דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2022

פריימריז בליכוד: "הבוחרים רואים את המצב הכלכלי ונוהרים לקלפיות"

140 אלף חברי מפלגה יבחרו את הרכב הרשימה לכנסת | אבי כהן, פעיל במטה של ח"כ חיים כץ: "בתחום זכויות העובדים אין שני לו" | ילנה פפל, פעילה במטה של ח"כ טלי פלוסקוב: "היא עוזרת לקשישים ומטפלות סיעודיות"

  • 140 אלף חברי מפלגה יבחרו את הרכב הרשימה לכנסת | אבי כהן, פעיל במטה של ח"כ חיים כץ: "בתחום זכויות העובדים אין שני לו" | ילנה פפל, פעילה במטה של ח"כ טלי פלוסקוב: "היא עוזרת לקשישים ומטפלות סיעודיות"
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הבחירות הפנימיות בליכוד החלו הבוקר (רביעי) ו-140 אלף חברי המפלגה צפויים להגיע לקלפיות כדי לבחור את חברי הרשימה לכנסת. אל הקלפי באולם הספורט של בית הספר נאות מרגלית בפתח תקווה הגיעו הבוקר מאות פעילי המפלגה, שהקימו דוכנים למתמודדים ויוצרים אווירת בחירות חגיגית.

ההצבעה החלה ב-9:00 ותסתיים ב-21:00. התוצאות צפויות להתפרסם מחר בשעות הבוקר המוקדמות. ההצבעה נערכת באמצעות מילוי טפסים לשתי רשימות – מחוזית וארצית. כל בוחר יהיה רשאי לבחור מועמדים במחוז אליו הוא משתייך, וכן את נבחריו לרשימה הארצית.

קלפיות בבחירות המקדימות לליכוד (צילום :אבשלום ששוני/פלאש90)
קלפיות בבחירות המקדימות לליכוד (צילום :אבשלום ששוני/פלאש90)

אבי כהן, פעיל במטה של ח"כ חיים כץ: "אני עובד תעשייה אווירית 41 שנים והייתי חבר ועד הרבה שנים. הולך הרבה שנים עם חיים כץ ולמעלה מ-30 שנים בליכוד. מה שחשוב לי זה שהמועמדים יהיו ראויים, אנשים עם נתינה, שכשפונים אליהם הם עוזרים, שהטלפון שלהם פתוח, אנשים עם רקורד של עשייה. המדינה נמצאת היום במצב טוב, אני לא יודע לטובת מי לזקוף את זה אבל זו עובדה".

"בתחום זכויות העובדים אין שני לחיים כץ בכנסת ולכל נושאי הרווחה והעזרה לחלשים", מוסיף כהן. "יש בליכוד מחנאות. אני לא נכנס לזה אבל זה בולט. אני עם חיים כץ ואתי עטיה. בסוף הליכוד היא מפלגה חברתית שעובדת עבור האזרח".

"בליכוד יש כוח שאפשר להשתמש בו לשינוי חברתי יעיל"

ילנה פפל, מתנדבת במטה של ח"כ טלי פלוסקוב: "עד כמה הסוגיה החברתית כלכלית בוערת, זה קשור לאיזה מחנה אתה. כמו בכל מקום, יש מי שיותר חשוב להם הנושא המדיני ומי שחשוב לו הנושא החברתי".

"טלי פלוסקוב שאני תומכת בה, חשוב לה מאוד הנושא החברתי. היא עוזרת לקשישים, הכינה תכנית אב למדינה לסיוע לקשישים שזה תחום שהיום מפוזר בין הרבה משרדים. טלי גם תומכת במאבק של המטפלות ומטפלי הסיעוד, היא עזרה להם לפתוח אגף בהסתדרות של עובדי הסיעוד והם לקראת חתימה של הסכם קיבוצי. אלה עובדות שברובן הן נשים מבוגרות ועולות שעובדות בשכר נמוך".

ילנה פפל, פעילה בפריימריז בליכוד (צילום: ניצן צבי כהן)
ילנה פפל, פעילה בפריימריז בליכוד (צילום: ניצן צבי כהן)

"בליכוד יש כוח שאפשר להשתמש בו לשינוי חברתי יעיל", מוסיפה פפל. "זו מפלגה שיודעת לעבוד, וגם הזמן שהיה באופוזיציה חיזק אותה. גם ב'חזקים', אלה שעובדים, שמשלמים מיסים, משרתים בצבא, מגדלים ילדים, גם בהם צריך לתמוך. יש עליה ביוקר המחיה. עלויות של הלימודים. אנשים, גם כאלה שמרוויחים די טוב, חיים במינוס ומתקשים לסגור את החודש".

ציון טלבי מסניף פתח תקווה, מעל 30 שנים בליכוד: אני מריץ את בוריס אפליצ׳וק שינצח את ליברמן ובעזרת השם ימשוך ממנו מנדט וחצי מינימום ויוריד אותו מתחת לאחוז החסימה. זה פנתר ליכודי. האג׳נדה שלו זה תחום המשפט, והזהות היהודית של המדינה".

ציון טלבי, פעיל בפריימריז בליכוד (צילום: ניצן צבי כהן)
ציון טלבי, פעיל בפריימריז בליכוד (צילום: ניצן צבי כהן)

"הנושא החברתי כלכלי מאוד משפיע פה בפריימריז. זה בהחלט טיקט שחלק גדול מהחברים הולכים כמו ישראל כץ שהיה שר האוצר ורץ על הנושא של יוקר המחיה", מוסיף טלבי. "הבוחרים רואים את המצב הכלכלי ונוהרים לקלפיות מהבוקר. אני לא אשקר. ברור שכל אחד במפלגה דואג שהמועמד שלו ייבחר. אבל בסוף יש אחדות. ברור שיהיו כאלה שיעלו וכאלה שירדו".

עופר אלרום מפתח תקווה פעיל במטה של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן ושל ארז תדמור: "מה שחשוב לי זה להביא אנשים שלא מפחדים ללכלך את הידיים. שמה שחשוב להם זה לא הג׳ובים אלא המצביעים והאזרחים של המדינה הזו. שמי שיקבע את האג׳נדה בישראל זה מצביעים ולא פקידים. מבחינתנו הפקידות זה הדבר הכי חשוב ובלי לעשות שם סדר אי אפשר לעשות סדר בשום דבר אחר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!