזות שתחרויות הספורט בכל אחד מהם מאורגנות על ידי עמותה עצמאית. המחוזות הם: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, השרון, השפלה, חדרה, אשדוד, אשקלון טבריה ואילת. כמו כן, מתקיימים לעתים באילת אירועי "המחוזיאדה" של מחוז מסוים וטורנירי הביליארד והבאולינג נערכים בטורניר בטבריה בחודש דצמבר.

בליגות למקומות עבודה ניתן למצוא יותר מעשרה ענפים, כשהבולטים בהם הינם כדורגל, קט רגל (5 מול 5), כדורסל, כדורשת לנשים (דומה לכדורעף), קליעה, ריצה, טניס, טניס שולחן, שש בש וברידג'.

למה רק לשבת על הכסא במשרד כשאפשר לרוץ בעבודה?

בניגוד לליגות המחוזיות השונות, ליגת "רצים בעבודה" הנערכת מאז 2009 היא ליגה ארצית של מירוצים מ-5 ק"מ ועד מרתון ומשתתפות בה קבוצות רצים ממקומות עבודה בכל הארץ. הליגה מארגנת את מירוצי פתיחת העונה (נערך בספטמבר בפארק הרצליה) וסיום העונה, והרצים משתתפים במירוצים עממים שונים ובמרתונים ברחבי הארץ. בליגה זו מתחרות הקבוצות של שב"ס, אלישרא, בנק לאומי חברת חשמל, מכון וולקני ועוד. הרץ הבולט בשנים האחרונות הוא אנדקלאו גזאיי, סוהר בכלא צלמון ודמות מוכרת בקהילת הרצים למרחקים ארוכים. רשימת ההישגים שלו כוללת בין היתר את התואר סגן אלוף ישראל ב-15 ק"מ, זכייה במדליית ארד במירוץ כביש במכביה, והשנה הוא השתתף גם במרתון תל אביב.

הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).
הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).

את הליגה מארגן דוד זוארץ, גמלאי של המשטרה ומאמן אתלטיקה מוסמך שהיה בזמנו אלוף צה"ל בריצת 5,000 מטרים. לדבריו, המטרה של הליגה היא לחזק את הקשר בין העובדים ואת רוח הצוות. "הליגה הוקמה ב-2009 ויורם אורנשטיין דחף להקמתה יחד עם כמה רכזי ספורט ממקומות עבודה כמו חברת חשמל והמשטרה", הוא אומר. "בהתחלה היו 11 קבוצות, קרוב ל-180 רצים וכיום יש לנו כבר מעל 700 רצים ב-37 קבוצות, מהמגזר הפרטי והציבורי, כמו משטרה שב"ס חברת חשמל, בזק, רשות שדות התעופה, מכון וולקני, טבע וסלקום. במסגרת העונה נערכים 25 מירוצים בכל רחבי הארץ. ברור שלא כל הרצים מתייצבים לכל מירוץ ולכן הניקוד נקבע לפי שמונת המירוצים הטובים וארבעת הרצים הטובים בכל קבוצה. מקומות העבודה אחראיים לרצים ומרכז הפועל מסבסד את ההשתתפות".

אני רואה שליטה של השב"ס, זה מצב קבוע?

"ככה זה בשנים האחרונות. בעבר היה מאבק קשה עם המשטרה. בשב"ס רץ אנדקלאו גזאיי והוא ברמה בפני עצמה וללא ספק הרץ המצטיין של הליגה בשנים האחרונות. בנבחרת שלהם נכללים גם ברהן בלטה ואשטו אבטה".

ומי מובילה בין הנשים?

"אין רצה בכירה בין הנשים ולכן יש מאבק פתוח. אשתקד זכתה בתואר עדי גלבוע, עו"ד מבנק לאומי".

יש גם בונוסים של תחרויות בחו"ל?

"בהחלט. יש מירוץ שנתי בנורמנדי בצרפת, ולשם שולחים 4-5 רצים מצטיינים. הגענו להישגים יפים בעבר. אנדקלאו זכה בחצי מרתון, אורן חלופוביץ' מבנק לאומי ב-14 ק"מ, ועוד".

רכזת האתלטיקה במרכז הפועל, חגית אמסלם, מסבירה שהזינוק במספר הרצים הגדיל מאוד את התקצוב לענף, בהתאם למסקנות ועדת לובצקי, לפיה כמות המשתתפים היא הקובעת ולא איכות ההישגים. קבוצת הפועל "רצים בעבודה" נרשמה באיגוד ונציגיה חברים בהנהלתו.

לליגות בנגב חלק חשוב בהווי החברתי במקומות העבודה

את התחרויות בנגב מארגנת העמותה המקומית מבאר שבע. הספורטאים מתחרים ב-13 ענפים והבולטים ביניהם הם באולינג (80 קבוצות) קט רגל (70 קבוצות) וכדורשת נשים (20 קבוצות). רוב התחרויות נערכות בבאר שבע אבל גם מסלולי האופניים באיזור קיבוץ בארי והבריכה של גני עומר משמשים לפעילות. המנכ"ל הוא אברהם וינברגר, גימלאי של "מכתשים אגן" ושחקן עבר בבית"ר באר שבע, אשר פרש לפני 40 שנה. לדבריו המשתתפים מגיעים מהעיר עצמה וכן מדימונה, אופקים, ערד, רהט, ושגב שלום. בין המפעלים הבולטים הוא מונה את עובדי הרכבת מדימונה, מפעלי ים המלח, בנקים, משרדי הממשלה, רותם אמפרט וכמובן העיריות. בסך הכל מחלקת העמותה כ-500 גביעים בשנה ועורכת טקס סיום מפואר.

מהי מבחינתך התרומה העיקרית של הליגה למקומות העבודה?

"אין ספק שהתחרויות משפרות את המוטיבציה ומחזקות את הקשר בין העובד למקום העבודה ולחברים שלו לעבודה. כך נוצרת גאוות יחידה. אני זוכר טורנירי כדורגל וקט-רגל בעבר ומשחקים מותחים נגד קמ"ג ורמת"א (שלוחת התעשייה האווירית) וכבר שנים שהליגות פה הן חלק חשוב בהווי החברתי".

מדוע אין כדורגל במחוז כיום?

"בגלל בעיות של פציעות ומחסור במגרשים. אנחנו מסתפקים בקט-רגל. יש בעיר שמונה ליגות עם עליות וירידות והאלופה היא דור אלון".

מופיעים שם שחקנים מוכרים?

"יש הרבה ותיקים, חלקם מפורסמים. השמות הבולטים הם דודו חפר מהפועל באר שבע של שנות ה-90 (נבחרת סורוקה) גם אמיר אבוטבול בסורוקה, רמי דוידזאדה, אח של אופיר, משחק במפעלי תובלה ואפילו אפרים דוידי, בלם הפועל באר שבע והנבחרת בשנות ה-80, בחברת כיוונים העירונית".

מצפת ועד כפר קנא – עושים כבוד למקום העבודה

הפעילות באיזור טבריה מצומצמת בהרבה. לדברי עמרם אלמלם, יו"ר העמותה, נערכות באיזור שלוש ליגות בלבד: קט רגל כדורסל גברים וכדורשת נשים. כל התחרויות נערכות בערב בבתי הספר "ארליך" ו"תחכמוני". בפעילויות משתתפים כ-450 ספורטאים מנצרת, צפת, כרמיאל, יפיע, כפר קנא ועוד. מקומות עבודה בולטים שמיוצגים בליגות הם מלונות פתאל, מס הכנסה, קופת חולים, בנק לאומי, בית החולים האנגלי בנצרת, ועוד. השמות המפורסמים נמצאים בעיקר בנבחרת עיריית טבריה וכללים את כוכבי העבר עופר דן, מאיר עמור, ושבתאי שינו. אלמלם מסביר שהם כבר ותיקים וחצו את גיל 50 ולכן אינם משתתפים במשחקי הדרג הבכיר, שם ניתן למצוא שמות כמו אבי עמר, שלומי ברז'יק וגל שלמה מעירוני טבריה (ליגה א' צפון).

המחוז אמנם נחשב קטן אבל העיר מארחת, כאמור, בדצמבר את טורנירי הביליארד והבאולינג של הספורטיאדה. אלה הועברו לצפון מאחר שבאילת אין מספיק אולמות. במהלך הטורנירים מגיעות לטבריה גם קבוצות מאורגנות מהאיזור שאינן משחקות בליגות באופן סדיר.

יגאל כהן מנכ"ל העמותה לספורט מקומות עבודה במחוז חיפה, אחראי על 2,150 ספורטאים ברחבי המחוז. בליגות השונות מתחרים עובדי הנמל, המפעלים במפרץ חיפה, עובדי קרית הממשלה וחברות שונות. רשימת הענפים כוללת כדורגל, קט רגל, כדורסל (גברים ונשים), כדורעף, טניס, טניס שולחן באולינג ברידג', רכיבה על אופניים ואפילו חץ וקשת. כהן מספר שלאחר הספורטיאדה תיפתח גם ליגת שחייה והתחרויות ייערכו בבריכה במוצקין. תוכנית הליגה עדיין בבניה ובשלב זה השחיינים יתמקדו במשחים בסגנון חופשי. שלושת המקומות הראשונים בכל ענף מקבלים גביע הוקרה. באליפות הכדורגל זכתה השנה נבחרת רפאל, שניצחה את נמל חיפה.

תנו כבוד לנבחרת חברת חשמל מחוז שפלה!

במחוז השפלה, הכולל את איזור ראשון לציון רמלה ורחובות, ניתן למצוא ליגות למקומות עבודה בעשרה ענפים: קט רגל, כדורסל (גברים ונשים), טניס שולחן, כדורשת, שחמט, באולינג, סנוקר, שש בש וקליעה למטרה (אקדח).  כמו כן נערכת ליגת ותיקים בקט רגל. אלופת הענף אשתקד (8 קבוצות, 14 מחזורים) היתה נבחרת בי"ח קפלן, לפני דואר שליחים ומפעל "טנא נגה". בוותיקים (9 קבוצות, 16 מחזורים) ניצחה נבחרת ביטוח לאומי מרמלה. בליגה הכדורשת לנשים (8 קבוצות, 7 מחזורים) ניצחה נבחרת בזק מרכז, לפני דואר ישראל ומס הכנסה רמלה. אלופת הכדורסל (11 קבוצות, 20 מחזורים) היא נבחרת חברת חשמל מחוז שפלה.

הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).
הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).

מי תהיה אלופת מחוז ירושלים במחניים?

מחוז ירושלים כולל ליגות כדורגל, קט רגל, כדורסל (גברים ונשים), כדורעף, כדורשת, טניס, טניס שולחן, מחניים, באולינג ושחמט. המחוז עורך גם מחוזיאדה באילת באביב ובין הקבוצות הבולטות שבו ניתן למצוא את העירייה, אגד, אמדוקס, אינטל לשכת עורכי הדין הבנקים והנהלת בתי המשפט. משחקי הכדורגל נערכים במגרש "מבט" (קרוב להיכל הספורט במלחה) והאלופה היא נבחרת העירייה. נבחרת המשרד לשירותי דת זכתה באליפות 2016 במחניים.

אין מקום לאלימות

מחוז השרון כולל ענפים ייחודיים כמו כדורגל שישיות ושביעיות וגם המודל שלו שונה מהמקובל. במחוז זה מתחרות בליגה קבוצות ממקומות העבודה וגם קבוצות קהילתיות שמתארגנות באופן עצמאי. מנכ"ל העמותה הוא אלי הולצמן, גמלאי של התעשיה האווירית, שגם ייסד אותה לפני כ-20 שנה. "כדורגל כזה לא תמצא בספורטיאדה", הוא מדגיש.

מה הניע אותך לפתוח את הליגות האלה?

"אלה משחקים שמקובלים באירופה בעיקר בימי החורף. חזרתי מביקור ביבשת, והחלטתי שגם פה אפשר ללמוד מהם. בגדול המטרה שלי היא לתת הזדמנות לכולם. גם לעובדים מאורגנים וגם לתושבי האיזור ששיחקו בקבוצות נוער ופרשו בגלל אילוצים שונים. כאן הם מוצאים מסגרת קבועה. דמי הרשמה לליגה הם באיזור 5,000 שקל ואנחנו מסייעים לקבוצות קהילתיות. חשוב לי לציין שאני לא מוכן לשום גילוי של אלימות. שחקנים שמתחילים לריב וגולשים למכות מורחקים אוטומטית מהפעילות".

בין הקבוצות בליגה ניתן למצוא את כיבוי אש הרצליה, פרטנר, עובדי בית לוינשטיין, סנדיסק, המשטרה ודניה סיבוס. במקביל פועלת במחוז ליגת הקט-רגל הרגילה.

מלבד כדורגל מתגאה הולצמן בליגת הכדורשת לנשים. לדבריו, בתחילת הדרך ב-2009 היו רק חמש קבוצות וכיום יש כבר 82. המשחקים (6 נגד 6) נערכים בשעות הערב באולם הספורט של רמת הכובש. הענף יהיה הנציג הבולט של המחוז בספורטיאדה עם לא פחות מ-15 קבוצות לעומת 9 קבוצות קט רגל ו-4 של הכדורסל.

ליגת הכדורסל המחוזית נקראת "היי סל" וכשמה כן היא: ליגה שכוללת גם חברות היי-טק מאיזור השרון. המנהל הוא ראובן צוק ואשתקד שיחקו בה 19 קבוצות בשני בתים (עליון ותחתון). אחרי משחקי הליגה הסדירה מתחיל שלב הפלייאוף. המשחקים נערכים בערבים במתנ"ס נווה ישראל ובתי הספר אלון ואילנות. ליגה זו פועלת בשיתוף עיריית הרצליה וכל המשחקים נערכים בעיר. בעונה החולפת נערכו במסגרתה כ-200 משחקים.

פריחת משחק הכדורשת לנשים קשור גם בפיתוח הישראלי שנקרא "מאמאנט". מדובר בליגת כדורשת לאמהות על בסיס בתי ספר ויישובים. מאמאנט מופיעה על סמל הספורטיאדה אבל אינה קשורה ישירות לליגה למקומות עבודה, אלא לשיתוף פעולה עם מרכז הפועל. המנכ"לית גלית אבשלום מסבירה שהתאחדות מאמאנט תורמת להפצת המשחק ולהכשרת השחקניות המדריכות וצוותי השיפוט אבל אינה מעורבת בליגות למקומות עבודה. לדבריה: "יורם אורנשטיין הבין בזמנו את הפוטנציאל ולכן נרתמנו כדי שגם בליגות למקומות העבודה תהיה פעילות של כדורשת. אנחנו מארגנות הדרכות והכשרת צוותים כדי לקדם את המשחק. זו אמנם לא הליגה שלנו אבל אנחנו חיות בשלום זו עם זו".

בזק – אימפריית קט-רגל

עם כל הכבוד לענפים העממיים ולתרומה של הספורט לאיכות החיים ולגיבוש החברתי, אין ספק שהענף המוביל בליגות למקומות הוא הכדורגל (כולל קט-רגל). כאמור, הספורטיאדה גורמת מדי שנה לדחיית משחקים רבים בליגות הנמוכות. כך למשל יתקיים השבוע ביום שישי רק משחק אחד בליגה א' של מחוז דרום והמחזור יושלם בשבוע הבא. כמו כן נדחו לשבוע הבא 11 משחקים בליגות ב'. קט-רגל נחשב לענף המוביל באירוע מבחינת משתתפים, לא פחות מ-3,000 שחקנים ב-16 דרגים. כל ספורטיאדה מפגישה בין שחקני עבר מפורסמים לשחקנים שרגילים לשחק מול קהל של מאות ולעתים אלפי צופים בליגות הנמוכות.

אחד מהם הוא ציון זקן (35), בלם וקפטן קבוצת האוהדים בית"ר נורדיה ירושלים מליגה ב'. זקן עובד כמנהל מחסן בחברת בזק ומשתתף קבוע בספורטיאדה כבר שנים רבות. "הגעתי לבזק ולליגה למקומות עבודה בעזרת דוד אבוטבול, לשעבר מאמן בגבעת זאב. זה קרה אחרי שהשתחררתי מצה"ל ומאז אני שם. זכיתי כבר בכמה תארים וגביעים ובאליפות המחוז. אנחנו משחקים בדרך כלל נגד העירייה חברת חשמל בתי משפט ועוד, במגרשים בקרית יובל וגבעת שאול".

למה העדפת קט-רגל על כדורגל?

"כי ככה יותר כיף לי. בכדורגל אין מספיק שחקנים ברמה שלי ואז זה מאבד מהטעם, וגם יש סכנת פציעה. בקט-רגל משחק נמשך רק חצי שעה ולכן אפשר לשחק פעמיים ביום. אני משתתף גם בטורניר 'בזקיאדה' שזו אליפות ארצית של בזק שנערכת באילת, ולכן מוותרים על המחוזיאדה. בסך הכל אני נהנה מ-5 על 5 וגם כובש הרבה, לעתים 3-4 שערים במשחק. בזק נחשבת אימפריה בקט-רגל. בשנה שעברה שלוש מארבע הקבוצות בחצי הגמר של הדרג הבכיר בספורטיאדה היו של החברה: תל אביב ירושלים וחיפה".

זקן מוסיף שבחר להישאר בליגה למקומות עבודה והעדיף לעזוב את הפועל קטמון ירושלים בשורותיה שיחק בעבר, לאחר שזו עלתה לליגה הלאומית ב-2013. "באותה עונה ראיתי שהמסגרת החדשה מונעת ממני לשחק בליגה למקומות עבודה וגם קשה לי בגלל כמות אימונים לעומת מחויבות לעבודה. אז החלטתי לוותר על הלאומית. אפשר לטעון שבזק עצרו את הקריירה שלי אבל זה מבחירה".

מתי אתם מתאמנים?

"אין לנו צורך באימונים כי יש לנו שחקנים פעילים כמוני וכמו מוטי מנחם ושימי שמש. אנחנו מגיעים למשחקים ועובדה שזה מספיק".

המאבקים היוקרתיים במיוחד נערכים על המגרש הירוק ושם הבכורה שייכת לנבחרות הבנקים חברת חשמל ותעשיה אווירית. בנק דיסקונט נחשב לחזק במיוחד ונבחרתו (הבנק מפעיל קבוצות רק במחוז ת"א) זכתה בטורניר בשלוש השנים האחרונות. את הקבוצה הבכירה מאמן דני מאנו, שזכור לוותיקים בתור שוער הכח רמת גן באליפות בשנת 1973 ואת הקבוצה השנייה מאמן משה יחיאל, חלוץ הכח ובני יהודה בשנות ה-70 וה-80, שכבש באותו גמר וזכה יחד עם אורנשטיין ובני יהודה בגביע המדינה ב-1981.

הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).
הספורטיאדה באילת (באדיבות אלי הולצמן).

בסגל של דיסקונט אפשר למצוא שמות כמו שוער מכבי יפו דורון רוזניקוביץ, הבלם ארנון תמיר ממכבי שיכון המזרח ומאמן מכבי יפו אורי קרגולה. שמות יותר מפורסמים הם חלוץ העבר (שנות ה-90) של הפועל פ"ת מוטי קקון המכונה "העייט", לשעבר מלך שערי הליגה הבכירה, וכן אייל בן עמי, קשר הפועל ת"א בדאבל ב-2000, אשר הספיק מאז לחזור בתשובה.

מאנו הפך לגמלאי של הבנק בתום 35 שנות עבודה בסניפים שונים ובמחלקת שליחויות. לדבריו, חברת חשמל היא המועמדת השנה לניצחון. הוא מדגיש שהשחקנים אכן עובדים בבנק ולא רק מייצגים אותו בתחרויות. בן עמי, למשל, עבד במדור רווחה. "למעשה, אני מאמן סגל שלא השתנה כמעט במהלך השנים האחרונות ,כי מגיעים לבנק הרבה פחות עובדים חדשים מאשר בעבר", הוא אומר.

איך מביאים שופטים ברמה המתאימה?

"זה כבר תלוי באיגוד ולא בנו ולכן לפעמים מגיעים שופטים פנסיונרים אבל בספורטיאדות אני זוכר שמות בכירים כמו אלי חכמון, מאיר לוי ומנשה משיח. אלה משחקים יוקרתיים עם שחקנים ברמה ולכן כדאי שהשופטים יתאימו למעמד".

ההישגים שלכם מעניקים מן הסתם נסיעות לטורנירים בחו"ל בתור בונוס.

"כמובן, אני זוכר הרבה מאוד נסיעות למה שנקרא באירופה – פסטיבל ספורט למקומות עבודה – עם קבוצות ברמה גבוהה. הישג השיא שלנו היה מקום שני פעמיים. הנסיעות תלויות במרכז הפועל ובהנהלת הבנק והיינו בין היתר בשבדיה נורבגיה ולטביה. אבל בשנים האחרונות ההעדפה מבחינת עלויות ונוחות היא לצאת לטורנירי קט רגל בווארנה".

השחקנים שומרים על העמדות הטבעיות שלהם גם בנבחרת הבנק?

"כמובן שיש גמישות ואם מגן יעדיף להיות קשר אז יש על מה לדבר. אבל בסופו של דבר אני המאמן ואני קובע ולכן מאשר או פוסל לפי המקרה הנתון".

כאמור, הספורטיאדה באילת מתקיימת ברגעים אלו וספורטאים מרחבי הארץ מתחרים בה ומקווים לעשות כבוד למקום העבודה שלהם. את תחום הליגות למקומות עבודה ואת הספורטיאדה בפרט מנהלת ההתאגדות לתרבות גופנית "הפועל", מתוך אמונה שמקום העבודה הוא לא מקום מנוכר שכל תפקידו לאפשר לאנשים להתפרנס, אלא מקום הטומן בחובו מפגש חברתי, בו אנשים נמצאים שעות רבות, וכי לפעילות הספורטיבית המשותפת ישנה יכולת לפתח "חדוות חיים בקרב ציבור העובדים", כך על פי התקנון הכללי לפעילות הספורטיבית במקומות העבודה.

ואכן, ההישגים המרשימים, כמות המשתתפים הגדולה, ההתעניינות הגוברת בפעילות וגאוות היחידה, מוכיחות שההשקעה בציבור העובדים היא חיונית, ותמיד מניבה תוצאות חיוביות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!